printlogo


کد خبر: 265657تاریخ: 1402/5/17 00:00
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:
مهرواره هوای نو سال آینده باید بین‌المللی شود

مراسم اختتامیه دومین مهرواره هوای نو عصر دیروز با حضور مسؤولان کشوری و فرهنگی و پیرغلامان سیدالشهدا در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: الحمدلله به‌رغم همه تلاش دشمنان، این مردم که زیر خیمه سیدالشهدا همه یک خانواده هستند، پرشورتر و پرفایده‌تر محافل حسینی را برپا کردند. الحمدلله این حیات معنوی، روحی و باطنی جامعه و ملت امام حسین(ع) رقم خورد. 
وی افزود: در این دهه محرم بیشترین برخورد و اهانت را به قرآن داشتند و هیات‌ها پاسخ دادند. الحمدلله بیشترین جشن‌ها را در عید غدیر دارند و بیشترین و بهترین سفر معنوی را هیاتی‌ها در اربعین دارند. قمی با بیان اینکه یک بار دیگر خادمان امام حسین و عاشورا جمع شدیم تا در هوای نو هیات نفسی تازه کنیم، گفت: از همه هیات‌ها و تلاش‌هایی که در این ایام داشتند، تشکر می‌کنم. هوای نو، ریشه در سنت‌ها دارد اما نگاهش رو به آینده است و قطعا سال آینده باید رویکرد بین‌المللی بیشتری داشته باشد. سال آینده باید بنای مهرواره بین‌المللی را گذاشت. وحید ملتجی، دبیر مهرواره هوای نو در این مراسم اظهار داشت: امسال دبیرخانه ۹ ماه برپا بود. در مجموع ۶۸۹۲ هیات شرکت کردند که ۲۵ درصد بیشتر بود و ۱۵ هزار و ۵۶۸ اثر رسید و داوری شد. امسال ۴۱ رشته داشتیم. شاید اگر بخواهیم تمام رشته‌ها را احصا کنیم، بالای 100 رشته شود. هوای نو جشنواره نیست، بهانه است. هیات هویت‌ساز است و ما بنا داریم بگوییم کار فرهنگی باید به گروه‌های مردمی و در رأس آن هیات‌ها واگذار شود. هوای نو برای این طراحی شده است و بنا دارد ۴۰ سال آینده را ترسیم کند. هوای نو دستی در سنت‌ها و دستی در آینده دارد.
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: امروز نهضت بزرگ امام، بیش از ۶۰ سال از عمرش سپری می‌شود. ویژگی انقلاب ما این است که در زیست‌بوم حسینی و کربلایی شکل گرفته و امروز در حال روشنایی است.

Page Generated in 0/0054 sec