printlogo


کد خبر: 265579تاریخ: 1402/5/15 00:00
سیاست سپاهان در بازار نقل‌وانتقالات و بستن تیمی کامل در خط حمله
حرفه‌ای در همه ابعاد

علیرضا کوچک: سپاهان در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی بسیار فعال بوده است و بازیکنان زیادی راهی این تیم شده‌اند. عیسی آل‌کثیر، کاوه رضایی و شهریار مغانلو 3 مهاجم تخصصی سپاهان برای لیگ بیست‌وسوم هستند. نقل‌وانتقالات تابستانی لیگ برتر به روزهای پایانی خود نزدیک شده است و بسیاری از تیم‌های لیگ برتری با جذب بازیکنان مدنظر خود آماده شروع لیگ بیست و سوم هستند. 
سپاهان در این بین بازیکنان زیادی را جذب کرده اما نکته‌ای که حائز اهمیت است، ترافیک زیاد در خط حمله زردپوشان اصفهانی است. تاکتیک ژوزه مورایس در فصل گذشته استفاده از یک مهاجم نوک تخصصی در ترکیب اصلی خود بود. شهریار مغانلو در سیستم ژوزه مورایس درخشید و توانست آقای گل لیگ بیست‌ودوم لقب بگیرد. شهریار مغانلو  با انتشار یک استوری اینستاگرامی خبر از ماندن خود در سپاهان داد و حالا زردپوشان اصفهانی علاوه بر شهریار مغانلو، عیسی آل‌کثیر و کاوه رضایی را در اختیار دارند. علاوه بر این 3 بازیکن، رضا اسدی نیز می‌تواند در پست مهاجم نوک به میدان برود اما از اصفهان شنیده می‌شود ژوزه مورایس قصد دارد رضا اسدی را در پست هافبک دفاعی راهی میدان کند. 2 فرضیه برای تاکتیک سپاهان در لیگ بیست‌وسوم مطرح است؛ فرضیه اول همان تاکتیک فصل گذشته با حضور یک مهاجم نوک در ترکیب اصلی است و فرضیه دوم استفاده از 2 مهاجم در ترکیب اصلی به علت حضور 3 مهاجم در اسکواد سپاهان. درباره فرضیه اول می‌توان پلن B را هم در نظر گرفت، در شرایطی که سپاهان از تیم رقیب عقب افتاده یا بازی با نتیجه مساوی دنبال می‌شود و آنها به دنبال پیروزی هستند با تغییر تاکتیک 2 مهاجم در ترکیب قرار بگیرند. همچنان مشخص نیست ژوزه مورایس قصد دارد چه تاکتیکی را در لیگ بیست‌وسوم اتخاذ کند اما بدیهی است محمدرضا ساکت ابزار لازم را در اختیار مربی پرتغالی خود قرار داده است. سپاهان همچنین با جذب این بازیکنان از تقویت تیم‌های رقیب جلوگیری کرد و بازیکنان نامی فوتبال ایران را به اصفهان برد تا از دسترس رقبا خارج شوند. حالا باید دید سپاهان در لیگ بیست‌وسوم چه عملکردی خواهد داشت و در نهایت به عنوان قهرمانی می‌رسد یا خیر. 
* مزایا و معایب حضور 4 مهاجم در سپاهان
حضور 4 مهاجم درجه اول بر اساس استانداردهای روز فوتبال ایران در تیم سپاهان می‌تواند برای این تیم منجر به یک دلمشغولی شیرین و در عین حال دردسرساز شود. شهریار مغانلو، رضا اسدی، کاوه رضایی و عیسی آل‌کثیر بازیکنانی هستند که در تیم‌های خود بازیکنانی تاثیرگذار و پراهمیت بوده‌اند، حالا که استفاده همزمان این 4 نفر کنار هم سخت است، می‌تواند سپاهان را وادار به یک تغییر تاکتیک کند. بر این اساس نحوه بازی و عملکرد عیسی آل‌کثیر و شهریار مغانلو کنار هم در پرسپولیس بهار 1400 نشان داد در حال حاضر می‌توان روی حضور این زوج در خط حمله به عنوان بخش اصلی تفکرات مورایس حساب کرد ولی اگر این اتفاق رخ دهد، کاوه رضایی که در مسیر برگشت به اوج است و رضا اسدی که در خط حمله تراکتور سال قبل فوق‌العاده بود باید نیمکت‌نشینی را تجربه کنند. به عبارتی مردانی که می‌توانند در تیم‌های دیگر ستاره تیم‌های خود باشند حالا در سپاهان مجبور به نشستن روی نیمکت هستند. نیمکت‌نشینی مردانی مثل شهریار مغانلو و رضا اسدی که رقیب آقای گلی هم در لیگ سال قبل بودند و البته عیسی آل‌کثیر که از 11 مرد اصلی پرسپولیس در 10 برد آخر این تیم در لیگ و جام حذفی و کسب 2 جام قهرمانی لیگ و جام حذفی بوده، از نگاه رقبا کفران نعمتی عظیم خواهد بود اما برای سپاهان حالت گارانتی خط حمله را دارد. این دلمشغولی همزمان که برای سپاهانی‌ها شیرین است، دردسرساز هم هست. البته سپاهان قصد دارد از رضا اسدی به عنوان هافبک در خط میانی استفاده کند و باید دید برنامه مورایس برای کاوه رضایی چیست. 

Page Generated in 0/0075 sec