printlogo


کد خبر: 265478تاریخ: 1402/5/10 00:00
اخبار

بهره‌برداری از ۱۱ سالن نمایش فیلم و ۲۵۸۱ صندلی در تیر ۱۴۰۲
مدیرکل محترم دفتر توسعه فناوری، سینمایی و سمعی بصری از بهره‌برداری ۱۱ سالن نمایش فیلم و ۲۵۸۱ صندلی در تیر سال‌جاری خبر داد.
محمدرضا فرجی گفت: ۱۰ سینما و تعداد ۱۱ سالن در تیرماه سال‌جاری به بهره‌برداری رسید و ۲ سالن سینما پارک بازار مشهد با تعداد ۵۳ صندلی نیز افتتاح شد.
وی افزود: در راستای سیاست‌های سازمان، با همکاری ادارات کل ارشاد استان و سینماشهر، سالن‌های نمایش به ناوگان سینماهای کشور افزوده شدند.
فرجی اظهار کرد: حمایت از بخش خصوصی در راستای حفظ سالن‌های نمایش فیلم، راه‌اندازی و فعال شدن سالن‌های موجود بویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار و بالای 50 هزار نفر جمعیت، در اولویت سیاست‌های سازمان و معاونت توسعه فناوری و مطالعات قرار دارد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۱۹ شهر  با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر و ۶۹ شهر با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر، فاقد سینما و سالن نمایش در کشور وجود دارد که در این راستا وظیفه پیگیری و اجرای سیاست‌های سازمان برعهده دفتر توسعه فناوری، سینمایی و سمعی بصری است.
***
دسترسی رایگان به کتاب‌های تخصصی شهرداری تهران
امکان دسترسی به ۵۰ عنوان کتاب تخصصی منتشرشده از سوی سازمان فاوای شهرداری تهران در سایت این سازمان فراهم شد. 
 از سال ۱۳۷۹ سازمان فاوای شهرداری تهران، مجوز انتشار کتاب را در موضوعات فناوری اطلاعات، مدیریت شهری، آمار و اطلاعات مکانی در اختیار دارد و تاکنون ۱۶۰ عنوان کتاب از این طریق منتشر شده است.
از مجموع کتا‌ب‌های انتشار یافته، ۳۳ عنوان کتاب به‌ طور کامل بارگذاری و امکان دسترسی رایگان در سایت سازمان فاوا به نشانی tmicto.tehran.ir ایجاد شده است. برای دانلود و مطالعه‌ این کتاب‌ها می‌توان به زیرشاخه‌ کتاب‌ها در بخش انتشارات این سایت مراجعه کرد.
همچنین فهرست و فصل اول یا معرفی ۱۷ عنوان کتاب که جزو منابع دانشگاهی هستند نیز روی سایت سازمان فاوای شهرداری تهران قرار گرفته است و در صورت علاقه‌مندی به‌ موضوعات این کتاب‌ها، افراد می‌توانند برای تهیه کتاب با شماره‌ی 84169187 - 021 تماس بگیرند. گفتنی است انتشارات سازمان فاوای شهرداری تهران در زیرمجموعه‌ مرکز آمار و رصد شهری این سازمان به فعالیت می‌پردازد.
***
اعطای مجوز به ۴ رسانه صوت‌ و تصویر فراگیر
با صدور مجوز برای 4 رسانه فراگیر جدید، تعداد سکوهای دارای مجوز از ساترا به ۴۰۹ سکوی صوت‌ و تصویر فراگیر رسید.
4 سکوی «ایران فیلم پرس»، «ایران صنعت»، «فیلم باکس» و «پرشین حساب» مجوزهای موقت خود را از ساترا دریافت کردند و تعداد سکوهای دارای مجوز از ساترا به ۴۰۹ سکوی صوت ‌و تصویر فراگیر رسید. این 4 سکوی صوت ‌و تصویر فراگیر، در هفته اول مرداد سال جاری مجـوز فعالیـت خـود را از سـاترا دریافـت کردند. این رسانه‌ها بـا سپری کردن مراحل اداری و احراز شرایط صدور مجوز، موفق بـه اخذ مجوز غیرقطعی از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر(ساترا) شدند. مجوزهای غیرقطعی دارای مدت‌ زمان 6 ماهه هستند. بعد از گذشت این دوره و ارزیابی ساترا از نحوه عملکرد رسانه‌ها در صورت رعایت شرایط قانونی و آیین‌نامه‌های مرتبط، مجوزها به قطعی تبدیل خواهند شد و رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر، مجوز قطعی خود را دریافت خواهند کرد. رســانه‌های صوت ‌و تصویــر فراگیــر می‌تواننــد بــا مراجعــه بــه وبــگاه ســاترا بــه نشــانی www.satra.ir در بخــش ســامانه صــدور مجــوز این سازمان یا مراجعه به نشانی https://g4b.ir و انتخاب سازمان صداوسیما در بخش جست‌وجوی پیشرفته، به‌منظور اخــذ مجوز اقــدام کننــد.
***
مستند زندگی شهید علی‌وردی پخش می‌شود
مستند «رقص خون» با روایتی از زندگی یک طلبه شهید امروز از شبکه 3 پخش می‌شود. مستند «رقص خون» به کارگردانی امیر نیک‌زاد و تهیه‌کنندگی سیاوش مختاری برای نخستین بار روز سه‌شنبه 10 مرداد ساعت 17:15 روی آنتن شبکه 3 سیما می‌رود.
این مستند گزارشی که با حمایت مرکز مستند سوره ساخته شده است، برای روشن شدن حقیقت ماجرای شهادت آرمان علی‌وردی در گفت‌وگو با اعضای خانواده، دوستان و افرادی که شاهد عینی این اتفاق تلخ بودند، تهیه شده است، همچنین این اثر نگاهی به زندگی شخصی این طلبه 21 ساله دارد. 
آرمان علی‌وردی، بسیجی یگان امنیتی امام رضا(ع)، ساکن محله شهران تهران بود که در ماموریت‌های بسیج برای مقابله با ناآرامی‌های سال 1401 حضور داشت.
وی روز چهارشنبه 4 آبان 1401 در شهرک اکباتان، از سوی عده‌ای ربوده و بعد از چند ساعت توسط بسیجیان در حالی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، به بیمارستان بقیه‌الله منتقل شد اما به دلیل شدت خون‌ریزی و جراحات وارده روز جمعه 6 آبان به شهادت رسید. 
عوامل «رقص خون» عبارتند از؛ تهیه‌کننده: سیاوش مختاری، کارگردان: امیر نیک‌زاد، راوی: فرزام سلطانی، تدوینگر: محمد راد، مدیر تولید: محمدطه ناصری، مدیر فیلمبرداری: مصطفی معمار، دستیار تصویربردار: مهدی احمدی، صدابردار: ارسلان نوروزی، اصلاح نور و رنگ و صداگذاری: محمد راد و تهیه‌ شده با حمایت مرکز مستند سوره.

Page Generated in 0/0067 sec