printlogo


کد خبر: 265355تاریخ: 1402/5/7 00:00
اخبار

روایت «محرمانه» تلویزیون از توطئه دشمنان برای دانشمندان ایرانی
سریال ۲۴ قسمتی و پربازیگر «محرمانه» در ژانر جنایی - علمی تولید مشترک صداوسیما و موسسه فرهنگی - هنری اندیشه شهید آوینی بزودی به آنتن شبکه ۳ می‌رسد.
«محرمانه» به تهیه‌کنندگی سید رامین موسوی، کارگردانی محمود معظمی و نویسندگی مهدی حمزه در بستر داستانی، روایتی واقعی است از پیشرفت‌های علمی دانشمندان کشورمان در حوزه پزشکی که توطئه مغرضانه دشمن را در بر دارد تا با ایجاد اختلال، مانع دستیابی ایران به موفقیتی بزرگ شوند.
در سریال «محرمانه» بازیگران زیادی به ایفای نقش می‌پردازند که لاله اسکندری، علیرام نورایی، نسیم ادبی، فاطمه گودرزی، مجید مظفری، ایرج نوذری، رحیم نوروزی، رضا توکلی، رویا میرعلمی، کمند امیرسلیمانی و... از جمله این چهره‌ها هستند. همچنین جمعی از بازیگران ترکیه‌ای، هلندی و آفریقایی در این سریال ایفای نقش می‌کنند.
سریال ۲۴ قسمتی «محرمانه» در ژانر جنایی - علمی تولید مشترک صداوسیما و موسسه فرهنگی - هنری اندیشه شهید آوینی بزودی به آنتن شبکه ۳ می‌رسد. 
***
تصویر «علمدار ایران» در آیینه هنر چگونه بازنمایی شده است؟
برنامه «مرصع» روز پنجشنبه ۵ مرداد به بازنمایی تصویر حاج قاسم سلیمانی به ‌عنوان علمدار ایران در هنر پرداخت. «مرصع» مجله هنری شبکه ۴ سیماست که با اجرای اسماعیل باستانی هر پنجشنبه ساعت ۱۸:۳۰ روی آنتن می‌رود.
این برنامه ضمن ارائه اخبار و رویدادهای هنری روز در فواصل مختلف با چهره‌ها و فعالان هنری گفت‌وگو می‌کند؛ گفت‌وگوهایی که هر یک در زمان‌بندی‌های کوتاه انجام می‌شود تا برنامه با سرعت و ریتم بالایی به تولید برسد.
جدیدترین قسمت از این برنامه به تصویر حاج‌قاسم سلیمانی و بازنمایی آن در هنرهای مختلف پرداخته است که روز پنجم مرداد پخش شد.
محمدباقر مفیدی‌کیا نویسنده و کارگردان و عبدالحمید قدیریان نقاش و پژوهشگر میهمان این قسمت از برنامه بودند که در بخش‌های مختلف به بازنمایی تصویر حاج‌قاسم سلیمانی در هنر پرداختند. مفیدی‌کیا به جای خالی آثار شاخص در سینما و سریال‌سازی در این حوزه اشاره کرد و اینکه مستندها بیشتر به روایت حاج‌قاسم پرداخته‌اند.
برنامه «مرصع» با اجرای اسماعیل باستانی، به تهیه‌کنندگی فرزام محبی، سردبیری محمد بخشایش و کارگردانی کیانوش الطافی در گروه ادب و هنر شبکه ۴ تولید می‌شود. بازپخش این برنامه جمعه‌ها ساعت ۱۲:۱۵ است.
***
نقاشی جدید عاشورایی حسن روح‌الامین منتشر شد
نقاشی جدید عاشورایی حسن روح‌الامین با عنوان «شجاعه الحسینیه» در ظهر عاشورا منتشر شد.
حسن روح‌الامین، هنرمند نقاش متعهد که در مناسبت‌های مذهبی، آثاری فاخر خلق می‌کند، ظهر دیروز مصادف با عاشورای سال ۱۴۴۵ هجری قمری، نقاشی دیجیتالی از مبارزه حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام منتشر کرد.
وی در توضیح این اثر نوشته است: «رزم نمایان حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در روز عاشورا در دریای تیر و نیزه و شمشیر که تا مدت‌ها مثل شجاعت بود».
روح‌الامین پیش از این نیز به منظور استفاده مردم و هیأت‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در ماه محرم، تمام آثار محرم و عاشورایی خود را با کیفیت بالا و سایز اصلی منتشر کرد.
***
«آقای قاضی» به شبکه ۲ بازگشت
مجموعه «آقای قاضی» از شنبه هفتم مرداد به عنوان سریال شبانگاهی شبکه ۲ پخش می‌شود.
مجموعه «آقای قاضی» درامی در فضای دادگاه با نقش‌آفرینی بهزاد خلج در نقش آقای قاضی است که تمام اتفاقات آن در دادگاه رقم می‌خورد و تمام قسمت‌های آن از موضوعات واقعی اقتباس شده‌اند.
فیلمنامه‌های این سریال در ۴۲ قسمت توسط ۱۲ نویسنده جوان زیر نظر سیدمحمد حسینی به رشته تحریر درآمده که در هر قسمت شاهد پخش ۲ اپیزود خواهیم بود.
عواملی که با این پروژه همکاری داشته‌اند، عبارتند از: حسین فریدون‌جاه (مدیر پروژه)، سیدمحمد حسینی (سرپرست نویسندگان)، کیومرث مرادی (بازیگردان)، فرید مرزوقی و سیاوش رمضانلو (برنامه‌ریز و دستیاران کارگردان)، محمد رحیمی (مدیر تصویربرداری)، سیدسعید احمدی (مدیر صدابرداری)، پدرام بهرامی (مدیر تدوین)، مرتضی شجاعی (طراح صحنه و دکور)، شهرام توانایی (طراح گریم)، قاسم مربی (مدیر صحنه و لباس)، مهدی رنجگری (مشاور قضایی)، میثم بابایی (طراح تیتراژ)، عبدالمجید قوامی (عکاس) و....
مجموعه «آقای قاضی» به تهیه‌کنندگی احمد شفیعی، کارگردانی سجاد مهرگان و با صدای تورج مهرزادیان در روایت ابتدایی اپیزودها، از شنبه هفتم مرداد هر شب ساعت ۲۱:۱۰ میهمان خانه مخاطبان خواهد بود. بازپخش‌های این مجموعه، روز بعد ساعات ۲:۱۵ بامداد، ۱۰ صبح و ۱۶:۱۵ است.

Page Generated in 0/0061 sec