printlogo


کد خبر: 265700تاریخ: 1402/5/18 00:00
اخبار

برگزاری چهارمین سوگواره ریحانه‌های بهشتی با اجرای تئاتر «برای آزادی»
موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس با همکاری هیات ریحانه‌های بهشتی، چهارمین سوگواره ریحانه‌های بهشتی به همراه اجرای تئاتر «برای آزادی» را برگزار می‌کند.
با هدف تعظیم شعائر حسینی و گرامیداشت حماسه جاودانه عاشورا، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس با همکاری و مشارکت هیات ریحانه‌های بهشتی چهارمین سوگواره «ریحانه‌های بهشتی» را به همراه اجرای تئاتر «برای آزادی» از تاریخ 20 لغایت 30 مردادماه از ساعت 20 تا 22 در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی خلیج‌فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار می‌کند.
زینب عبدالرضا، نویسنده و مدیر تولید این سوگواره و تئاتر نمایشی گفت: حال که تهاجم فرهنگی روز به روز ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کند و دشمن هر روز با استفاده از انواع دستاوردهای نوین مانند ماهواره و راه‌های ارتباطی مجازی‌، رمان‌های منحرف‌کننده و... ایمان جوانان و نوجوانان را که از مهم‌ترین سرمایه‌های جامعه اسلامی ما هستند، مورد هدف قرار داده است، بر آن شدیم که در راستای توصیه‌های مقام معظم رهبری در جهت تبیین باورها و ارزش‌های اعتقادی و انقلابی که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است، چهارمین سوگواره سراسری «هیات ریحانه‌های بهشتی» را در دهه سوم محرم الحرام برگزار کنیم.
وی افزود: اجرای این برنامه با دختران دهه ۸۰ و ۹۰ است که شما را به سال ۶۱ هجری قمری می‌برند. 
***
مارادونای فوتبال ایران در «یکی بود یکی نبود»
مجموعه مستند داستانی «یکی بود یکی نبود» امروز بخش‌هایی از زندگی شهید مهدی رضایی‌مجد را روایت می‌کند.
مجموعه مستند داستانی «یکی بود یکی نبود» امروز به بازگو کردن بخش‌هایی از زندگی شهید مهدی رضایی‌مجد می‌پردازد. رضایی‌مجد کاپیتان وقت تیم فوتبال جوانان کشور در سال‌های ۱۳۶۱ و ۱۳۶۲ بوده است. وی هم در ظاهر و هم در سبک بازی به مارادونا شبیه بود.
 او 15 گل در تیم‌ ملی جوانان ‌زده و در تیم‌های فوتبال اکباتان تهران، تهران‌جوان و پرسپولیس تهران بازی کرده است. زمان زیادی از رویای حرفه‌ای مهدی رضایی‌مجد و قرارداش با پرسپولیس نگذشته بود که در عملیات کربلای ۵ در  شلمچه به شهادت رسید.
مجموعه مستند داستانی «یکی بود یکی نبود» تلاش می‌کند فرازهای مختلف زندگی این افراد را از نگاه اطرافیان‌شان بازتعریف کند؛ افرادی که اگر چه سالیان درازی از سفر بی‌بازگشت آنان‌ گذشته اما تاثیری که از خود بر زندگی دیگران گذاشته‌اند به داستان فراموش‌ناشدنی تبدیل شده است.
«یکی بود یکی نبود» در ۲۰ قسمت به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا مهرانفر در گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک سیما تولید شده است و شنبه تا چهارشنبه ساعت ١٧ روی آنتن این شبکه می‌رود.
***
دبیر پنجمین جشنواره ملی فیلم بسیج منصوب شد
با حکم جواد جمیری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور دبیر پنجمین جشنواره ملی فیلم بسیج معرفی و منصوب شد.
با حکم جواد جمیری، آرش زینال خیری مدیر فرهنگی و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون به عنوان دبیر پنجمین جشنواره ملی فیلم بسیج معرفی و منصوب شد.
آرش زینال‌خیری، کارشناس ارشد هنرهای نمایشی، متولد ۱۳۵۹ در شهر تبریز و عضو شورای سیاست‌گذاری فیلم بسیج سازمان بسیج هنرمندان کشور است.
وی پیش از این به عنوان تهیه‌کننده، مدیر تولید و مجری طرح در چندین پروژه سینمایی، مستند و تلویزیونی از جمله فیلم سینمایی «موقعیت مهدی»، «تلسکوپ»، «دلشوره»، «تلالو»، «فانوسک‌های آبادی»، «عین‌الیقین»، «مهتاب»، «احمد بای»، «اعتراف»، «توران»، «روز ۴۷» و سریال‌های «مدینه»، «قصه‌های تبیان»، «آنام»، «بانوی عمارت»، «برادرجان»، «تک ضرب»، «زمین گرم» و «حکم رشد» همکاری داشته است. پنجمین جشنواره ملی فیلم بسیج با شعار «ایمان، امید، آینده» به همت انجمن سینمایی سازمان بسیج هنرمندان سال جاری برگزار خواهد شد.
***
سریال «محرمانه» از شنبه روی آنتن می‌رود
سریال ۲۴ قسمتی «محرمانه» در ژانر جنایی، علمی تولید مشترک صداوسیما و موسسه فرهنگی - هنری اندیشه شهید آوینی از شنبه 21 مرداد روی آنتن شبکه ۳ می‌رود.
«محرمانه» به تهیه‌کنندگی سیدرامین موسوی، کارگردانی محمود معظمی و نویسندگی مهدی حمزه در بستر داستانی، روایتی واقعی است از پیشرفت‌های علمی دانشمندان کشورمان در حوزه پزشکی که توطئه مغرضانه دشمن را در بر دارد تا با ایجاد اختلال، مانع از دستیابی ایران به موفقیتی بزرگ شوند.
لاله اسکندری، علیرام نورایی، نسیم ادبی، فاطمه گودرزی، مجید مظفری، ایرج نوذری، رحیم نوروزی، رضا توکلی، رویا میرعلمی، کمند امیرسلیمانی و... همچنین جمعی از بازیگران ترکیه‌ای، هلندی و آفریقایی در سریال «محرمانه» ایفای نقش می‌کنند.

Page Generated in 0/0056 sec