printlogo


کد خبر: 265286تاریخ: 1402/5/3 00:00
اخبار

نذرخون را به تاسوعا و عاشورا موکول نکنید
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران درباره پویش نذر خون و حضور تیم‌های سیار اهدای خون در هیات‌های مذهبی، نکاتی را متذکر شد. بشیر حاجی‌بیگی گفت: سازمان انتقال خون همه ساله، پویش «نذر خون» را از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر در سراسر کشور اجرایی می‌کند. وی با بیان اینکه ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله (علیه‌السلام) یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌ها برای ترویج فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است، افزود: ما در سازمان انتقال خون ایران، ترویج اهدای خون را به عنوان یک فرهنگ ارزشی سرلوحه برنامه‌ کاری قرار دادیم، چرا که می‌تواند به عنوان یک کار نجات‌بخش و ایثارگرانه و با هدف نوع‌دوستانه مورد توجه اقشار مختلف جامعه قرار گیرد. 
وی گفت: نذر خون تقریبا یک دهه است که به عنوان یک نذر انسان‌دوستانه و نجات‌بخش در این ایام خاص مورد توجه مردم کشورمان قرار گرفته و همه ساله در این ایام شاهد افزایش آمار اهدای خون هستیم. حاجی‌بیگی، شعار پویش نذر خون امسال را «اهدای خون؛ فرهنگ حسینی و نذر عاشقان» عنوان کرد و افزود: امیدواریم با حضور مردم در مراکز انتقال خون سراسر کشور شاهد صحنه‌های ایثار و نوع‌دوستی و انسجام ملی باشیم. 
وی در توصیه به هموطنانی که قصد اهدای خون دارند گفت: هموطنان اهدای خون را به روزهای خاص مانند تاسوعا و عاشورای حسینی موکول نکنند، چراکه اهدای خون باید روزانه و مستمر باشد و یک نیاز همیشگی و روزانه است.
***
کهریزک پذیرای نذورات خیران در ایام محرم
کهریزک همانند هر سال، میزبان عزاداران سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش خواهد بود و نیکوکاران می‌توانند نذورات خود را به صورت نقدی یا در قالب مواد غذایی خام به موسسه خیریه کهریزک اهدا کنند. هر ساله نیکوکاران بسیاری در ایام عزاداری سیدالشهدا(ع)، در آسایشگاه خیریه کهریزک حضور می‌یابند و ضمن شرکت در مراسم سوگواری سومین امام شیعیان، نذورات خود را نیز ادا می‌کنند. امسال نیز از نخستین روز ماه محرم، مراسم سوگواری با حضور توان‌خواهان و مردم خیراندیش در آسایشگاه کهریزک برگزار می‌شود و خیرین ارجمند می‌توانند با اهدای مواد غذایی خام یا پرداخت مبالغ نذورات به صورت نقدی به آسایشگاه خیریه کهریزک، ضمن ادا کردن نذورات خود در ایام ماه محرم، ۳۲۰۰ نفر سالمند، معلول، بیمار‌ ام‌اس، کودک معلول ذهنی و کودک اختلال اتیسم موسسه خیریه کهریزک را یاری کنند، بنابراین نیکوکاران گرامی جهت پرداخت کمک‌های نقدی یا اهدای نذورات به صورت مواد غذایی خام، می‌توانند از طریق راه‌های مجازی، موسسه خیریه کهریزک را یاری کنند و با مراجعه به پایگاه اینترنتیwww.kahrizakcharity.comدرباره نحوه پرداخت غیرحضوری نذورات اطلاعات کسب کرده و سهمی در شادی‌بخشی به توان‌خواهان کهریزک داشته باشند.

Page Generated in 0/0061 sec