printlogo


کد خبر: 265567تاریخ: 1402/5/15 00:00
اخبار

امروز؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان
دبیرخانه سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام هنرمندان جوان و نوجوان در این رویداد هنری تا  روز یکشنبه 15 مرداد است و تمدید نمی‌شود. سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با شعار «ایران دوست‌داشتنی» برای نخستین بار با تفکیک 2 گروه سنی «جوان» و «نوجوان» از یکدیگر برگزار خواهد شد. این رویداد هنری به دبیری مینا صدری، شهریور امسال به میزبانی استان کردستان و شهر سنندج، در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، سفال و سرامیک، طراحی گرافیک، عکاسی، کاریکاتور، مجسمه‌سازی، طراحی، نقاشی، نگارگری، گل و مرغ و تذهیب برگزار می‌شود. نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به شرکت در سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، تا امروز یکشنبه (حداکثر تا ساعت ۱۵) فرصت خواهند داشت با مراجعه به پایگاه اینترنتی yafestival.ir در این رویداد هنری ثبت‌نام کنند.
***
آغاز نمایش «تنهاتر از مسیح»
نمایش میدانی «تنهاتر از مسیح/ فصل راه سرخ» از دوشنبه (۱۶ مرداد) اجرای خود را در بوستان ولایت پایتخت آغاز می‌کند. در آستانه آغاز اجرای نمایش بزرگ میدانی «تنهاتر از مسیح/ فصل راه سرخ» به کارگردانی حسن بزرا و تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی از پوستر این اثر نمایش رونمایی شد. چهارمین فصل از نمایش «تنهاتر از مسیح»، «راه سرخ» نام دارد که روایت مصوری است از راهی سرخ؛ از غدیر تا عاشورای ۶۱ هجری که از دوشنبه (فردا) به مدت ۵۰ شب و در 2 سانس در بوستان ولایت اجرا می‌شود. این نمایش آیینی که در سال‌های گذشته با استقبال کم‌نظیر مردم همراه شده بود، امسال نیز با سبکی متفاوت نسبت به اجراهای قبل، میزبان بیش از ۲۵۰ هزار نفر از مخاطبان است. علاقه‌مندان می‌توانند از امروز (یکشنبه ۱۵ مرداد) برای تهیه و رزرو بلیت خود به سامانه NAMATICKET.IR مراجعه کنند.
«تنهاتر از مسیح/ فصل راه سرخ» تازه‌ترین اثر سازمان هنری - رسانه‌ای اوج است که به همت موسسه هنری - رسانه‌ای سیمای ققنوس روی صحنه خواهد رفت.
***
«مرصع» سراغ پرده‌خوانی عاشورایی می‌رود
برنامه «مرصع» این هفته به پرده‌خوانی عاشورایی به‌عنوان یک میراث معنوی درآمیخته با فرهنگ ایرانی و همچنین نقالی می‌پردازد. برنامه «مرصع» مجله هنری شبکه 4 سیما است که با اجرای اسماعیل باستانی پنجشنبه‌ها ساعت ۱۹ روی آنتن می‌رود.
این برنامه ضمن ارائه اخبار و رویدادهای هنری روز در فواصل مختلف با چهره‌ها و فعالان هنری گفت‌وگو می‌کند. گفت‌وگوهایی که هر یک در زمان‌بندی‌های کوتاه انجام می‌شود تا برنامه با سرعت و ریتم بالایی به تولید برسد.
جدیدترین قسمت از این برنامه به پرده‌خوانی عاشورایی در ایام محرم می‌پردازد که از پنجشنبه ۱۲ مرداد روی آنتن رفته است. کورش زارعی، کارگردان و پژوهشگر تئاتر میهمان این برنامه و مرشد محسن میرزاعلی و ابوالفضل ورمزیار 2 کارشناس برنامه هستند که درباره پرده‌خوانی به عنوان هنر عاشورایی آمیخته با فرهنگ ایرانی سخن می‌گویند. همچنین در ادامه برنامه به غفلت از آموزش این میراث معنوی و ضرورت حفظ و نگهداشت نقالی و پرده‌خوانی پرداخته می‌شود. 
***
عباس غفاری، دبیر جشنواره تئاتر افرا شد
داوود نامور، رئیس شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره تئاتر افرا در حکمی عباس غفاری را به عنوان دبیر این دوره از جشنواره منصوب کرد.
عباس غفاری نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر است. «کبوتری ناگهان»، «سگدو»، «دیگر کدام ما زندگی کردن را دوست دارد»، «شبانه»، «می‌خواستم اسب باشم»، «آب مرا قصه کرد»، «شب مویه‌ها» و... از جمله آثاری است که او کارگردانی کرده است.
همچنین او عضو هیات موسس و هیات مدیره انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر، مدیر پروژه تئاتر محیطی تئاترشهر نیز بوده است. مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، مدیر روابط عمومی جشنواره تئاتر فجر، مدیر اجرایی تالار شمس و پردیس تئاتر شهرزاد،‌ مدیر اجرایی جشنواره تئاتر بانوان و... از جمله مسؤولیت‌های غفاری بوده است.
عمارت نوفل لوشاتو چهارمین دوره جشنواره افرا را با عنوان «گفت‌وگو» و با شعار «مونولوگ کافی است بیایید گفت‌وگو کنیم» برگزار می‌کند. هدف این جشنواره گفتمان و دیالوگ برای گذر از فضای تنهایی حاکم شده در جامعه است.
***
پویش همسفر من برگزار می‌شود
به ‌منظور شناسایی و انعکاس رسانه‌ای حرکت عظیم اربعین حسینی از نگاه نوجوانان و جوانان فعال در عرصه فضای مجازی و پوشش حضور اجتماع بزرگ مردمی در آیین پیـاده‌روی اربعیـن «رویداد همسفر من» به همت قرارگاه مردمی فضای مجازی شاهد برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، اهداف رویداد پویش همسفر من عبارت است از:
۱-  دریافت روایت‌های جوانان از اربعین ۲- شناسایی ظرفیت‌های این نسل و ارتباط‌گیری موثر ۳- تولید محتوای ارزشمند در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  ۴- ثبت خاطرات پیاده‌روی اربعین و زیارت به نیابت از شهدا ۵- تعامل با جوانان حوزه محور مقاومت ۶- بازنمایی سبک زندگی شهدا در فرهنگ حسینی. 
آیین اختتامیه رویداد همسفر من همزمان با شهادت امام رضا از شبکه ۵ سیما در مشهد مقدس برگزار می‌شود و پیش‌بینی  شده است در این مراسم از شرکت‌کنندگان برگزیده تجلیل و آثار منتخب در حاشیه این مراسم اکران شود. 

Page Generated in 0/0054 sec