printlogo


کد خبر: 265674تاریخ: 1402/5/17 00:00
حادثه انفجار ساختمان 3 طبقه در پی نشت گاز در تهران باعث مرگ یک تن و مصدومیت ۱۶ نفر شد
ادامه سریال ریزش ساختمان‌ها
شمار جان‌باختگان حادثه ریزش ساختمان‌‌های نا ایمن خلازیر به 5 نفر رسید

حادثه دلخراش ریزش ساختمان‌ها طی 3-2 روز گذشته در تهران، متاسفانه مرگ 6 نفر را رقم زد و در مجموع باعث مصدومیت 33 نفر شد. در حالی که عوامل آتش‌نشانی و نیروهای امدادی در تلاش برای آوار‌برداری ریزش چند ساختمان ناایمن در منطقه خلازیر که روز یکشنبه اتفاق افتاد بودند، دیروز یک ساختمان ۳ طبقه در محله جوانمرد قصاب به دلیل نشت گاز منفجر شد و به چند ساختمان اطراف نیز خسارت وارد کرد. در پی این حادثه متاسفانه یک نفر فوت کرد و 16 نفر مصدوم شدند که به گفته رئیس اورژانس تهران حال 3 نفر از مصدومان وخیم است. محمداسماعیل توکلی در این باره گفت: صبح روز دوشنبه در پی گزارش حادثه ریزش آوار در محله جوانمرد قصاب، 8 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس به محل حادثه اعزام شدند. وی اضافه کرد: در همان لحظات اول وقوع این حادثه ۱۲ مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافتند که ۳ مصدوم حال‌شان‌ وخیم گزارش شد. پس از چند ساعت آواربرداری توسط نیروهای آتش‌نشانی و عوامل امدادی، تعداد مصدومان این حادثه افزایش یافت و  به ۱۶ نفر رسید که همگی به مراکز درمانی انتقال یافتند.
سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به حادثه انفجار ساختمان 3 طبقه  در منطقه جوانمرد قصاب گفت: حدود ساعت ۸ صبح یک مورد آتش‌سوزی در محله جوانمرد قصاب اعلام می‌شود و چند ایستگاه آتش‌نشانی هم به محل حادثه اعزام می‌شوند. آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده می‌کنند یک ساختمان ۳ طبقه دچار انفجار شده و ۱۲ نفر زیر آوار محبوس شده‌اند. خوشبختانه این افراد زنده از زیر آوار بیرون کشیده شدند و عملیات همچنان ادامه دارد. قدرت‌الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی نیز اعلام کرد نشت گاز، علت اولیه وقوع حادثه انفجار در محله جوانمرد قصاب بوده است. به گفته وی،‌  بعد از اعلام وقوع حادثه در این مکان بلافاصله 5 ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و آتش‌نشانان ظرف چند دقیقه به محل حادثه رسیدند. بررسی‌ها نشان داد یک ساختمان 3 طبقه مسکونی قدیمی در این حادثه دچار انفجار شده و طی آن بخش زیادی از ساختمان تخریب شده است. شدت تخریب انفجار به گونه‌ای بود که علاوه بر ساختمان 3 طبقه، 4 مغازه و خانه قدیمی نیز در اطراف این خانه وجود داشتند که بخشی از آنها نیز تخریب شدند. محمدی با بیان اینکه حجم زیادی از آوار روی زمین ریخته است، گفت: در همان لحظات ابتدایی ۱۲ نفر از محبوس‌شدگان از زیر آوار بیرون کشیده شدند که 7 مرد و 5 زن بودند. وی اضافه کرد: بررسی‌ها برای پیدا شدن محبوسان احتمالی ادامه دارد. وی ادامه داد: عملیات جست‌وجو و آواربرداری توسط آتش‌نشانان ادامه دارد. 
* افزایش کشته‌های ریزش آوار در خلازیر
بنا بر این گزارش، روز یکشنبه نیز حادثه ریزش ناگهانی چند ساختمان غیرمجاز در جریان فرآیند تخریب در منطقه خلازیر تهران سبب مرگ و مصدومیت چند تن از شهروندان شد که دو نفر از جانباختگان از پرسنل انتظامی بودند. البته برخی نسبت به سازندگان غیرمجاز و غیراصولی بودن تخریب این ساختمان‌ها خرده گرفته‌اند، این در حالی است که دادستان تهران به منظور بررسی ابعاد حادثه دستور تشکیل پرونده قضایی را صادر کرده است. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران دیروز گفت که تعداد فوتی‌های حادثه خلازیر به 5 تن رسیده است. به گزارش رکنا، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران درباره آخرین وقایع حادثه ریزش ساختمان در خلازیر و منطقه 19 شهرداری تهران، گفت: در این حادثه 5 نفر فوت کردند و 2 نفر را هم زنده از زیر آوار خارج کردیم. 
* ورود میدانی دادستانی تهران به ریزش ساختمان
دادستان تهران در پی ریزش ساختمان در منطقه‌ خلازیر و فوت 5 نفر، از صدور دستور به منظور تشکیل پرونده قضایی در دادسرای تهران و تعیین بازپرس ویژه به منظور بررسی ابعاد حادثه خبر داد. علی صالحی درباره ریزش ساختمان در منطقه خلازیر، واقع در جنوب تهران اظهار کرد: عوامل انتظامی و شهرداری تهران با توجه به وجود ساختمان‌های ناایمن در این محدوده، از بامداد روز یکشنبه با حضور در منطقه خلازیر، نسبت به اجرای عملیات تخریب این ابنیه ناایمن اقدام کردند. دادستان تهران تصریح کرد: متاسفانه حین اجرای این عملیات، یکی از ساختمان‌ها دچار ریزش شد و تعدادی از نیروهای انتظامی و شهرداری تهران زیر آوار محبوس شدند. وی افزود: حسب بررسی‌های صورت گرفته، طی این حادثه چند نفر جان خود را از دست دادند که پیکر این افراد توسط عوامل امدادی حاضر در صحنه از زیر آوار خارج شد. صالحی تاکید کرد: در ساعات اولیه‌ وقوع حادثه‌ موصوف‌،  این دادستانی ضمن تشکیل پرونده قضایی در این زمینه و اعطای ماموریت به 2 تن از معاونان و همچنین تعیین بازپرس ویژه به منظور حضور میدانی در محل واقعه، بررسی ابعاد حادثه، صدور دستورات لازم و مدیریت امور مستحدثه، نسبت به ورود میدانی به واقعه موصوف اقدام کرده است که متعاقبا اطلاع‌رسانی لازم از نتیجه اقدامات صورت خواهد پذیرفت.

Page Generated in 0/0067 sec