printlogo


کد خبر: 265497تاریخ: 1402/5/10 00:00
اخبار

هشدار وزارت بهداشت نسبت به گرمازدگی در چند روز آینده
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آماده‌باش مراکز درمانی برای روزهای گرم این هفته خبر داد. سعید کریمی با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر گرم شدن هوا در 3 روز آینده، گفت: تمام مراکز درمانی در آماده باش برای پذیرش افراد گرمازده و بیماران پرخطر قرار دارند. وی افزود: کودکان زیر ۴ سال و افراد بالای ۶۵ سال و افراد پرخطر همچون بیماران قلبی، دیابتی و افراد دارای فشار خون در معرض گرمازدگی هستند و باید خودمراقبتی بیشتری داشته باشند.  معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: بدن پس از فعل و انفعالاتی که دارد باید بتواند با محیط تبادل گرما کرده و خنک شود و هنگامی که درجه گرما از ۴۰ عبور می‌کند، این تبادل حرارت دچار مشکل می‌شود. کریمی ضعف، بی‌حالی، تشنگی شدید، گرفتگی عضلات، افت فشار خون، غش، بیهوشی، ضعف شدید و در موارد شدید حتی به کما رفتن فرد را از  علائم گرمازدگی دانست و بیان کرد: در چنین وضعیتی فرد باید از گرما و آفتاب دور نگه داشته و در سایه یا جای خنک قرار داده شود. وی ادامه داد: در روزهای بسیار گرم که چند روز آینده نیز اعلام شده گرم هستند، افراد حتی‌الامکان نباید بین ساعات ۱۰ تا ۱۶ از منزل خارج شوند. کریمی تاکید کرد: خوردن آب و مایعات خنک مثل شربت آبلیمو و قرار گرفتن در مکان‌های خنک توصیه همگانی است. مایعات بدن باید حتما در روزهای گرم تامین شود. 
***
سانحه هوایی در فرودگاه پیام 2 کشته برجا گذاشت
مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی پیام از وقوع حادثه برای یک هواپیمای آموزشی و جان باختن 2 سرنشین آن خبر داد.  مهدی جعفری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وقوع حادثه هوایی در فرودگاه پیام اظهار کرد: حدود ساعت 6 صبح دیروز (دوشنبه)، یک فروند هواپیمای آموزشی قبل از ورود به باند پرواز و در حال فرود دچار سانحه شد و سقوط کرد. وی توضیح داد: متاسفانه هر 2 سرنشین این هواپیما بر اثر شدت جراحت وارده در دم جان باختند. این مسؤول تاکید کرد: تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی، در حال بررسی دلیل این سانحه هستند. 
***
اجرای طرح جلوگیری از ورود آقایان به واگن ویژه بانوان
طرح ممانعت از ورود آقایان به واگن ویژه بانوان در ایستگاه‌های متروی تهران و حومه اجرایی شد. کارکنان مترو با همکاری پلیس مترو از دیروز (دوشنبه) به منظور تکریم، صیانت و حفظ حریم واگن بانوان، ضمن تذکر لسانی، از ورود آقایان به واگن ویژه بانوان جلوگیری کردند. شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در اطلاعیه‌ای با بیان اینکه یک و نیم واگن ابتدا و انتهای هر قطار مترو ویژه بانوان گرامی است، اعلام کرده است اجرای این طرح جز با همکاری مسافران محترم و توجه به قانون و حقوق شهروندی به طور کامل امکان‌پذیر نیست. 
***
میزبانی اردوهای تفریحی و فرهنگی از نوجوانان تهرانی
سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران ویژه برنامه «اردو بازی» را در قالب تورهای نیم‌روزه و یک‌روزه ویژه نوجوانان دختر و پسر برگزار می‌کند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران ویژه‌برنامه «اردو بازی» را در قالب تورهای نیم‌روزه از ساعت ۱۴ الی ۱۹ و تورهای یک‌روزه از ساعت ۸ الی ۱۷ ویژه نوجوانان دختر و پسر را در ۷ فرهنگسرای تهران برگزار می‌کند. این اردوها شامل برنامه‌های تفریحی و فرهنگی است و هدف از برگزاری آن ارتقای مهارت‌های اجتماعی و بهبود کیفیت زیست نوجوانان در بستر جامعه خواهد بود که در فرهنگسراهای اشراق، رازی، خاوران، بهمن، سردار شهید سلیمانی، ولاء و انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. «اردو بازی» علاوه بر آموزش و رشد علمی و مهارتی، با ایجاد شادی و نشاط اجتماعی تلاش می‌کند استعدادها و توانمندی‌های نوجوانان را به آنها نشان دهد. گفت‌وگوی جمعی، پانتومیم، مسابقه و فعالیت‌های ورزشی و تفریحی در کنار برنامه‌های پدر پسری و مادر دختری از بخش‌های این اردوها است. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام گروهی به سایت fhschool. ir مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند. 

Page Generated in 0/0057 sec