printlogo


کد خبر: 265494تاریخ: 1402/5/10 00:00
اخبار

معاون سابق پرسپولیس، مدیر مجموعه انقلاب شد
سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ۲ مدیر مجموعه انقلاب و شهید شیرودی را معرفی کرد. محمد محمدی که پیش از این معاون باشگاه پرسپولیس بود، به عنوان مدیر جدید مجموعه ورزشی انقلاب انتخاب شد. تودیع و معارفه وی دیروز برگزار شد. همچنین در حکمی دیگر از سوی عسگریان سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، محسن خمارلو به عنوان سرپرست مجموعه ورزشی شهید شیرودی منصوب شد.
***
حادثه خطرناک در لیگ دوچرخه‌سواری
در لیگ دوچرخه‌سواری جوانان یکی از رکابزنان زمین خورد و یک رکابزن دیگر نیز به دلیل نقش داشتن در این اتفاق اخراج شد. مسابقات دوچرخه‌سواری لیگ جاده جوانان در بوستان چیتگر تهران برگزار شد. در استقامت جاده حادثه‌ای برای یکی از رکابزنان پیش آمد و به شدت زمین خورد. ائلمان عابدی از تیم سپاهان اصفهان در حین رقابت با پوریا یعقوبی رکابزن تیم دانشگاه آزاد بشدت زمین خورد که البته حال عمومی او خوب است. با این حال سرداور مسابقات، یعقوبی را از مسابقات اخراج کرد چرا که گفته می‌شد این رکابزن در زمین خوردن عابدی تاثیرگذار بوده است. فدراسیون دوچرخه سواری نیز قرار است گزارش سرپرست فنی مسابقات درباره این حادثه را بررسی کند. مسابقه استقامت جاده لیگ جوانان به مسافت ۶۰ کیلومتر برگزار شد و امیرحسین وطن‌پرست از تیم مس رفسنجان قهرمان شد. علیرضا عبداللهی از تیم فولاد مبارکه سپاهان و آرتین صدیقی از تیم نساجی جلفاکاران ارس به ترتیب دوم و سوم شدند.
***
امباپه نزدیک‌تر از همیشه به رئال‌مادرید
رئال‌مادرید با توجه به موضع‌گیری سختگیرانه پاری‌سن‌ژرمن بسیار به جذب امباپه نزدیک‌تر شده است. به گزارش RMC SPORTS، رئال‌مادرید 99.9 درصد به جذب امباپه نزدیک شده است تا جایی که اگر باشگاه پیشنهاد رضایت‌بخشی ارائه دهد، انتقال این بازیکن انجام خواهد شد. امباپه از زمانی که کریستیانو رونالدو رئال‌مادرید را ترک کرد، جدی‌ترین گزینه برای تقویت خط حمله رئال بوده است. از آن زمان هواداران این تیم مشتاقانه منتظر حضور این بازیکن بوده‌اند اما پاری‌سن‌ژرمن با چنگ و دندان ستاره خود را حفظ کرد. امباپه یک سال دیگر هم با پاری‌سن‌ژرمن قرارداد دارد. باشگاه درخواست تمدید قرارداد او را دارد اما این بازیکن با چنین درخواستی مخالفت کرده است و اصرار دارد تا پایان قراردادش در پاری‌سن‌ژرمن باقی بماند و بعد از آن به صورت مجانی راهی رئال شود که البته این با مخالفت شدید باشگاه پاریسی مواجه شده است. باشگاه پاری‌سن‌ژرمن به امباپه اعلام کرده است یا باید در تابستان سال جاری تیم را ترک یا قراردادش را تمدید کند. بارسلونا هم به جمع مشتریان امباپه اضافه شده است به طوری که رسانه‌های اسپانیایی نوشتند آبی‌‌واناری‌ها برای جذب این بازیکن درخواست معاوضه او با گاوی و دمبله را داده‌اند که البته بعید است خود امباپه حاضر به حضور در نوکمپ شود، چرا که بارها اعلام کرده رویایش حضور در رئال است.
***
ترکیه جانشین چین در لیگ ملت‌های والیبال شد
تیم ملی والیبال ترکیه با قهرمانی در چلنجر کاپ، جواز حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ را به دست آورد. به گزارش تسنیم، تیم‌های ملی والیبال ترکیه و قطر، برگزار‌کننده دیدار نهایی چلنجر کاپ 2023 در دوحه بودند که این دیدار با پیروزی 3 بر 2 ترکیه و قهرمانی این تیم پایان رسید. چلنجر کاپ 2023 با حضور چین (آخرین تیم لیگ ملت‌های 2023) و 7 تیم مدعی حضور درVNL 2024 برگزار شد که در نهایت، تیم ‌ملی ترکیه توانست راهی این مسابقات شود. در بازی رده‌بندی هم اوکراین 3 بر صفر بر شیلی غلبه کرد. تیم ملی زنان ترکیه چند روز قبل به عنوان قهرمانی لیگ ملت‌های 2023 رسیده بود که بزرگ‌ترین عنوان تاریخ والیبال این کشور به حساب می‌آید.
***
حسن یزدانی در آستانه کسب عنوان بهترین کشتی‌گیر تاریخ ایران
حسن یزدانی با 4 طلا، 2 نقره و یک برنز که یک طلا و یک نقره آن المپیکی است، عنوان دومین کشتی‌گیر برتر تاریخ کشورمان را در اختیار دارد. به گزارش طرفداری، در بسیاری از رده‌بندی‌های افتخار در ورزش دنیا برای مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیک به ترتیب 20، 10 و 5 امتیاز در نظر گرفته و برای طلا، نقره و برنز جهانی به ترتیب 10، 5 و 2 امتیاز می‌دهند.
بر این اساس حمید سوریان با 80 امتیاز ناشی از یک طلای المپیکی و 6 طلای جهانی در رده اول قرار دارد و حسن یزدانی با 72 امتیاز در رده دوم ایستاده است. اگر امسال حسن یزدانی بتواند در مسابقات جهانی طلا بگیرد با 82 امتیاز بالاتر از حمید سوریان قرار خواهد گرفت، البته اگر او امسال نقره بگیرد و سال آینده هم در المپیک مدال بگیرد در صدر فهرست بهترین کشتی‌گیران تاریخ کشورمان قرار خواهد گرفت.

Page Generated in 0/0122 sec