printlogo


کد خبر: 265356تاریخ: 1402/5/7 00:00
ویژه‌برنامه محرمی «نوای عرشیان و مشق فرشیان» برگزار شد
چشم‌های بارانی عزاداران در محوطه تئاترشهر

در روزهای هشتم و نهم ماه محرم ویژه‌برنامه محرمی «نوای عرشیان و مشق فرشیان» در مجموعه تئاترشهر برگزار شد که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. چشم‌های خیس و اشک‌های روان بر صورت مخاطبان میزان رضایت‌ آنان از این ویژه‌برنامه محرمی را نشان می‌داد.
اداره ‌کل هنرهای نمایشی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران، به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم در حال برگزاری ویژه‌برنامه‌های نمایشی خود با عنوان «نوای عرشیان و مشق فرشیان» در محوطه باز تئاترشهر است.
مخاطبان ویژه‌برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» در هشتمین شب برگزاری، باز هم شنوای نوای عاشورایی و شاهد هنرنمایی گروه «ساحل عاشوراییان» در نواختن سنج و دمام و طنین پرقدرت و توأمان حماسه و اندوه در محوطه باز تئاترشهر بودند. در ادامه این ویژه‌برنامه که با استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان مواجه شد، مجلس تعزیه شب هشتم توسط گروه احمد عزیزی خوانده شد. این مجلس به شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) پرداخت که چشم همگان را در محوطه تئاترشهر بارانی کرد.
* روز نهم؛ دمام‌زنی با چاووشی و شروه‌خوانی
همچنین در نهمین روز از ویژه‌برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» گروه دمام‌زنی «ساحل عاشوراییان» با چاووشی و شروه‌خوانی که یک آیین مذهبی بوشهری است، از مخاطبان و جمعیت حاضر در محوطه تئاترشهر پذیرایی کرد. در ادامه، مجلس شهادت حضرت ابوالفضل(ع) توسط احمد عزیزی و گروهش به اجرا درآمد که حاضران با دل‌هایی اندوهگین به تماشای این تعزیه نشستند. ویژه‌برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان»، از ۲۸ تیر تا ۶ مرداد در ۳ بخش تعزیه، نقالی و پرده‌خوانی در محوطه باز تئاترشهر اجرا شد.

Page Generated in 0/0049 sec