printlogo


کد خبر: 265502تاریخ: 1402/5/10 00:00
سردار رادان تأکید کرد
کشف هوشمند اموال قاچاق و مقابله با احتکار

برنامه پلیس برای مبارزه با قاچاقچیان هوشمند شده است به طوری که فرمانده کل انتظامی کشور مبارزه با جرائم اقتصادی کلان، کشف هوشمند اموال قاچاق و مقابله جدی با احتکار را مورد تاکید قرار داد. سردار احمدرضا رادان در نخستین همایش کشوری پلیس گمرک گفت: اثر پلیس امنیت اقتصادی و پلیس گمرک در چرخه مقابله با پدیده زشت و شوم قاچاق کالا خودش را نمایان می‌کند و باید در آینده نزدیک این تأثیرگذاری را نه تنها نمایان کند، بلکه به رخ بکشاند. ریل‌گذاری‌ها، جهت‌گیری‌ها و ترسیم آینده‌ای که توسط پلیس امنیت اقتصادی شکل گرفته، همه حکایت از این دارد که در آینده نزدیک به اهداف مدنظر در این حوزه خواهیم رسید. 
وی ادامه داد: مهم است که تولید‌کننده یا صادرکننده در پیچ و خم‌های اداری و تشریفاتی و قانون‌های دست و پاگیر قرار نگیرد، اینجاست که می‌توان به نقش مهم و تأثیرگذار پلیس امنیت اقتصادی اشاره کرد؛ بنابراین یکی از وظایف و ماموریت‌های شما در سال ۱۴۰۲ این است که از این افراد حمایت کنید و اجازه ندهید حذف شوند.
سردار رادان با تاکید بر اینکه جنس پلیس امنیت اقتصادی جهادی، نهادی و همه‌جانبه است، خاطرنشان کرد: پلیس امنیت اقتصادی دائماً باید در حال رصد باشد، پیش‌بینی کند و هشدار بدهد و زمانی که فعلی انجام نشده، پیشگیری کند، در این صورت است که می‌تواند به تولید‌کنندگان و صاحبان سرمایه کمک کند. وی با اشاره به افق‌های جدید پلیس امنیت اقتصادی در سال ۱۴۰۲ ادامه داد: بدترین اتفاق ممکن در موضوع اقتصاد، احتکار است. عده‌ای به دنبال ایجاد ناامنی اقتصادی هستند و با احتکار این ناامیدی را دوچندان می‌کنند که ضرورت دارد پلیس امنیت اقتصادی در این حوزه با انجام اقدامات مهم از جمله کشف، شناسایی و مقابله، قدم‌های جدی و اثرگذار بردارد. 
سردار رادان ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مهم در حوزه امنیت اقتصادی، برخورد با خودروهای شوتی است که باید با یک روش علمی، متقن و حساب‌شده در این رابطه قدم بردارید. از سویی کشف هوشمند اموال قاچاق از دیگر مواردی است که می‌توانید با ارتقای اشراف اطلاعاتی، تعامل و هم‌افزایی و به روز‌رسانی تجهیزات، اقدام چشمگیری در این راستا انجام دهید. فرمانده کل انتظامی کشور همچنین تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم این است که برای افزایش کشفیات باید به سمت دانه‌درشت‌ها و کلان‌ها برویم و موضوعات خرد را کنار بگذاریم؛ برخی از قاچاق‌ها حاصل یک فرآیند بد است (مثل قاچاق سوخت) که آن فرآیندها باید اصلاح شود و این مهم با اشراف اطلاعاتی بالا ممکن است. 
در ادامه تاکید کرد: ضرورت دارد برای پیشبرد و محقق شدن اهداف از هوشمندسازی، تجهیزات به‌روز افراد حرفه‌ای و متخصص، آموزش‌های مستمر و... بهره ببریم. رادان با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سال سختی برای قاچاقچیان خواهد بود، عنوان کرد: در این مهم نیازمند حمایت‌های مسؤولان مربوط هستیم، البته با تلاش‌ها و فعالیت‌های پلیس امنیت اقتصادی و با هدایت‌های سردار رحیمی آینده خوبی در این پلیس رقم خواهد خورد. کار شما برخورد با توطئه‌گران امنیت اقتصادی و افرادی است که می‌خواهند به امنیت مردم خدشه وارد کنند.

Page Generated in 0/0067 sec