printlogo


کد خبر: 265381تاریخ: 1402/5/7 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پدر حجت‌الاسلام رحیمیان
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت پدر حجت‌الاسلام حاج شیخ محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمدحسن رحیمیان دام بقائه
درگذشت والد مکرم را که عالمی پارسا و پرهیزکار بودند، به جنابعالی و دیگر افراد خاندان مکرم ایشان تسلیت عرض می‌کنم. رحمت و رضوان الهی بر آن مرحوم باد که عمری را با طهارت و تقوا به سر بردند و خدمت کردند.
والسلام علیکم و رحمه‌اللّه
سیدعلی خامنه‌ای
1402/5/6
***
برگزاری پنجمین شب مراسم عزاداری سید‌الشهدا(ع) با حضور رهبر انقلاب
پنجمین شب از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین‌ علیه‌السلام مصادف با شام غریبان در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از عزاداران حسینی شامگاه گذشته برگزار شد.
همچنین مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی شامگاه پنجشنبه با حضور رهبر انقلاب و جمعی از عزاداران سید و سالار شهیدان علیه‌السلام، در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. در شب تاسوعای حسینی نیز جمعی از مردم با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) و با حضور رهبر انقلاب به عزاداری سیدالشهدا پرداختند.
***
امام جمعه موقت تهران: 
اهانت‌کنندگان به قرآن کریم شکست خوردند
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حاج علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ تهران با اشاره به برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم و شهادت امام حسین(ع) در نقاط مختلف دنیا، گفت: ملت شریف ایران و ملت‌های مومن در اقصی نقاط عالم مشغول تعظیم یکی از بزرگ‌ترین شعائر الهی هستند که اینها حکایت از ریشه‌های تقوایی الهی در دل‌های مومنان است.
حاج علی‌اکبری در ادامه با اشاره به هتک حرمت به قرآن کریم از سوی برخی اتباع کشورهای اروپایی تاکید کرد: رفتار و جسارت‌هایی که اخیرا نسبت به قرآن کریم انجام شد، خیالی خام و باطل است؛ اگر خواستند میان مسلمانان و پیروان ادیان الهی اعم از مسلمانان و مسیحیان دوقطبی ایجاد کنند، کور خواندند و موفق نشدند، چراکه مسلمانان به کتاب‌های مقدس آسمانی مثل قرآن احترام می‌گذارند. می‌خواستند اسلام‌هراسی را ترویج کنند اما باعث ترویج بیشتر اسلام و قرآن در منطقه خود و سایر نقاط دنیا خواهند شد؛ اگر خواستند نام فلسطین و قیام مردم مظلوم فلسطین و خفت و خواری و افول سرعت گرفته خود را تحت شعاع قرار دهند، باز هم کور خواندند، چراکه امروز صدای زوال و فرو ریختن ارکان زیست پر از ننگ آنها در همه عالم شنیده می‌شود.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه «قرآن و حسین (ع) نور خدا هستند و نور خدا ماندنی است و همه عالم را خواهند گرفت» ادامه داد: خفاشان شب‌پرست محکوم به زوال هستند و این موج عاشورایی و حسینی و توفانی که از این غیرت برپا شده قوی‌ترین پاسخ‌ها را به این جماعت نابکار و نابخرد و کشورهای حامی بویژه ۲ کشوری که این اتفاق در آنجا افتاد، خواهند داد و ان‌شاءالله درس‌هایی فراموش نشدنی به آنها داده خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز برگزاری عملیات مرصاد، با گرامیداشت یاد شهدای این عملیات تاکید کرد: آن عملیات درس عبرتی برای منافقین پست است و امروز می‌بینیم که خون مطهر شهدای این عملیات چه بلایی بر سر منافقین کور دل آورد؛ آوارگی و بدبختی و بیچارگی امروز منافقین مصداقی است از «خسرالدنیا والاخره»؛ ان‌شاءالله بیش از این خفت و خاری بر آنها نازل خواهد شد.
***
دستگیری اعضای 15 باند سازمان‌یافته‌ قاچاق در 10 استان
چهارشنبه هفته گذشته وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای از دستگیری اعضای 15 باند سازمان‌یافته‌ قاچاق کلان محصولات دخانی در 10 استان کشور خبر داد. در بخشی از بیانیه وزارت اطلاعات آمده است: «وزارت اطلاعات در اجرای دستورهای متعدد و مؤکد مقام محترم ریاست‌جمهوری در راستای حفاظت از حقوق بیت‌المال و کشف و برخورد با مفاسد اقتصادی و بویژه قاچاق کالا و ارز، این وظیفه‌ مهم را با عزمی جدی و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در دستور کار خود قرار داده است. در مسیر تحقق این هدف، در روزهای گذشته با اقدامات همه‌جانبه‌ اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان «عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف» و با همراهی و مساعدت تمام‌عیار دستگاه محترم قضایی و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 15 شبکه‌ کلان قاچاق سازمان‌یافته‌ محصولات دخانی در 10 استان کشور شناسایی و عوامل آن با حکم مرجع محترم قضایی بازداشت شدند. این باندهای سازمان‌یافته‌ قاچاق از طریق مبادی غیررسمی و با سوءاستفاده از استثنائات تجاری، اقدام به قاچاق و دپوی کالا در شهرستان‌های مرزی و توزیع گسترده در سراسر کشور نموده و میلیون‌ها دلار درآمد نامشروع را به صورت ارز و از طریق صرافی‌های غیرمجاز از کشور خارج کرده‌اند. بررسی‌های اولیه حاکی است که شبکه‌های مزبور تاکنون مقادیر قابل توجهی انواع سیگار و تنباکوی فاقد هرگونه مجوز بهداشتی و استاندارد را به کشور قاچاق کرده‌اند. با مجموعه عملیات‌های روزهای گذشته، بیش از 100 انبار اصلی قاچاقچیان کشف و ضبط شد و 60 نفر از اعضای شاخص باندهای قاچاق دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. مبارزه‌ بی‌امان با قاچاقچیان، بویژه قاچاق کلان کالا و ارز با همکاری دستگاه محترم قضایی و سایر نیروهای امنیتی و انتظامی به صورت فزاینده‌ای استمرار خواهد داشت؛ ان‌شاءالله».

Page Generated in 0/0053 sec