printlogo


کد خبر: 265247تاریخ: 1402/5/2 00:00
اخبار

برپایی بزرگ‌ترین خیمه عاشورایی در تهران
با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، معاون خدمات شهری شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری همزمان با ایام ماه محرم، خیمه بزرگ هنرهای عاشورایی به همت سازمان زیباسازی شهر تهران در میدان ٧ تیر برپا شد. این خیمه در دهه اول محرم، محل استقرار هنرمندانی است که در عرصه تولید آثار هنری عاشورایی فعالیت می‌کنند. همزمان با ایام سوگواری ماه محرم و شهادت سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع) و با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیرهادی و مهدی اقراریان اعضای شورا، حسین نظری معاون خدمات شهری، رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی و جمعی از مدیران شهری، خیمه بزرگ هنرهای عاشورایی در پلازای میدان هفتم تیر به همت سازمان زیباسازی شهر تهران برپا شد. بر اساس این گزارش، رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی در مراسم افتتاحیه خیمه هنرهای عاشورایی گفت:  این خیمه بزرگ در طول ماه محرم و صفر میزبان مردم شریف تهران است و تلاش می‌شود با برگزاری برنامه‌های متنوعی مانند اجرای سرود، تعزیه، پرده‌خوانی، شعرخوانی و مجلس روضه، پذیرای شهروندان باشیم. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز با تمجید از اقدامات سازمان زیباسازی گفت: خوشبختانه مانند سال گذشته شاهد برگزاری رویدادی هستیم که به خلق آثار ارزشمند هنر عاشورایی و گرامی‌داشت ایام سوگواری محرم می‌پردازد. وی افزود: این خیمه که مزین به نام سالار شهیدان است، قطعا در ایجاد فضای معنوی در شهر تهران موثر است و نکته حائز اهمیت در این خیمه، حضور و مشارکت عمومی مردم و هنرمندان است.
***
بنیاد ۱۵ خرداد رکورد مدرسه‌سازی در ایران را شکست
مدیر امور فرهنگی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به مناسبت درگذشت آیت‌الله حسن صانعی، نخستین رئیس این بنیاد با حکم امام خمینی(ره) گفت: بنیاد ۱۵ خرداد در زمان مرحوم صانعی با ساخت ۲ هزار و ۲۸ مدرسه با مجموعه ۷ هزار و ۷۵۸ کلاس درس در ۴۰۹ نقطه از مناطق کم‌برخوردار کشور رکورد مدرسه‌سازی در ایران را شکسته است.  یاسر اشراقی ادامه داد: تمام مراحل ساخت این 2 هزار و ۲۸ مدرسه از صفر تا 100 توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) انجام شده است. وی تاکید کرد: بنیاد ۱۵ خرداد همچنین در زمان سرپرستی مرحوم صانعی بیش از ۱۰۰۰ خانه بهداشت را در مناطق کم‌برخوردار سراسر کشور به بهره‌برداری رسانده است. مدیر امور فرهنگی و حوزه ریاست بنیاد ۱۵ خرداد ادامه داد: عمده فعالیت‌های بنیاد در زمان مسؤولیت مرحوم صانعی بر حوزه‌های عمران اجتماعی، فرهنگی و محرومیت‌زدایی متمرکز بود و اقدامات مفید و ماندگاری در این زمینه به سرانجام رسید. اشراقی در تشریح اقدامات عمران اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد اظهار داشت: علاوه بر ساخت بیش از ۲ هزار مدرسه و ۱۰۰۰ خانه بهداشت، طراحی و ساخت کامل سد بزرگ ۱۵ خرداد در شهرستان دلیجان برای آبرسانی به مردم قم از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در زمان مسؤولیت مرحوم صانعی بوده است. مدیر حوزه ریاست بنیاد ۱۵ خرداد افزود: راه‌اندازی شبکه فراگیر فروشگاه‌های بنیاد ۱۵ خرداد با جامعه هدف ۵۰۰ هزار نفری از دیگر خدمات مرحوم صانعی به ‌شمار می‌رود.
***
ارائه بسته‌های رومینگ ویژه سفر به عراق در ایام محرم
اپراتور اول تلفن همراه با فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، از ارائه بسته‌های محرم ویژه سفر به کشور عراق خبر داد.  پس از تجربه موفق ارائه بسته‌های ویژه حج تمتع، همراه اول توافقی مشابه را با اپراتورهای عراقی انجام داده و امکان عرضه مکالمه و دیتا با قیمت مناسب را در قالب بسته‌های ویژه محرم فراهم آورده است تا مسافران کشور عراق بدون نگرانی از قطعی ارتباط خود به این کشور بروند.  امکان خرید و فعال‌سازی 2 بسته «۱۵ دقیقه مکالمه ۷ روزه» و «اینترنت نامحدود ۷ روزه به اضافه ۱۵ دقیقه مکالمه» با شماره‌گیری کد دستوری «ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱۳ ستاره ۰۴ مربع» یا مراجعه به نشانی اینترنتی https://mci.ir/roaming-iraq فراهم است.   

Page Generated in 0/0055 sec