printlogo


کد خبر: 265240تاریخ: 1402/5/2 00:00
تبیین موضع رهبر انقلاب در برابر هتاکان به مقدسات اسلامی از سوی سیدحسن نصرالله
پیامی رساتر از فتوا

گروه سیاسی: سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود در پنجمین شب ماه محرم به اقدامات تحریک‌آمیز و ضدفرهنگی غرب علیه جهان بویژه کشورهای عربی و اسلامی از جمله هتاکی به قرآن کریم در سوئد اشاره و اعلام کرد: دولت سوئد باید با دقت به سخنان حضرت امام خامنه‌ای درباره تقبیح هتاکان به قرآن کریم گوش دهد. همچنین اقدامی که ایران در رد استقبال از سفیر جدید سوئد در تهران انجام داد، یکی از مهم‌ترین اقدامات رسمی در واکنش به اهانت به قرآن کریم بود. جمهوری اسلامی ایران که چندی قبل سفیر جدید خود را در سوئد تعیین کرده و قرار بود او را به این کشور بفرستد، از این کار امتناع کرد. همچنین سوئد نیز سفیر جدید خود را در ایران انتخاب کرده و قرار بود او را به تهران بفرستد اما دولت ایران به سوئد اعلام کرد تا زمانی که این کشور موضع مناسبی در برابر اهانت به قرآن کریم اتخاذ نکند، جمهوری اسلامی ایران هرگز از سفیر جدید سوئد استقبال نخواهد کرد.
* اخراج سفرای سوئد از کشورهای عربی و اسلامی گام اول است
در ادامه سخنان سیدحسن نصرالله آمده است: اخراج سفرای سوئد و فراخواندن سفرای کشورهای اسلامی از این کشور نخستین مرحله در واکنش به اهانت به قرآن کریم بوده و اگر دولت سوئد به حمایت از هتاکی به قرآن ادامه دهد، باید کشورهای عربی و اسلامی به سمت قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی با این کشور متجاوز حرکت کنند، البته در چند روز گذشته بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی با احضار سفیران سوئد، اعتراض خود را نشان دادند که بسیار خوب و مهم است اما کافی نیست و باید این موضع اعتراضی کشورهای اسلامی پیشرفت کند.
وی در ادامه به تجاوز جدید غرب به مقدسات اسلامی و هتاکی به قرآن کریم در دانمارک اشاره و تاکید کرد: اتفاقی که در دانمارک افتاد نیز باید بررسی و مشخص شود آیا دولت دانمارک نیز مانند سوئد مجوز این اهانت‌ها را داده است؟ کمی قبل دولت دانمارک بیانیه‌هایی در محکومیت و تقبیح این رفتارها صادر کرد اما این کافی نیست و این دولت‌ها باید جلوی تجاوز و توهین به کتاب مقدس مسلمانان و سایر نمادهای مقدس اسلامی را بگیرند و اگر این کار را نکنند همه ما در یک جبهه واحد هستیم و موضع واحدی علیه آنها اتخاذ می‌کنیم.
* موضع مهم رهبر انقلاب در برابر هتاکان به مقدسات اسلامی
سیدحسن نصرالله در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب در واکنش به اهانت غرب به قرآن کریم اشاره و تصریح کرد: امام خامنه‌ای فرمودند دولت سوئد باید بداند که با حمایت از جنایتکار (متجاوز به قرآن کریم) در صف جنگ علیه جهان اسلام قرار گرفته و نفرت و دشمنی ملت‌های اسلامی و بسیاری از دولت‌های اسلامی را نسبت به خود برانگیخته است.
دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت: در اینجا منظور امام خامنه‌ای از قرار گرفتن سوئد در «صف جنگ» مقابل جهان اسلام بدان معناست که اگر دولت سوئد این موضع خود را ادامه دهد، در دسته محاربان علیه اسلام و مسلمانان قرار می‌گیرد. من به دولت سوئد توصیه می‌کنم برود و بپرسد که محاربه یعنی چه و چه تبعاتی دارد. این اظهارات امام خامنه‌ای بسیار رسا و بزرگ‌تر از صدور فتوا علیه محاربان است. رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند همه علمای مسلمان در اعمال شدیدترین مجازات (برای محارب) اتفاق‌نظر دارند. نصرالله تاکید کرد: اینجا روی سخن ما با کشورها و دولت‌هایی است که به بهانه «آزادی بیان و نظر» از اینگونه تجاوزات علیه مقدسات اسلامی حمایت می‌کنند.
* نباید فریب عذرخواهی غرب را بخوریم
وی گفت: ما نباید فریب عذرخواهی سوئد و دانمارک را بخوریم و عذرخواهی کافی نیست، بلکه باید دولت‌های این کشورها مانع تکرار رفتارهای توهین‌آمیز علیه مقدسات اسلامی شوند. سیدحسن نصرالله گفت: لبنان هیچ توهین و آسیب کوچک و بزرگی به مقدسات اسلامی را تحمل نمی‌کند و ما از جوانان غیور لبنان می‌خواهیم اقدام فردی و خارج از چارچوب انجام ندهند. ما در میان یک نبرد احساسی قرار نداریم بلکه به دنبال پیروزی هستیم و این پیروزی با گام‌های حساب‌شده و قدرتمند محقق می‌شود و جایز نیست اجازه دهیم دشمنان از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. ما با هم می‌توانیم این نبرد را ادامه دهیم و به‌روزی برسیم که از هرگونه توهین به نمادها و مقدسات جلوگیری کنیم.

Page Generated in 0/0048 sec