printlogo


کد خبر: 265234تاریخ: 1402/5/2 00:00
با وجود تلاش باشگاه استقلال، مهدی قائدی به اتحاد کلبای امارات پیوست
فرهاد آس آبی‌ها را ربود

زهره فلاح‌زاده: اگر چه استقلال هفته را با جذب چند بازیکن جوان که اتفاقا سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را دارند، شروع کرد اما چه کسی است که نداند هدف نهایی و اصلی نکونام جذب بازیکنان بزرگ و تمام‌کننده‌ای مثل مهدی قائدی و حسین حسین‌زاده بود. آبی‌ها روز شنبه با آریا برزگر، مهاجم جوان سابق پرسپولیس قرارداد امضا کردند و همچنین موفق شدند محمدرضا خالدآبادی، گلر ۲ فصل قبل قرمزها را که هم اینک دروازه‌بان اول تیم‌ ملی امید است، جذب کنند. با همه این اوصاف اما دیروز برای همه هواداران استقلال روز بدی بود، چرا که نکونام حساب ویژه‌ای روی جذب ۲ وینگر سریع سابق استقلال باز کرده بود اما تیرش در جذب هر دو به سنگ خورد. فرهاد مجیدی سرانجام موفق شد مهدی قائدی را به  صورت قرضی از الاهلی امارات بگیرد و در سوی دیگر حسین‌زاده، در صفحه شخصی‌اش فاش کرد مذاکرات استقلال و شارلوای بلژیک مثبت نبوده و این بازیکن همچنان در لیگ بلژیک به فوتبالش ادامه خواهد داد. همین اتفاقات موجب شد نکونام واکنش تندی را در فضای مجازی بروز دهد. سرمربی استقلال با انتشار یک استوری به جدایی یکی دیگر از ستاره‌های تیمش واکنش نشان داد.
هواداران استقلال مردادماه خوبی را آغاز نکردند؛ دیروز صبح بود که باشگاه استقلال با انتشار اطلاعیه‌ای به صورت رسمی از شکست در مذاکرات با باشگاه الاهلی جهت به خدمت گرفتن مهدی قائدی خبر داد. آبی‌پوشان در این اطلاعیه اعلام کردند تیم اماراتی با حضور وینگر بوشهری در این تیم مخالفت کرده است. تنها دقایقی پس از آن بود که خود قائدی پستی را در صفحه اینستاگرامش منتشر و با هواداران استقلال خداحافظی کرد. اما این پایان روز بد آبی‌ها نبود، چرا که امیرحسین حسین‌زاده که از او به عنوان جانشین قائدی در استقلال یاد می‌شد، یک استوری را در صفحه شخصی خود منتشر و اعلام کرد مذاکرات استقلال و شارلوا بی‌نتیجه بوده و او فصل بعد را در تیم بلژیکی توپ خواهد زد. این موضوع نگرانی هواداران استقلال بابت فصل جدید را افزایش داد، چرا که آبی‌ها تاکنون در بازار نقل و انتقالات عملکرد چندان درخشانی نداشته‌اند و این موضوع را می‌توان در استوری سرمربی این تیم مشاهده کرد. جواد نکونام که به نظر می‌رسد بابت جدایی قائدی و عدم جذب حسین‌زاده بشدت عصبانی و نگران است، تصویری از هوادار ناراحت استقلال را در صفحه شخصی خود منتشر کرد و نوشت: «هواداران عزیز استقلال! من نمی‌توانم تنها با همه چیز بجنگم. بیچاره استقلال و هوادارانش؛ بیچاره این باشگاهی که شده بازیچه». این استوری نشان می‌دهد نکونام بشدت نسبت به آینده تیمش و عملکرد آبی‌ها در فصل جدید نگران است. او بارها در مصاحبه‌هایش اعلام کرده بازیکنان مورد نظرش جذب نشده‌اند و این در حالی است که او حالا باید بدون ۲ ستاره اصلی استقلال در فصل قبل یعنی قائدی و محبی به مصاف حریفان قدرتمندش برود.
* کلبا ستاره مورد علاقه فرهاد را قرض گرفت
پس از مخالفت الاهلی با حضور مهدی قائدی در استقلال، این بازیکن به صورت رسمی به اتحاد کلبا پیوست؛ انتقالی که از هفته‌های گذشته درباره آن صحبت می‌شد و بالاخره نهایی و رسمی شد. مهدی قائدی که فصل گذشته به صورت قرضی از الاهلی امارات راهی استقلال شده بود و عملکرد درخشانی نیز در این تیم داشت، از فصل جدید زیر نظر فرهاد مجیدی به فعالیتش ادامه می‌دهد. استقلال در هفته‌های اخیر تلاش زیادی کرد تا بتواند رضایت الاهلی را برای خرید مهدی قائدی به دست بیاورد. هم در دوره مدیریت سیدحجت کریمی و هم در روزهای حضور علی خطیر، این باشگاه مکاتباتی را با تیم اماراتی داشت اما بدقولی‌های مدیران قبلی و پرداخت نشدن بموقع مبلغ رضایتنامه این بازیکن سبب شد تیم اماراتی ترجیح دهد دیگر با استقلال همکاری نداشته باشد. صبح دیروز بود که باشگاه استقلال با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد تیم الاهلی نسبت به درخواست آبی‌ها برای به خدمت گرفتن قائدی پاسخ منفی داده و این وینگر بوشهری نیز با انتشار پستی در صفحه شخصی خود، از هواداران استقلال خداحافظی کرد تا او نیز مانند محمد محبی از این تیم جدا شود. در هفته‌های گذشته، اتحاد کلبا به صورت جدی خواستار جذب مهدی قائدی شده بود. از این رو، تیم اماراتی مذاکرات خود با الاهلی را آغاز کرد و دیروز رسانه رسمی این باشگاه، تصاویر عقد قرارداد با قائدی را منتشر کرد تا این بازیکن فصل بعد را در جمع ببرها به میدان برود. فرهاد مجیدی که در انتهای لیگ هجدهم و نیم‌فصل دوم لیگ بیستم سابقه همکاری با قائدی را داشت، حالا یک بار دیگر این بازیکن ارزشمند را در ترکیب تیمش خواهد داشت و به دنبال کسب رتبه‌ای بهتر در فصل بعدی ادنوک لیگ است. تیم اتحاد کلبا که هم اکنون در اسلوونی به سر می‌برد، اردوی پیش‌فصل خود را در این کشور برگزار کرده و انتظار می‌رود قائدی نیز در روزهای آینده، راهی اسلوونی شده و کارش را در این تیم آغاز کند.

Page Generated in 0/0052 sec