printlogo


کد خبر: 265258تاریخ: 1402/5/2 00:00
تروریست‌های قسی‌القلب با حمله به واحد گشت پلیس‌راه خاش‌- تفتان 4 نفر از مأموران راهور را به شهادت رساندند
جنایت عبدالیزید

گروه سیاسی: استان سیستان‌وبلوچستان روز گذشته بار دیگر شاهد شهادت نیروهای پلیس بود و در یک حمله تروریستی 4 مامور راهنمایی و رانندگی به شهادت رسیدند. 
بنا بر اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی پلیس سیستان‌وبلوچستان، در پی حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و کوردلان معاند به واحد گشت پلیس راه در محور خاش - تفتان متاسفانه 4 نفر از ماموران راهنمایی و رانندگی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. تروریست‌های کور‌دل به صورت کاملا بزدلانه اقدام به ترور ماموران گشت پلیس راه که حین انجام وظیفه بودند کردند و به سرعت از محل متواری شدند.  تروریست‌ها با کمین در مسیر خودروی پلیس راه خاش به تفتان‌، سمند پلیس راه را به رگبار بستند و در این حادثه تروریستی استواریکم محمدرضا اسماعیلی، استواریکم رضا شیخی، استواریکم حسن وحیدی و ستوان‌یکم مهدی الله‌پور به فیض شهادت نائل آمدند. پس از این حمله تروریستی، تیم‌های تخصصی پلیس برای بررسی دقیق موضوع ‌در منطقه حضور یافتند و تحقیقات خود را آغاز کردند. پلیس سیستان‌وبلوچستان اعلام کرد این اقدام ناجوانمردانه حتما بی‌پاسخ نخواهد ماند و درس پشیمان‌کننده‌ای به تروریست‌ها خواهد داد. این اقدام وحشیانه و بزدلانه تروریست‌ها در حالی است که در واقع وظیفه‌ اصلی پلیس راهور نظم دادن و کنترل ترافیک و پیشگیری از تصادفات جاده‌ای است و عموما نیز بدون سلاح گرم هستند. در حادثه اخیر، تروریست‌ها با نهایت بی‌رحمی به واحد بی‌سلاح گشت پلیس راه محور خاش به تفتان حمله کردند و ماموران مستقر در یک ماشین را مظلومانه به شهادت رساندند. مهدی شمس‌آبادی، ‌دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان‌وبلوچستان نیز با اعلام شهادت 4 مامور پلیس در این حادثه تروریستی ‌اظهار کرد دستور قضایی برای دستگیری عوامل این حادثه صادر شده است.
در طول یک سال اخیر استان سیستان‌وبلوچستان آبستن حوادث تروریستی متعددی بوده که منجر به شهادت تعدادی از مدافعان خدوم امنیت این استان و کشور شده است. پس از اغتشاشاتی که به بهانه فوت مهسا امینی پاییز سال گذشته در کشور آغاز شد و محرک‌هایی نظیر عبدالحمید اسماعیل‌زهی- امام جمعه مسجد مکی زاهدان - در داخل این استان وجود داشت، باعث شد تا  تروریست‌ها با استفاده از شرایط پیش آمده، در طول 9 ماهه گذشته دست به عملیات تروریستی بزنند که ردپای یک گروه تروریستی در آن مشهود است. این استان ماه گذشته نیز 17 تیرماه شاهد یک عملیات تروریستی دیگر بود. در جریان آن حادثه، تروریست‌ها با حمله به کلانتری 16 زاهدان قصد ترور تمام ماموران نیروی انتظامی و تصرف این کلانتری را داشتند که با مقابله نیروهای مدافع امنیت این خیال باطل آنها ناکام ماند. این حادثه منجر به شهادت ۲ نیروی پلیس شد و هر 4 تروریست نیز به هلاکت رسیدند اما چند ساعت پس از حمله تروریستی به کلانتری 16 شهر زاهدان، گروهک تروریستی جیش‌الظلم (گروهک معدوم عبدالمالک ریگی) با انتشار اطلاعیه‌ای مسؤولیت این حمله را برعهده گرفت که با اعلام نهاد امنیتی محرکان و عوامل پشت پرده این حادثه تحت تعقیب هستند. 10 اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز سرهنگ علیرضا شهرکی، رئیس پلیس آگاهی سراوان در حالی که با همسرش در یکی از خیابان‌های این شهرستان در حال تردد بود، توسط تروریست‌های کوردل جیش‌الظلم ترور شدند و به شهادت رسیدند. پس از این عملیات تروریستی بود که سردار دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی استان سیستان‌وبلوچستان گفت با اقدامات فنی و تخصصی و سرنخ‌های به ‌دست آمده، در یک عملیات ضربتی و سریع 3 نفر از عوامل وابسته به ترور شناسایی و دستگیر شدند که یکی از آنها وابسته به گروهک تروریستی جیش‌الظلم بوده است. با نگاه اجمالی می‌توان ردپای گروهک تروریستی جیش‌الظلم را در حوادث تروریستی صورت گرفته در این استان دید و به نظر می‌رسد حادثه روز گذشته پلیس‌راه خاش نیز توسط این گروهک تروریستی صورت گرفته یا ردپایی از آنان در این حادثه باشد. جیش‌الظلم یک گروه تروریستی است که حتی توسط ایالات متحده در سال 2019 یک گروه تروریستی شناخته شده و تا امروز جنایات زیادی علیه مردم شیعه و اهل سنت ایران انجام داده است. این گروه در حالی ادعا می‌کند حامی مردم اهل سنت در این استان است که تا به حال بسیاری از مردم اهل سنت این استان را به شهادت رسانده است. این گروه پس از نابودی گروه تروریستی عبدالمالک ریگی، با سازمان‌دهی تشکیلات و برخی اعضای آن، شروع به فعالیت و اعلام موجودیت کرد. از فعالیت‌های تروریستی این گروه می‌توان به شهادت 14 مرزبان ایرانی در سال 1393 و حمله انتحاری به اتوبوس حامل سربازان سپاه پاسداران در سال 1397 اشاره کرد که در آن حادثه 27 نفر از مدافعان امنیت به شهادت رسیدند.
***
دستگیری گرو تروریستی در کهگیلویه‌ و بویراحمد
دادستان عمومی و انقلاب یاسوج گفت: اعضای یک گروهک تروریستی ۴ نفره که به شبکه منافقین متصل بودند، توسط سربازان وزارت اطلاعات در استان کهگیلویه‌وبویراحمد دستگیر شدند. سیدعلی ملک‌حسینی دیروز با اعلام این مطلب به رسانه‌ها در بیان جزئیات این خبر اظهار کرد: این گروه 4 نفره که به شبکه منافقین متصل بودند، اقدام به عملیات ایذایی (عملیاتی که شرایط برای مقاصد بعدی زمینه‌سازی شود) در استان‌های خوزستان، فارس و کهگیلویه‌وبویراحمد می‌کردند که توسط سربازان امام زمان(عج) دستگیر شدند و این باند متلاشی شد.
وی افزود: استان کهگیلویه‌وبویراحمد از استان‌های امن کشور است که این گروه با نقشه‌های زیرکانه سعی در به خطر انداختن این امنیت داشت. دادستان مرکز استان کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: افراد این باند توسط منافقین از طریق فضای مجازی شناسایی و به هسته‌های تروریستی پیوسته‌ بودند. ملک‌حسینی ادامه داد: همه متهمان بازداشت شده، پس از ارتباط با سرکرده‌های گروهک تروریست نفاق، ساخت نارنجک‌های دستی و بمب‌های کوچک دست‌ساز را فرا گرفته و مضاف بر آموزش‌، پول‌هایی برای خرید تجهیزات و تهیه‌ خانه‌های تیمی و وسایل نقلیه از منافقین دریافت کرده بودند.
***
انهدام تیم تروریستی 4 نفره در جنوب شرق کشور
روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد یک تیم تروریستی ۴ نفره که قصد انجام اقدامات تروریستی در داخل کشور را داشت، در اقدام مشترک اطلاعاتی با هوشیاری پاسداران و سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و اعضای آن دستگیر شد. 

 


Page Generated in 0/0060 sec