printlogo


کد خبر: 265257تاریخ: 1402/5/2 00:00
روز گذشته یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی «فدائیان ولایت» با حضور انواع جنگنده‌ها و پهپاد‌های رزمی آغاز شد
پیام امنیت

گروه سیاسی: روز گذشته مرحله اصلی و فاز عملیاتی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، با اعلام رمز «یاحسین(ع)» توسط امیر خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی انارک اصفهان با شرکت پایگاه‌های این نیرو، با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی آغاز شد. فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه از روزهای گذشته بخشی از هواپیماها و جنگنده‌های این نیرو به پایگاه اصفهان گسترش یافته‌اند، گفت: در این رزمایش، نیروی انسانی جوان و خلاق که تمام تخصص‌های خود را در داخل کشور و زیر نظر اساتید داخلی فراگرفته‌اند، با بهره‌گیری از 92 فروند انواع جنگنده‌های شکاری رهگیر، بمب‌افکن و هواپیماهای بدون سرنشین به اجرای انواع عملیات شناسایی و عکسبرداری، انهدام اهداف هوایی و زمینی، عملیات روانی، جنگ الکترونیک و پدافند غیرعامل و آزمایش سامانه‌های تولید شده جدید و ادوات مدرن خواهند پرداخت. وی افزود: این رزمایش از جمله رزمایش‌های مصوب قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا (ص) است و به منظور ارتقای توان رزم، کسب الگوی مناسب برای نبرد در شرایط واقعی با به کار‌گیری انواع هواپیماهای باسرنشین و بدون‌سرنشین به صورت دوسویه برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.
امیر واحدی با اشاره به هدف برگزاری رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت تصریح کرد: این رزمایش با تکیه بر خودکفایی و خودباوری نیروی هوایی ارتش برگزار می‌شود و طی آن خلبانان جوان، مستعد، تیزهوش، آموزش دیده و مقتدر، به همراه کارکنان فنی متخصص و متعهد این نیروی الهی، با بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان 8 سال دفاع ‌مقدس، تاکتیک‌های رزمی و انواع عملیات‌های دورایستا و آفندی پهپادی به‌ صورت نقطه‌زن و انهدامی را اجرا می‌کنند. فرمانده نیروی هوایی ارتش، پیام مهم این رزمایش را دوستی، صلح، آرامش و امنیت در منطقه عنوان کرد و گفت: امنیت پایدار، توسعه و تحکیم روابط منطقه‌ای، حسن همجواری و دفاع از مرزهای هوایی کشور از محورهای رزمایش است. نیروی هوایی ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح کشور و تحت اوامر فرماندهی معظم کل قوا، وظیفه تامین امنیت آسمان ایران اسلامی را به عهده دارند.
* حضور پهپادها در رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت
امیر خلبان علیرضا رودباری، سخنگوی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت گفت: در مرحله اصلی و فاز عملیاتی این رزمایش، عملیات‌های رزم پهپادی، شناسایی و جنگ الکترونیک توسط پهپادهای نیروی هوایی ارتش اجرا می‌شود.
وی افزود: پهپادهای رزمی، شناسایی و اخلالگر کمان۱۲، کرار، مهاجر۶ و آرش مجهز به انواع سرجنگی و با حمل انواع تجهیزات جنگ الکترونیک و بمب‌های بهینه‌سازی شده و نقطه‌زن با استفاده از اصل غافلگیری، اهداف حیاتی نیروهای نارنجی (نیروهای تعبیه شده در نقش دشمن) را مورد انهدام قرار می‌دهند. سخنگوی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت تصریح کرد: در اجرای این مرحله از رزمایش، هواپیماهای باسرنشین و بدون‌سرنشین نیروی هوایی ارتش با سامانه‌های اخلالگر و استفاده از به روزترین تکنیک‌های جنگ الکترونیک، ضمن از کار انداختن سامانه‌های پدافندی نیروهای نارنجی (نیروهای تعبیه شده در نقش دشمن)، مسیر امن را برای اجرای عملیات پهپادی فراهم می‌کنند.

Page Generated in 0/0050 sec