printlogo


کد خبر: 265691تاریخ: 1402/5/17 00:00
ایران در روز‌های اخیر با رونمایی از دستاورد‌های دفاعی، پیام هشدار خود را به آمریکا مخابره کرد
در کمین شیطان

گروه سیاسی: در روزهای اخیر شاهد گنده‌گویی ارتش تروریست آمریکا مبنی بر اعزام نیروی نظامی به منطقه برای مقابله با ایران در خلیج ‌فارس و در مقابل، اقدامات هشدار‌آمیز نیروهای مسلح کشورمان خطاب به آمریکا بودیم.
در روزهای پایانی تیرماه امسال ستاد فرماندهی مرکزی ایالات‌متحده (سنتکام) اعلام کرد آمریکا علاوه بر ارسال جنگنده‌های اف ۳۵ و اف ۱۶ و ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده، بخشی از نیروهای یک واحد آبی - خاکی نیروی دریایی ارتش خود را نیز برای مقابله با ایران در خلیج ‌فارس مستقر می‌کند. روز گذشته نیز ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا از ورود بیش از ۳۰۰۰ ملوان و سرباز آمریکایی به غرب آسیا در چارچوب طرحی که پیش‌تر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آن را اعلام کرده بود، خبر داد. 
به نوشته وبگاه شبکه سعودی «العربیه»، در بیانیه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا آمده است: «یک فروند ناو تهاجمی آبی‌- ‌خاکی و یک فروند لندینگ کرافت (ناوچه آب - ‌خاکی و نیروپیاده‌کن) به دریای سرخ رسیده‌اند تا امکانات هوایی و دریایی بیشتری را برای این منطقه فراهم کنند». العربیه در ادامه نوشت: «منطقه عملیاتی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که مرکز آن  در بحرین است،  تقریباً 2.5 میلیون مایل مربع از جمله بخش‌هایی از خلیج ‌فارس، دریای عمان، دریای سرخ، بخش‌هایی از اقیانوس هند، تنگه هرمز و باب المندب را شامل می‌شود». طی هفته‌های گذشته، نیروی هوایی آمریکا یک اسکادران از هواپیماهای اف35  و یک اسکادران دیگر از هواپیماهای اف16 را به این منطقه اعزام کرد و از بهار گذشته، نیروی هوایی یک اسکادران از هواپیماهایE10 را در منطقه حفظ کرده است.
* هشدار مرحله‌ای ایران خطاب به آمریکا
چند روز پس از نخستین اعلام ارتش تروریست آمریکا مبنی بر اعزام نیرو به خلیج ‌فارس، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان ضمن رونمایی از موشک کروز دریایی ابومهدی، 2 نیروی دریایی ارتش و سپاه را به این موشک تجهیز کرد. موشک ابومهدی با ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی که دارد می‌تواند بیش از هزار کیلومتر به تعقیب اهداف خود بپردازد. به عبارت خلاصه‌تر، با توجه به برد هزار کیلومتری این موشک، بازدارندگی ایران از مبدأ مرزهای ساحلی کشورمان به عمق 1000 کیلومتر افزایش یافته است.
همچنین استفاده از مواد منفجره با قدرت تخریب بالا در سر جنگی آن نیز قابلیت انهدام انواع ناو، ناوچه و ناوشکن‌ها را به این موشک بخشیده است. 
علاوه بر این، هفته گذشته نیز همزمان با اعلام آمریکا مبنی بر اعزام نیروی نظامی به خلیج ‌فارس، نیروی دریایی سپاه با برگزاری رزمایش «‌‌اقتدار» آمادگی خود را در تأمین امنیت خلیج ‌فارس و دفاع از جزایر ایرانی نشان داد.
در جریان برگزاری این رزمایش دریایی، شناورهای جدید نیروی دریایی سپاه، به موشک‌هایی با برد 600 کیلومتر مجهز شد. در روزهای اخیر نیز موشک‌های قدیر و نصیر تولیدشده در صنایع دفاعی وزارت دفاع تحویل نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. موشک‌هایی که مشخصا در راستای افزایش قدرت دفاعی و تامین امنیت خلیج ‌فارس از سوی نیروی دریایی ارتش و سپاه تولید شده و تحویل آن به سپاه در کنار موشک ابومهدی، در روزهایی که آمریکایی‌ها از اعزام نیروی نظامی به منطقه خبر می‌دهند، به منزله هشدار به بیگانه‌هایی است که به دنبال ایجاد تنش در آب‌های خلیج‌ فارس هستند. به نظر می‌رسد اقدامات روزهای اخیر از سوی نیروهای مسلح کشورمان، از الحاق موشک کروز ابومهدی به ناوگان دریایی ایران گرفته تا برگزاری رزمایش اقتدار در آب‌های خلیج ‌فارس، تنها یک هدف را دنبال می‌کند و آن هم مخابره پیام هشدار به ارتش تروریست آمریکا است.
بنا بر گزارش فارس، آمریکا در حالی تلاش می‌کند اقتدار نمایشی خود را در خلیج‌ فارس در راستای سیاست نخ‌نمای «ایران‌هراسی» به رخ بکشد که بر اساس قوانین بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران حق دفاع مشروع از امنیت و منافع خود در آب‌های سرزمینی را داراست و اصرار بر «آب‌های آزاد» خواندن این مناطق با قوانین بین‌المللی در حوزه دریانوردی در تناقض است. فرماندهان عالی‌رتبه نظامی و همین‌طور مقامات سیاسی کشورمان پیش از این بارها اعلام کرده‌اند ایران حق دفاع مشروع از حاکمیتش در خلیج ‌فارس را برای خود محفوظ می‌دارد؛ چنانکه ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به خبر اعزام نیروی آمریکایی به منطقه اظهار کرد: ایران نسبت به هرگونه اقدام تحریک‌آمیز و غیرقانونی بویژه در نزدیکی مرزهایش حساس است و به آن توجه ویژه‌ای دارد و حق خود را برای اتخاذ تدابیر مقتضی بازدارنده و منطبق با قواعد و مقررات بین‌الملل محفوظ می‌دارد و از حقوق مسلم خود در این ارتباط استفاده می‌کند. جدا از همه اینها، جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های گذشته نشان داده بر سر امنیت خلیج ‌فارس با کسی تعارف ندارد و آماده برخورد با هر نوع شیطنتی در آب‌های سرزمینی خود است. در همین رابطه می‌توان به برخوردهای تنبیهی متعدد تکاوران ایرانی با نظامیان آمریکایی اشاره کرد که در سال‌های گذشته شاهدش بودیم. آمریکایی‌ها باید این واقعیت را بپذیرند که دیگر سال‌های دهه 60 و دوران قلدری در خلیج ‌فارس برای بیگانگان به سر آمده و این جمهوری اسلامی ایران است که با اقتدار در خلیج‌ فارس حضور دارد. 
البته توجه به این نکته هم لازم است که حضور مقتدر و با صلابت ایران در آب‌های دور بویژه در حیاط خلوت آمریکا در منطقه کارائیب باعث عصبانیت آمریکایی‌ها شده و انتشار اخباری مبنی بر اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به خلیج ‌فارس، تلافی حضور راهبردی جمهوری اسلامی در آب‌های بین‌المللی به شمار می‌رود.

Page Generated in 0/0085 sec