printlogo


کد خبر: 265374تاریخ: 1402/5/7 00:00
سازمان هواشناسی هشدار نارنجی صادر کرد
رگبار پراکنده در برخی استان‌ها تا دوشنبه

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی، از احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها در جنوب و جنوب شرق کشور خبر داد. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رعد و برق و رگبار پراکنده در برخی استان‌های کشور تا اواسط هفته جاری خبر داد. 
صادق ضیاییان با بیان اینکه تا دوشنبه بویژه در ساعات بعد از ظهر برای نیمه جنوبی سیستان‌وبلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان و شرق و جنوب شرق فارس رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک پیش‌بینی  می‌شود، اظهار کرد: شنبه و یکشنبه (امروز و فردا) برای اردبیل، گیلان، مازندران، شمال استان‌های زنجان و قزوین، ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از آذربایجان شرقی بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، شمال کردستان و گلستان نیز بارش پراکنده و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. 
به گفته وی، دوشنبه در سواحل دریای خزر و شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش پراکنده رخ می‌دهد و سه‌شنبه احتمال رشد ابر و بارش پراکنده در سواحل شرقی دریای خزر وجود دارد. ضیاییان افزود: طی 5 روز آینده برای مناطقی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی  می‌شود. همچنین طی این مدت در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پیش‌بینی کرد: طی 5 روز آینده شرق دریای عمان، شنبه تنگه هرمز و از شنبه بعد از ظهر تا دوشنبه دریای خزر مواج است. وی درباره وضعیت جوی تهران نیز اظهار کرد: آسمان تهران شنبه  (امروز) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری، گاهی وزش باد و احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک و رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ و یکشنبه (فردا) نیمه‌ابری تا ابری، با وزش باد، گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

Page Generated in 0/0062 sec