printlogo


کد خبر: 265584تاریخ: 1402/5/15 00:00
اخبار

دومین مرکز درمانی شهدای ۱۵ خرداد  به ‌بهره‌برداری می‌رسد
دومین مرکز درمانی شهدای ۱۵ خرداد در محلات کم‌برخوردار تهران به بهره‌برداری می‌رسد. یاسر اشراقی، معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد با اعلام این خبر افزود: دومین مرکز درمانی شهدای ۱۵ خرداد به همت بنیاد ۱۵ خرداد و قرارگاه تحول و توانمندسازی محلات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خانه احسان محله مطهری در منطقه ۱۵ تهران که جزو محلات کم‌برخوردار طرح ۲٠۲٠ به‌شمار می‌رود، به بهره‌برداری می‌رسد. اشراقی خاطرنشان کرد: این مرکز درمانی شامل بخش‌های مختلف تخصصی از جمله پایگاه سلامت، پزشک عمومی و متخصص، دندانپزشکی، مامایی، تزریقات و سایر بخش‌ها می‌شود. معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد درباره نحوه خدمت‌رسانی در مرکز درمانی شهدای ۱۵ خرداد تصریح کرد: ویزیت افراد نیازمند و کمتربرخورداری که از طرف مسؤول خانه احسان محله به این مرکز معرفی می‌شوند کاملا رایگان است. اشراقی درباره اعتبار راه‌اندازی این مرکز درمانی گفت: ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای بازسازی و تجهیز درمانگاه شهدای ۱۵خرداد در محله مطهری از سوی بنیاد ۱۵ خرداد اعتبار صرف شده است. معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد در پایان یادآور شد: بنیاد ۱۵ خرداد پیش از این بیش از ۱۰۰۰ خانه بهداشت را در سراسر کشور احداث کرده و علاوه بر آن، نخستین مرکز درمانی شهدای ۱۵ خرداد در پروژه تحول و توانمندسازی محلات را با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در محله اتابک تهران راه‌اندازی و تقدیم مردم محروم این محله کرده است.
***
بهره‌برداری از همراه‌سرای «پناه»
همراه‌سرای پناه با ظرفیت ۱۱۰ نفر با همت خیران و کمک شهرداری تهران در منطقه ۶ با حضور معاون فرهنگی - اجتماعی شهرداری تهران و جمعی از پزشکان بیمارستان امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسید. محمدامین توکلی‌زاده در حاشیه آیین افتتاح همراه‌سرای پناه در جمع خبرنگاران گفت: همراه‌سرای پناه هفتمین همراه‌سرایی است که در تهران به بهره‌برداری می‌رسد ولی همچنان با نیاز اصلی تهران در این حوزه فاصله داریم. تعداد تخت‌های بیمارستانی تهران رو به افزایش است اما در کنار آن باید بستر عامل را در نظر بگیریم. لذا بحث همراه‌سراها و پارکینگ‌ها را باید مورد توجه قرار دهیم. وی افزود: باید بسته کاملی در گذشته برای طراحی بیمارستان‌ها دیده می‌شد اما متاسفانه چنین نشده و امروز عوارض و مشکلات آن را مشاهده می‌کنیم. خوشبختانه با همتی که شکل گرفته است، در حال حاضر شهرداری زمین در اختیار خیران قرار می‌دهد و آنها با ساخت همراه‌سراها درصدد حل این معضل هستند. وی با اشاره به اینکه هنوز به ظرفیت ۱۰۰۰ نفر در حوزه همراه‌سراها در تهران نرسیده‌ایم، افزود: در تلاش هستیم کسی در اطراف بیمارستان‌ها در چادر نباشد و به هر طریقی با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در این باره اقدام می‌کنیم. 
***
لزوم حمایت از مشاغل خانگی
دولت سیزدهم صدور مجوزهای کارآفرینی مشاغل خانگی را بسیار هموار کرده است. عضو کانون تعاون علمی - پژوهشی ایران در گفت‌و‌گو با شبکه خبری ریال‌نیوز با بیان اینکه دولت باید از تولیدکنندگان و مشاغل خانگی بیشتر حمایت کند، افزود: بر اساس اصل تجربه علمی و سال‌ها تحقیق و بررسی، امروز بحمدالله با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و فعالیت‌های ارزشی ریاست‌جمهوری دکتر رئیسی و همچنین دولت ارزشی وی، روند صدور مجوزهای کارآفرینی خانگی بسیار هموار شده است. به گفته بابن عادلی، در راستای اهداف ارزشی و متعالی این نظام مقدس، پسندیده است مسؤولان خطوط تولید را با توجه به سیاست‌گذاری کلان در توانمند‌سازی اقتصادی تولیدکنندگان داخلی در حجم و اندازه‌های کوچک‌سازی برنامه‌ریزی کنند تا متقاضی توان خریداری دستگاه تولید را داشته باشد. به عنوان مثال دستگاه بسته‌بندی توزین (دستگاه بسته‌بندی حبوبات و خشکبار‌) را با همان کیفیت و دقت تبدیل به ابعاد خانگی با قیمت مناسب و مطابق استانداردهای لازم روانه بازار کنند تا تولیدکننده مورد حمایت قرار گیرد.

Page Generated in 0/0066 sec