printlogo


کد خبر: 265280تاریخ: 1402/5/3 00:00
اخبار

شرط امباپه برای پیوستن به الهلال
امباپه برای پیوستن به الهلال یک شرط سخت‌گیرانه دارد که بعید است باشگاه عربستانی با آن موافقت کند. به گزارش اسکای اسپورت، به نظر می‌رسد تا حدود زیادی جدایی کیلیان امباپه از پاری‌سن‌ژرمن قطعی است. امباپه یک فصل دیگر با پاری‌سن‌ژرمن قرارداد دارد. او درخواست تمدید قراردادش را رد کرده و باشگاه از او خواسته است یا تمدید کند یا در همین تابستان تیم بعدی خود را انتخاب کند. الهلال تیمی است که به جذب کیلیان امباپه ابراز علاقه نشان داده است. صندوق سرمایه‌گذاری عربستان به الهلال برای جذب ستاره پاری‌سن‌ژرمن اوکی داده و این باعث شده است آنها رسما به این بازیکن پیشنهاد دهند. الهلال حاضر است برای جذب امباپه ۲۰۰ میلیون یورو به این بازیکن در سال و ۲۰۰ میلیون یورو به پاری‌سن‌ژرمن بدهد اما امباپه برای پیوستن به تیم عربستانی یک شرط سخت‌گیرانه گذاشته است. او در صورتی با پیشنهاد الهلال موافقت می‌کند که با این تیم قرارداد یک ساله ببندد تا بتواند در تابستان سال بعد راهی رئال‌مادرید شود و این باعث می‌شود این تیم بی‌خیال جذب این بازیکن شود. باشگاه پاری‌سن‌ژرمن برای برگزاری اردوی پیش فصل خود راهی ژاپن شد و تصمیم گرفت امباپه را با خود به این کشور نبرد تا جنگ با این بازیکن کاملا علنی شود. به نظر می‌رسد امباپه به یک بحران بزرگ در پاری‌سن‌ژرمن تبدیل شده است. او اعلام کرده است حتی در صورتی که در فصل پیش‌ رو کاملا نیمکت‌نشین شود باز هم حاضر به تمدید قراردادش نیست و می‌خواهد تا پایان قرارداد در تیم پاریسی باقی بماند.
***
قهرمانی تاریخی لهستان از دید فدراسیون جهانی والیبال
تیم ملی والیبال لهستان در حضور هواداران پرشور خود موفق شد عنوان قهرمانی لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ را کسب کند. به گزارش ایسنا، تیم‌ ملی والیبال لهستان در فینال لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ والیبال موفق شد در حضور تماشاگران خود آمریکا را شکست دهد و به قهرمانی این مسابقات برسد. با پایان لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳، لهستان در رده نخست این رقابت‌ها ایستاد، همچنین تیم‌های ملی والیبال آمریکا و ژاپن به ترتیب در رده‌های دوم و سوم این مسابقات قرار گرفتند. فدراسیون جهانی والیبال در واکنش به قهرمانی لهستان نوشت: لهستان طلای تاریخی لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ والیبال را در حضور هواداران خود به دست آورد. بیش از ۱۱ هزار هوادار در گدانسک تیم‌ ملی والیبال لهستان را تشویق می‌کردند. لهستان که یکی از موفق‌ترین تیم‌های ملی در والیبال مردان است، روز یکشنبه لحظه‌ای بی‌نظیر را تجربه کرد؛ زمانی که نخستین قهرمانی خود در لیگ ملت‌های والیبال را در حضور بیش از 11 هزار هوادار خانگی در گدانسک جشن گرفت. فدراسیون جهانی ادامه داد: نماینده اروپا با پیروزی ۳بر یک (۲۵-۲۳، ۲۴-۲۶، ۲۵-۱۸، ۲۵-۱۸) مقابل آمریکا مدال طلا را کسب کرد، به طوری که جو ورزشگاه به شادی مطلق تبدیل شد. لوکاس کاچمارک، ملی‌پوش والیبال لهستان که در پایان این مسابقات بهترین پشت خط زن این رقابت‌ها نام گرفت گفت: برنده شدن چنین عنوان مهمی در خانه، با این جو و در مقابل این هواداران واقعا شگفت‌انگیز است. ما پیروزی را به آنها تقدیم می‌کنیم زیرا هواداران ما بهترین هستند. انتظار نداشتم چنین عملکرد خوبی داشته باشم و این برای حرفه من واقعا شگفت‌انگیز است. متاسفانه کورک مصدوم بود و نتوانست بازی کند اما خوشحالم که توانستم به تیم کمک کنم و از این لحظه لذت ببرم. ما بعد از یک فصل طولانی برای فینال‌ها بخوبی آماده شدیم و اکنون در فرم شگفت‌انگیزی هستیم.
***
۳ نماینده دوچرخه‌سواری ایران در بازی‌های آسیایی مشخص شدند
کمیته تیم‌های ملی فدراسیون دوچرخه‌سواری فهرست نمایندگان این رشته را در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو اعلام کرد. به گزارش  روابط عمومی فدراسیون دوچرخه‌سواری، با نظر کمیته ملی المپیک و ستاد بازی‌های آسیایی هانگژو ۳ سهمیه برای رشته دوچرخه‌سواری در این دوره از مسابقات درنظر گرفته شد که کمیته تیم‌های ملی فدراسیون پس از نشست دیروز کمیته فنی فدراسیون به این جمع‌بندی رسید تا محمد گنج‌خانلو و علی لبیب را در بخش آقایان و فرانک پرتوآذر را در بخش بانوان به عنوان نمایندگان رشته دوچرخه‌سواری انتخاب کند. گنج‌خانلو و لبیب نمایندگان کشورمان در ۲ بخش پیست و جاده خواهند بود و فرانک پرتوآذر نیز به عنوان تنها نماینده بانوان دوچرخه‌سواری کشورمان در بخش کراس کانتری به رقابت خواهند پرداخت.
***
وزیر ورزش و جوانان در انتظار تعیین‌ تکلیف رئیس‌جمهور
وزیر ورزش و جوانان که در ماه‌های اخیر اخبار متناقضی درباره رفتنش از این وزارتخانه مطرح شده بود، برای
تعیین تکلیف نهایی‌اش در این مسؤولیت منتظر اعلام و تایید رسمی رئیس‌جمهور است. به گزارش  مهر، حمید سجادی که از قهرمانان و ورزشکاران پرافتخار دوومیدانی ایران بود، در مدت حضورش نتوانست اقتدارش برای ماندن در وزارت ورزش را نشان دهد و بارها از سوی نمایندگان مجلس تذکر و کارت زرد دریافت کرد. نمایندگان مجلس که به عملکرد حمید سجادی نقد داشتند بارها با او در این مورد گفت‌وگو کردند و شنونده نقطه نظراتش بودند اما از دفاعیات او راضی نشدند تا از سوی آنها هم استعفای وزیر ورزش به طور رسمی اعلام شود. با این حال روابط عمومی وزارت ورزش پس از انتشار هر خبری درباره رفتن حمید سجادی با صدور اطلاعیه‌ای آن را تکذیب می‌کرد. در تازه‌ترین خبر روز دوشنبه اعلام شد وی استعفایش را به رئیس‌جمهور ارائه کرده اما هنوز از سوی رئیسی واکنش رسمی به آن صورت نگرفته است. این در حالی است که نزدیکان وزارت ورزش هم بر رفتن حمید سجادی تاکید دارند اما برای نهایی شدن این اتفاق منتظر اعلام نظر رسمی رئیس‌جمهور هستند. در مورد استعفای حمید سجادی گفته می‌شود وی به دلیل شرایط جسمانی پس از سقوط هلی‌کوپتر استعفای خود را به رئیس‌جمهور ارائه داده اما هنوز به طور رسمی مورد تأیید قرار نگرفته است.

Page Generated in 0/0055 sec