printlogo


کد خبر: 265698تاریخ: 1402/5/18 00:00
فراخوانی با هدف تولید رادیو تئاتر آغاز شد
رادیو در صحنه

مدیر کارگروه تولید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از انتشار فراخوان تولید «رادیو تئاتر» با عنوان «رادیو در صحنه» خبر داد. ایوب آقاخانی، مدیر کارگروه تولید و دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از انتشار فراخوان تولید رادیو تئاتر با عنوان «رادیو در صحنه» خبر داد. 
در بخشی از متن این فراخوان که با تفاهم و توافق رسمی مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری با مرکز هنرهای نمایشی رادیو و شبکه رادیویی نمایش منتشر شده،  آماده است:
نمایش و نمایشگری در عصر ما روزنه‌ها و مسیرهایی متفاوت یافته و این اقتضائاتِ روزگار در عمل، جهان تئاتر و سینما را وارد فضاهایی کرده که هنوز برای  قضاوت درباره عیب و حسنش زود است و آنچه بر ذمه ما است، جا نماندن و حفظ پویایی و تکاپو و فتح سنگرهای جدید در این عالَم پررقیب و پرچالش است.
امروز با یاری مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری و تفاهم و توافق رسمی با مرکز هنرهای نمایشی رادیو و شبکه رادیویی نمایش، اعلام می‌کنیم که پس از این تلاش 18 ساله، در نهایت توفیق آن را یافتیم که در «تماشاخانه مهر» حوزه هنری میزبان استمرار حضور گروه‌های نمایشگری باشیم که مایلند اثری در قالب «رادیو - تئاتر» را به صورت اجرای عمومی (از یک تا 3 هفته) با قاعده‌های رایج در ضوابط اجرای تئاتر به مخاطبان ارائه کنند.
لازم به ذکر است فراخوان مسابقه نمایشنامه‌نویسی «چهارراه تئاتر ایران» و فراخوان «رادیو در صحنه»، 2 فراخوانی است که در ماه جاری از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری منتشر شده است.

Page Generated in 0/0054 sec