printlogo


کد خبر: 265507تاریخ: 1402/5/10 00:00
اخبار

سخنگوی سپاه:
توانمندی‌های جدید نیروی دریایی سپاه بزودی رونمایی می‌شود
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ضمن اشاره به روند نقش‌آفرینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تحقق همه‌جانبه راهبرد «ایران قوی»، گفت: قدرت‌افزایی روزافزون برای پاسداری از انقلاب در عرصه‌های مختلف و صیانت از امنیت ملی و آرامش ملت عظیم‌الشأن ایران در پهنه میهن عزیز، اولویت خدشه‌ناپذیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. وی ادامه داد: در این راستا، همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمانی و انسانی این نهاد به گونه‌ای هم‌افزا و همزمان در میدان هستند.
سردار رمضان‌ شریف، آمادگی‌ها و توانمندی‌های امروز سپاه در کنار سایر نیروهای مسلح را ضامن اصل بازدارندگی و مقوم ارکان اقتدار دفاعی کشور دانست‌ و گفت: در سال جاری توانمندی‌های سپاه در نیروها و بخش‌های مختلف در معرض افکار عمومی و مردم عزیز ایران قرار خواهد گرفت. وی افزود: در حوزه دفاع دریایی، بزودی و با حضور سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب، شاهد رونمایی از سامانه‌ها و توانمندی‌های راهبردی جدید نیروی دریایی سپاه در منطقه ماموریتی این نیرو خواهیم بود.
سخنگوی سپاه پاسداران در پایان با بیان اینکه ارتقای قدرت همه‌جانبه دفاعی و ظرفیت‌سازی مقتدر برای مواجهه با تهدیدات محتمل و متصور، اولویت خدشه‌ناپذیر سپاه است، تاکید کرد: به فضل الهی سال جاری نقطه عطفی در بازآرایی قدرت دفاعی و بازدارنده و آمادگی‌های سپاه برای مقابله قاطع و موفق با تهدیدات احتمالی جبهه خصم علیه انقلاب نظام و میهن عزیزمان خواهد بود.
***
پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس 16‌ مرداد آغاز می‌شود
دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور با تشریح جزئیات پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد متقاضیان پیش‌ثبت‌نام باید به پنجره واحد خدمات وزارت کشور مراجعه کنند.
محسن اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به آغاز پیش‌ثبت‌نام مجلس شورای اسلامی در ۱۶ مردادماه گفت: متقاضیان این پیش‌ثبت‌نام باید با مراجعه به پنجره واحد خدمات وزارت کشور، به نشانی (/keshvar.moi.ir (https://keshvar.moi.ir
از لینک «ثبت درخواست متقاضیان داوطلبی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی» برای بارگذاری و ثبت مدارک و اطلاعات استفاده کنند. اسلامی با بیان اینکه مهلت پیش‌ثبت‌نام 7 روز است و تمدید هم نخواهد شد، تأکید کرد: ثبت نشدن درخواست در سامانه پیش‌ثبت‌نام به معنای از دست دادن فرصت داوطلبی در زمان ثبت‌نام نهایی است.
دبیر ستاد انتخابات کشور همچنین اظهار داشت: متقاضیان خارج از کشور باید به سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها یا نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران برای ثبت اطلاعات و بارگذاری مدارک مراجعه کنند. سخنگوی ستاد انتخابات کشور در تشریح شرایط ثبت درخواست داوطلبی نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را رعایت شرایط سنی (حداقل ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام)، تکمیل اطلاعات درخواست شده در سامانه پیش‌ثبت‌نام، داشتن کارت یا گواهی پایان خدمت یا کارت معافیت دائم (ویژه آقایان با سن کمتر از ۵۰ سال)، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد به بالا یا معادل آن، داشتن گواهی پذیرش استعفا برای مشمولان ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی (مدیران و مسؤولان)، نداشتن تابعیت کشور دیگر و نداشتن اقامت دائم در کشور دیگر عنوان کرد.
***
عضو حقوقدان شورای نگهبان:
سلامت تمام انتخابات برگزار شده در کشور قابل تایید است
عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان، در جمع دانشجویان شرکت‌کننده در طرح ولایت، با تأکید بر اینکه سلامت تمام انتخابات برگزار‌شده در کشور قابل تأیید است، اظهار کرد: قوانین انتخاباتی ما با اقتضائات سال‌های ابتدای شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران تدوین شده‌اند و اصلاحات انجام شده نیز معمولاً حداقلی بوده است و بعضاً شاهد وجود مشکلاتی مانند ثبت‌نام بسیار گسترده داوطلبان هستیم که حل این مشکلات نیازمند اصلاحات جامع در قوانین انتخاباتی است. عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۵ را گامی مهم در جهت رفع ایرادات موجود در سازوکارهای انتخابات کشور دانست که بخشی از آن با اصلاح جامع قوانین انتخاباتی محقق می‌شود و افزود: اصلاحات اخیر که در طرح مجلس شورای اسلامی وجود داشت گام خوبی در این مسیر بود که البته با حذف بخش مربوط به تناسبی ‌شدن که به عدالت انتخاباتی کمک می‌کرد و موجب تحول در نظام انتخاباتی کشور می‌شد، از مزایای آن کاسته شد اما به هر حال امیدواریم بخشی از معضلات انتخابات در حوزه زمان بررسی صلاحیت‌ها و تبلیغات انتخاباتی را حل کند.
رئیس پژوهشکده شورای نگهبان همچنین گفت: زیر سؤال بردن سازوکارهای اجرا و نظارت بر انتخابات از روش‌های همیشگی بدخواهان نظام برای دلسرد کردن مردم است؛ در حالی که در کشور ما اجرا و نظارت بر انتخابات کاملاً مردمی است و هم اعضای هیأت‌های اجرایی و هم اعضای هیأت‌های نظارت از مردم هستند. 
کدخدایی امیدآفرینی نسبت به آینده کشور در بین مردم را موجب بی‌اثر کردن طراحی دشمن که یأس‌آفرینی است دانست و گفت: دشمنان پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور را به‌منظور ناامیدی مردم کتمان می‌کنند و بر همین اساس نخبگان دلسوز نظام باید با روایت صادقانه و کامل پیشرفت‌های کشور، وظیفه خود را ایفا کنند و نهضت ایجاد امید به راه بیندازند که نتیجه آن تداوم حضور مردم در صحنه‌های دفاع از انقلاب و بویژه صحنه انتخابات است. 

Page Generated in 0/0057 sec