printlogo


کد خبر: 265270تاریخ: 1402/5/3 00:00
اخبار

پخش زنده سوگواره «احلی من العسل» ازتلویزیون
یازدهمین سوگواره «احلی من العسل»، دوم مرداد همزمان با ششم محرم در 32 استان و 400 شهر با حضور دانش‌آموزان هیات‌های مذهبی برگزار شد.
مراسم یازدهمین سوگواره «احلی من‌العسل» در حرم مطهر امام خمینی(ره) و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد که شبکه 2 دیروز دوشنبه حوالی ساعت 10 به پوشش بخش‌هایی از مراسم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پرداخت. در مراسم امسال، میثم مطیعی شعر آیینی که ویژه این روز سروده شده را ‌خواند. پویش «نسل قاسم» با محوریت معرفی هیات‌های مذهبی دانش‌آموزی برگزار می‌شود. همچنین از دیگر بخش‌های مراسم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی می‌توان به پخش مداحی، اجرای گروه سرود نورالهدی و قرائت میثاق‌نامه با نوای محمدرضا رحیمی اشاره کرد. سوگواره‌ «احلی من‌العسل» با حضور هیات‌های مذهبی، ششم محرم هر سال با تأسی از نوجوانان عاشورایی و گرامیداشت یاد و نام حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) برگزار می‌شود.
***
نقاشی عاشورایی جدید حسن روح‌الامین روی دیوارنگاره ولیعصر(عج)
دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) سحرگاه دوشنبه دوم مردادبه مناسبت ایام عزاداری حضرت امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یارانش با نقاشی حسن روح‌الامین تغییر کرد.
عنوان این نقاشی «سبط‌النبی» است که صحنه مبارزه و رجزخوانی حضرت قاسم بن الحسن(ع) را به تصویر کشیده است. در توضیح این دیوارنگاره آمده است: «راوی می‌گوید: حضرت قاسم ابن الحسن(ع) در برابر سپاه دشمن این رجز را می‌خواند: إن تَنکرونی فأنا ابنُ‌الحسنِ سِبطُ النَّبیِّ المُصطفی المؤتَمَن اگر مرا نمی‌شناسید، من فرزند حسن هستم و نواده پیامبر‌(ص) برگزیده و امین هستم».
طراحی نوشتار دیوارنگاره «سِبطُ النَّبی» که توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی نصب شده، برعهده علی خلج بوده است.
***
«بازپرس» فعلا روی آنتن نمی‌رود
تلویزیون اعلام کرد به دلیل تقارن با ایام سوگواری، پخش سریال «بازپرس» به بعد از عاشورا و تاسوعای حسینی موکول می‌شود. به گفته سازندگان دلیل پخش نشدن این سریال به دلیل برخی صحنه‌های شادی است که پخش آنها با این ایام تناسبی ندارد.
به گزارش ایسنا، بعد از پخش قسمت یازدهم سریال «بازپرس» در روز اول مرداد، به دلیل تقارن با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین قسمت جدید سریال تا روز یکشنبه (هشتم مرداد) پخش نخواهد شد.
بر همین اساس روز شنبه هفتم مرداد خلاصه‌ای از قسمت هفتم تا یازدهم پخش و ادامه پخش قسمت‌های «بازپرس» از روز هشتم مرداد از سر گرفته می‌شود.
سریال «بازپرس» که روند داستانی یک پرونده فساد اقتصادی را پی می‌گیرد، روزهای شنبه تا سه‌شنبه ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.
سریال «بازپرس» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی است که آن را حسین تراب‌نژاد بعد از مدت‌ها پژوهش از پرونده‌های واقعی نوشته و پخش آن از دهم تیر آغاز شده است.
فیلمنامه‌ سریال «بازپرس» از بین پرونده‌های واقعی فساد اقتصادی انتخاب شده است.
***
مرضیه هاشمی دبیر نخستین رویداد بین‌المللی رسانه «خورشید» شد
در نشست معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با شهردار مشهد، زمان برگزاری نخستین رویداد بین‌المللی رسانه «خورشید» اعلام و مرضیه هاشمی به عنوان دبیر این رویداد معرفی شد. نخستین رویداد بین‌المللی رسانه «خورشید» از ۲۷ تا ۲۹ مرداد سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
فرشاد مهدی‌پور در دیدار و گفت‌وگو با شهردار مشهد مقدس، 2 عضو شورای اسلامی شهر، رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و اعضای کمیته اجرایی این رویداد گفت: موضوع زن و خانواده یکی از موضوعات بسیار ضروری در حوزه رسانه است و رشد زنان به عنوان کنشگران فعال در رسانه و نیز موضوع زن و خانواده در رسانه محور‌هایی هستند که معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار خود داشته است و بر همین مبنا رویداد بین‌المللی رسانه «خورشید» طراحی شد و شهرداری مشهد مقدس با جایگاه و انگیزه‌ای که دارد میزبان این رویداد در جوار ملکوتی حضرت شمس‌الشموس شده است.
وی افزود: امیدواریم با همراهی و هماهنگی‌های خوبی که وجود دارد شاهد برگزاری یک رویداد خوب و تأثیرگذار در شهر امام رضا (ع) باشیم.
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع باید به سمتی برویم که دبیرخانه دائمی رویداد در مشهد تأسیس شود و این مساله باید پس از بررسی‌های لازم و ایجاد پیش‌نیاز‌ها در حین برگزاری رویداد مطرح شود. مهدی‌پور با اشاره به اینکه جای چنین رویداد رسانه‌ای در میان رویداد‌هایی که برگزار می‌کنیم، خالی بود تصریح کرد: ما در ایران یک رویداد بین‌المللی رسانه‌ای ویژه بانوان فعال در این حوزه نداشتیم که رویداد خورشید این خلأ را پر می‌کند. وی افزود: هر چند برنامه متمرکز در مشهد خواهد بود اما هدف تنها برگزاری رویداد در شهر مشهد نیست، بلکه می‌خواهیم در مدت‌زمان برگزاری رویداد تمام توان فرهنگی، هنری، تبلیغی و دانشگاهی مشهد به کار گرفته شود.

Page Generated in 0/0059 sec