printlogo


کد خبر: 265362تاریخ: 1402/5/7 00:00
دور دنیا

نصرالله: مقاومت دارای روحیه جهادی و شهادت است
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: بسیاری از جنگ‌های رخ داده در طول تاریخ بر سر به ‌دست آوردن غنایم، نفت، بازارها و انرژی بوده و برای اصول و مبادی و گسترش عدل و داد در جهان نبوده است. سیدحسن نصرالله تأکید کرد: بخشی از درگیری‌ها و منازعات جاری در لبنان و جهان با نزاع بر سر قدرت و ریاست در ارتباط است. وی که به مناسبت شب عاشورا در میدان عاشورا در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت سخنرانی می‌کرد، افزود: «بسیاری از جنگ‌های رخ داده در طول تاریخ بر سر به ‌دست آوردن غنایم، نفت، بازارها و انرژی بوده و برای اصول و مبادی و گسترش عدل و داد در جهان نبوده است». به گزارش المنار، دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: «جنگ‌افروزان در جهان نخبگان سیاسی، اقتصادی و مالی هستند که در پی تحقق منافع خود از این جنگ‌ها هستند». وی با بیان اینکه تجربه مقاومت در لبنان نشان داد اکثریت جامعه مقاومت دارای روحیه جهادی یا به عبارتی روح ایمان و جهاد هستند، تأکید کرد:‌ «این جامعه ثابت کرد که آماده شهادت است و فرزندانش را برای جهاد و شهادت اعزام می‌کند». نصرالله با اشاره به اینکه ما از ابتدای این مسیر از خانواده شهدا جز صبر و ازخودگذشتگی و آمادگی برای تقدیم بیش‌ از اینها ندیدیم، افزود: «همه جنگ‌ها و چالش‌هایی که با آن مواجه شدیم، بازتاب مثبت عظیمی از لحاظ کمی و کیفی بر خط مشی ما داشتند». وی تاکید کرد: «اگر خدای متعال امام حسین و واقعه کربلا را در این سال مقرر می‌کرد و امام حسین علیه‌السلام ندا می‌داد که «آیا کسی هست مرا یاری کند؟»، بی‌تردید کسانی که در این دوره «لبیک یا حسین» می‌گویند، ایشان را ناامید نمی‌کردند، حتی اگر به آتش کشیده یا قطعه قطعه شوند».
***
رهبر انصارالله: آمریکا و لابی یهودی یزیدیان زمانه هستند
رهبر جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه امت اسلامی در این دوران، با ظلم و شرارت و جنایات یزیدیان لابی صهیونیستی - آمریکایی روبه‌رو است، گفت آتش زدن و پاره کردن قرآن در کشورهای غربی از سوی این لابی انجام می‌شود.
سیدعبدالملک الحوثی دیروز در تظاهرات روز عاشورا سخنرانی کرد و گفت نهضت امام حسین(ع) تا روز قیامت، به قوت خود باقی خواهد بود. وی با بیان اینکه امت اسلامی در این دوران، با ظلم و شرارت و جنایات یزیدیان لابی صهیونیستی - آمریکایی روبه‌رو است، تأکید کرد: آتش زدن و پاره کردن قرآن در کشورهای غربی از سوی لابی یهودی انجام می‌شود و این مساله، اوج کفر و تعدی به اسلام و مسلمین است.
مردم یمن دیروز به خیابان‌ها آمده و مراسم عزاداری روز عاشورا را در شهرهایی همچون صنعا، اب، البیضا، مأرب و صعده برگزار کردند و با انتشار بیانیه پایانی، این مراسم به پایان رسید. در این بیانیه ضمن ابراز ارادت ملت یمن به  امام حسین علیه‌السلام، بر حمایت این مردم از مساله فلسطین و رد هر گونه عادی‌سازی روابط با دشمن اسرائیلی تأکید شد. مردم یمن در تظاهرات خود، به ائتلاف متجاوز عربی در یمن هشدار دادند و خاطرنشان کردند: به شما می‌گوییم دست ما هنوز روی ماشه است و همچنان برای مقابله با تجاوزات نظامی و محاصره شما، در آمادگی به سر می‌بریم. فداکاری‌ها هر چقدر هم لازم باشد، ادامه خواهد یافت؛ نه تسلیم خواهیم شد و نه غفلت خواهیم کرد تا دشمن ملت ما را به کنترل درآورد.
رهبر انقلاب یمن در ادامه ضمن انتقاد از اشاعه فحشا و انحراف‌های جنسی، تصریح کرد: این رذایل، در مسیر آمریکا و غرب قرار دارد و برای منحرف کردن جوامع بشری از هدایت الهی است تا انسانیت را به بردگی بکشانند. فقط با آگاهی، احساس مسؤولیت و اقدام جدی می‌توان با زورگویی و شرارت‌ها مقابله کرد. شبکه خبری المسیره به نقل از رهبر انصارالله گزارش داد، ایستادگی 9 ساله ملت یمن در برابر تحریم، جنگ، تبلیغات و تلاش برای فتنه‌افروزی، به مدد توفیق الهی و پیروی از سنت‌های بزرگان از جمله امام حسین(ع) است. لذا امت اسلامی باید در قبال تعدی کشورهای غربی به قرآن کریم، موضع قاطع و جدی اتخاذ کنند. الحوثی با اشاره به اینکه کمترین پاسخ کشورهای مسلمان به اهانت‌های کشورهای غربی، قطع روابط دیپلماتیک و تحریم اقتصادی است، تصریح کرد: به جوامع غربی هشدار می‌دهم که لابی یهودی آنان را به سمت پرتگاه می‌کشاند. وضعیتی هم که جوامع غربی دارد، وضعیت بد و وحشتناکی از نظر بردگی است. از آنان می‌خواهم که خود را از بردگی یهود نجات دهند. وی تمدن غرب را تمدن وحشیانه‌ای دانست که اخلاق و ارزش‌های انسانی را انکار می‌کند و هیچ احترامی برای مقدسات قائل نیست و در پایان از جوامع غربی خواست در برخورد خود با قرآن بازنگری کنند و به اسلام گرایش پیدا کنند، زیرا اسلام فقط تنها راه نجات جوامع بشری است.
***
انفجار دوباره در هرتزلیا
براساس گزارش‌ها در منطقه هرتزلیا، محل نگهداری صنایع نظامی رژیم اشغالگر، یک آتش‌سوزی دیگر رخ داده است. پایگاه اینترنتی شبکه المیادین صبح جمعه ۲۸ جولای به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد انفجاری در منطقه اشغالی هرتزلیا واقع در شمال تل‌آویو رخ داده است. بر اساس این گزارش، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند آتش‌سوزی بزرگی در این منطقه که صنایع نظامی رژیم صهیونیستی در آن قرار دارد، رخ داده و کارشناسان مواد منفجره و پلیس برای بررسی حادثه در محل وقوع آن حاضر شدند. شبکه7 تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار تصویری نوشت: صبح دیروز انفجاری در منطقه هرتزلیا رخ داد و باعث آتش‌سوزی در محل شد اما ترسی از انتشار مواد خطرناک به بیرون این منطقه وجود ندارد. روزنامه صهیونیستی یدیعوت‌آحارانوت هم در گزارشش ضمن تایید این ادعا درباره عدم نشت مواد منفجره به بیرون، نوشت: این آتش‌سوزی در محوطه IAS هرتزلیا که قبلاً مورد استفاده قرار می‌گرفت، رخ داده است. این نخستین‌بار نیست که در این منطقه انفجار رخ می‌دهد. رسانه‌های عبری جمعه ۲۳ ژوئن هم درباره انفجار مهیبی که گفته می‌شد یک شب قبل از آن در انبار مواد شیمیایی ارتش صهیونیستی رخ داده بود، گزارشی منتشر کردند. 

Page Generated in 0/0061 sec