printlogo


کد خبر: 265296تاریخ: 1402/5/3 00:00
اخبار

جلسه نمایندگان مجلس با فرزین و علی‌آبادی
رئیس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به بررسی مسائل حوزه صنعت گفت: هر چه از ظرفیت مردم و بخش خصوصی بیشتر استفاده شود، کارها بهتر پیش می‌رود. محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی و عباس علی‌آبادی، وزیر صمت دیروز به منظور بررسی مسائل حوزه صنعت میهمان کمیسیون صنایع و معادن مجلس بودند. عزت‌الله اکبری‌تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح این نشست گفت: در این نشست مسائل مربوط به صنعت پیگیری شد؛ همچنین وزیر صمت به تشریح نیازمندی‌های حوزه صنعت پرداخت و رئیس بانک مرکزی نیز توضیحات لازم را در این زمینه ارائه کرد. وی اضافه کرد: از زمانی که آقای فرزین مسؤولیت بانک مرکزی را پذیرفته، ثبات خوبی ایجاد شده و این روند ادامه دارد. امیدواریم دولت در این زمینه موفق باشد. مجلس و کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز آمادگی دارند به دولت برای ایجاد ثبات بیشتر و رفع هر چه سریع‌تر نیازهای حوزه صنعت و معدن کمک کنند. نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: هر چه از ظرفیت مردم و بخش خصوصی بیشتر استفاده شود، کارها بهتر پیش می‌رود. در بخش خصوصی، شرکت‌هایی وجود دارند که می‌توانند در راستای روان‌سازی امور و رفع مشکلات پیش‌رو کمک کنند که در جلسه امروز به بانک مرکزی و وزارت صمت توصیه شد از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده شود. اکبری تصریح کرد: در حوزه اجرایی از وزیر صمت درخواست شد امور تسهیل شود و مردم، بخش خصوصی و صنعتگران برای انجام امور خود معطل نشوند و کار آنها معطل برخی کارشناسان نشود. کارشناسان وزارتخانه‌ها و مسؤولان حق ندارند، کار مردم را به فردا بیندازند؛ وزرا باید به این مساله توجه کند. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره واردات خودرو هم گفت: این قانون 1.5 سال قبل در مجلس تصویب شد و ما منتظر اجرای آن از سوی دولت هستیم. در شرایطی که دولت گزارش می‌دهد در عرضه و تقاضا ناترازی وجود دارد، این خلأ باید با واردات رفع شود. بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر واردات مدیریت شده از سوی دولت انجام شود، رقابت در این حوزه بیشتر می‌شود و کیفیت ارتقا می‌یابد و رضایت مردم جلب می‌شود.
***
میانگین مصرف روزانه بنزین کشور به ۱۱۴ میلیون لیتر رسید
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از میانگین مصرف روزانه ۱۱۴میلیون لیتر بنزین در کشور خبر داد و گفت: با توجه به پیش ‌رو بودن سفرهای تابستانی و ایام اربعین این عدد باز هم افزایش می‌یابد. جلیل سالاری اظهار داشت: مصرف بنزین کشور در روزهای گذشته اعدادی نظیر 127 میلیون لیتر را ثبت کرده است و با توجه به میانگین کنونی مصرف روزانه 114 میلیون لیتر بنزین در کشور، پیش‌بینی می‌کنیم این عدد با توجه به پیش رو بودن سفرهای تابستانی و ایام اربعین باز هم افزایش یابد که نیازمند مدیریت مصرف از سوی مردم است. وی تأکید کرد: روزانه 800 هزار خودرو از حومه وارد کلانشهر تهران می‌شود که بیشتر تک‌سرنشین هستند و مصرف را اضافه می‌کنند، همچنین بخشی از افزایش مصرف مربوط به استفاده از کولر خودروها در تابستان گرم امسال است، البته مواردی نظیر معاینه فنی و... نیز وجود دارد که اگر رعایت شود در مقدار مصرف تأثیرگذار است.
***
۹ میلیون قبض مشمول پاداش صرفه‌جویی شد
معاون شرکت توانیر دیروز گفت: اوج مصرف برق امروز (دیروز) به عدد بالای ۷۲ هزار مگاوات رسید که نسبت به روز پیش از آن حدود ۵۰۰ مگاوات افزایش داشت. حمیدرضا پیرپیران اضافه کرد: همان‌طور که در گزارش‌های مختلف نیز اعلام شد، در راستای مدیریت مصرف برق خانگی، موضوع پاداش صرفه‌جویی مطرح شد و هم‌اکنون نیز این طرح در حال اجراست. پیرپیران ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۵ میلیون قبض صادر شده که از این تعداد بیش از ۹ میلیون قبض مشمول پاداش صرفه‌جویی شد، یعنی حدود ۳۵ درصد مشترکان از پاداش صرفه‌جویی بهره‌مند شدند.
***
رکورد خرید تضمینی گندم شکسته شد
معاون وزیر جهاد کشاورزی از خرید تضمینی بیش از 7 میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در 4 ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۸ درصد رشد داشته است. سیدسعید راد در تشریح عملیات سراسری خرید تضمینی گندم از کشاورزان کشور از ابتدای فروردین تا آخر تیر اعلام ‌کرد: در 4 ماه گذشته مجموع 7 میلیون و ۴۳۷ هزار تن گندم در قالب یک میلیون و ۳۶۲ هزار محموله از ۴۹۹ هزار کشاورز در اقصی نقاط کشور به صورت تضمینی خریداری شده است. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه این میزان خرید نسبت به مدت مشابه پارسال با یک میلیون و ۶۲۷ هزار تن افزایش، بیش از ۲۸ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: کل خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۱ افزون بر 7 میلیون و ۲۰۰ هزار تن بود که تا این تاریخ، رکورد سال گذشته به میزان ۲۲۷ هزار تن افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود این روند صعودی تا انتهای فصل خرید به مراتب بیشتر شود. راد با بیان اینکه کشاورزان 3 استان خوزستان، فارس و کرمانشاه پیشتاز تحویل گندم بوده‌اند، تصریح ‌کرد: به ترتیب استان‌های فارس، خوزستان و کرمانشاه بالاترین میزان افزایش خرید گندم و استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، بیشترین میزان رشد خرید گندم را داشته‌اند. وی خاطرنشان‌کرد: در 4 ماه امسال ۱۱۱ هزار و ۶۳۱ میلیارد تومان گندم از کشاورزان خریداری شده که نیمی از این مبلغ (بیش از ۵۵ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان) به حساب آنان واریز شده و پرداخت بقیه مطالبات در دستور کار است.

Page Generated in 0/0078 sec