printlogo


کد خبر: 265665تاریخ: 1402/5/17 00:00
نوجوانان آزادکار ایران بالاتر از آمریکا قهرمان جهان شدند
بچه‌ها گل کاشتند

تیم ایران با کسب ۶ مدال، عنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جهان را به دست آورد. تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان با کسب ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز، عنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جهان در کشور ترکیه را به دست آورد. رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان روزهای ۱۳ تا ۱۵ مردادماه در شهر استانبول ترکیه برگزار شد و در پایان، تیم ایران با کسب ۲ طلای اهورا خاطری در وزن ۴۵ کیلوگرم و سینا خلیلی در وزن ۶۵ کیلوگرم، ۲ نقره سجاد پیردایه در وزن ۶۰ کیلوگرم و ابوالفضل حسینی در وزن ۷۱ کیلوگرم و ۲ برنز سام سیار در وزن ۴۸ کیلوگرم و توحید نوری در وزن ۹۲ کیلوگرم با ۱۵۶ امتیاز به عنوان قهرمانی رقابت‌ها دست یافت. این قهرمانی در حالی به دست آمد که تیم ایران سال گذشته در جایگاه چهارم مسابقات ایستاده بود.
پس از تیم ایران، تیم‌های آمریکا با ۱۲۶ و ژاپن با ۱۰۶ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم تیمی قرار گرفتند. با توجه به تجربه نه‌چندان زیاد بهنام احسانپور، سرمربی تیم‌ ملی کشتی آزاد نوجوانان و نخستین تجربه مربیگری او در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان و اهمیت کسب عنوان قهرمانی برای ایران، پژمان درستکار، سرمربی تیم‌ ملی کشتی آزاد بزرگسالان نیز روز جمعه عازم استانبول ترکیه شده بود تا به احسانپور در بحث فنی تیم کمک کند.
* شرح طلاهای ایران 
در وزن ۴۵ کیلوگرم اهورا خاطری در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر یک دانیل نگرو از مولداوی را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۵ بر صفر آقاشیرین آقاشرینوف از روسیه را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۲ از سد ایگناسیو ویلاسنور از آمریکا گذشت و به دیدار فینال راه یافت. خاطری در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر صفر گور بونیاتیان از ارمنستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت. در وزن ۶۵ کیلوگرم سینا خلیلی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر ساموئل سدلاک از اسلواکی را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۵ بر یک ولادیمیر آزاریان از ارمنستان را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم هم با نتیجه ۱۱ بر ۲ میرزاآقا آخوندوف از آذربایجان را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. خلیلی در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۲ مانوئل واگین از آلمان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر ماگومدعلی باخارچیف از روسیه را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

Page Generated in 0/0058 sec