printlogo


کد خبر: 265708تاریخ: 1402/5/18 00:00
لیگ بیست‌وسوم برتر فوتبال ایران امروز با تقابل پرسپولیس و آلومینیوم اراک کلید می‌خورد
شروع یک هیجان بی‌پایان

سعید خیراله: بیست‌وسومین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال از چهارشنبه با انجام 5 دیدار آغاز می‌شود که در یکی از حساس‌ترین مسابقات پرسپولیس، قهرمان فصل گذشته، میزبان آلومینیوم اراک است. لیگ برتر بعد از وقفه‌ای  یک هفته‌ای به خاطر گرمای شدید از امروز با انجام 5 دیدار آغاز خواهد شد؛ مسابقاتی که هواداران و علاقه‌مندان زیادی آن را دنبال می‌کنند. شاید این لیگ از نظر سخت‌افزار و امکانات و مسائل مالی و مدیریتی باشگاه‌ها ضعف‌ها و کاستی‌های زیادی داشته باشد اما از نظر هیجان هواداری یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های قاره آسیاست. بسیاری انتظار داشتند این لیگ پیشرفت قابل توجهی حداقل در بخش سخت‌افزاری داشته باشد و حداقل شاهد استفاده از کمک‌داور ویدئویی در این مسابقات باشیم اما این اتفاق رخ نداد. شاید مهم‌ترین تفاوت این مسابقات با فصل گذشته، قوانین جدید بودجه‌ای و نقل و انتقالاتی است و البته مسدود شدن پنجره نقل و انتقالاتی تراکتور تبریز در فاصله 3 روز تا شروع مسابقات هم یک اتفاق تکان‌دهنده برای این تیم پرهوادار محسوب می‌شد. 
* تقابل قهرمان با گربه سیاه در افتتاحیه لیگ
قهرمان فصل گذشته لیگ برتر که 6 بار در سال‌های اخیر جام قهرمانی را گرفته، در هفته نخست در خانه میزبان تیم سختکوش و جنگنده آلومینیوم اراک است؛ تیمی که لقب گربه سیاه پرسپولیس را یدک می‌کشد. 2 تیم تاکنون  5 مسابقه با هم داشته‌اند که 2 برد سهم پرسپولیس و 2 برد سهم آلومینیوم بوده و یک بازی هم مساوی شده است. آلومینیوم اراک با رسول خطیبی و سیدمهدی رحمتی حریف سرسختی برای سرخپوشان تهرانی بوده و حالا مجتبی حسینی، دستیار سابق یحیی گل‌محمدی هدایت آلومینیوم را برعهده گرفته است؛ مربی‌ای که فصل گذشته با پیکان بازی درخشانی مقابل پرسپولیس ارائه کرد اما در نهایت با یک گل در ورزشگاه آزادی شکست خورد، آن هم در حالی ‌که مثلا میزبان بود! حالا در افتتاحیه لیگ، حسینی دوباره به مصاف پرسپولیس می‌رود. پرسپولیسی‌ها دوست داشتند در این مسابقه جام قهرمانی سوپرجام را از سازمان لیگ تحویل بگیرند اما  گویا مراسم اهدای جام به هفته سوم موکول شده است. تیم قهرمان شرایط مطلوبی دارد و شاید بزرگ‌ترین دغدغه‌اش نداشتن مهاجم نوک ششدانگ است. حفظ علیرضا بیرانوند درون دروازه و  حضور گولیسیانی و پورعلی‌گنجی و جذب مدافعی چون حسین کنعانی‌زادگان باعث شده سرخپوشان خیال‌شان در دفاع راحت باشد. جدایی پرسروصدای کمال کامیابی‌نیا از پرسپولیس شاید بعد از ماجرای بیرانوند مهم‌ترین حاشیه  این تیم در نیم فصل محسوب می‌شد. همه منتظرند ببینند پرسپولیس آسیایی در هفته اول در غیاب هوادارانش در ورزشگاه آزادی چه نمایشی از خود ارائه خواهد کرد؛ تیمی که قرار است در لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های پرستاره عربی بازی کند. مسابقه 2 تیم احتمالا زیر بارش تابستانی باران برگزار می‌شود. 
* پخش تلویزیونی دیدار پرسپولیس و آلومینیوم در هاله‌ای از ابهام
پخش تلویزیونی دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و آلومینیوم از هفته اول رقابت‌های لیگ برتر در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال کشورمان بعد از وقفه‌ای یک هفته‌ای به دلیل گرمای شدید از امروز با انجام 5 دیدار آغاز خواهد شد که در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی مقابل آلومینیوم اراک صف‌آرایی خواهد کرد. گفته می‌شود با توجه به وجود نخاله‌های به جا مانده از بازسازی طبقه دوم ورزشگاه آزادی، امکان استقرار دوربین‌های تلویزیونی برای پخش زنده این بازی وجود ندارد. مسؤولان اعلام کرده‌اند اگر شرایط تا امروز فراهم نشود، امکان تصویربرداری از این بازی وجود نخواهد داشت. در همین راستا به مسؤولان ورزشگاه آزادی مهلت داده شده نخاله‌های این طبقه را پاکسازی کنند تا شرایط برای تصویربرداری و پخش زنده این مسابقه فراهم شود. 
* پرسپولیس - آلومینیوم بدون تماشاگر 
با توجه به شرایط سکوهای ورزشگاه آزادی، دیدار پرسپولیس برابر آلومینیوم بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، بعد از بررسی شرایط ورزشگاه آزادی، با تصمیم اتخاذ شده از سوی مسؤولان امر، دیدار پرسپولیس و آلومینیوم در هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد. یک مقام مطلع درباره این موضوع به ایسنا گفت سکوهای ورزشگاه‌ آزادی در حال بازسازی است و به همین خاطر این ورزشگاه  نمی‌تواند در دیدار پرسپولیس و آلومینیوم میزبان تماشاگران باشد. 
برنامه مسابقات هفته نخست لیگ برتر به شرح زیر است:
چهارشنبه ۱۸ مرداد
نساجی مازندران – پیکان تهران؛ ساعت ۱۹، ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر
گل‌گهر سیرجان – فولاد خوزستان؛ ساعت ۱۹:۳۰
 ورزشگاه شهیدسردار سلیمانی سیرجان
پرسپولیس – آلومینیوم اراک؛ ساعت ۱۹:۳۰
ورزشگاه آزادی تهران
ملوان بندرانزلی – ذوب‌آهن اصفهان؛ ساعت ۱۹:۳۰
ورزشگاه تختی انزلی
استقلال خوزستان – شمس‌آذر قزوین؛ ساعت ۲۱:۳۰ ورزشگاه غدیر اهواز
پنجشنبه 19 مرداد
هوادار تهران – مسن رفسنجان؛ ساعت 19، ورزشگاه پاس قوامین
سپاهان اصفهان – تراکتور تبریز؛ ساعت ۱9، ورزشگاه
نقش جهان اصفهان
صنعت نفت آبادان – استقلال تهران؛ ساعت 21:30، ورزشگاه تختی آبادان

Page Generated in 0/0061 sec