printlogo


کد خبر: 265723تاریخ: 1402/5/18 00:00
اخبار

طرح اتصال پرند به چرمشهر با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا می‌شود
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از اتمام مطالعات طرح اتصال شهر جدید پرند به چرمشهر خبر داد و گفت: جاده پرند به چرمشهر با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع داخلی شرکت احداث می‌شود. علیرضا جعفری با اعلام اینکه شروع مطالعات این طرح از خرداد سال گذشته شروع شده است، افزود: مطالعات اتصال شهر جدید پرند به چرمشهر در بخش مطالعات اردیبهشت امسال ۱۰۰ درصد انجام شد. وی اضافه کرد: هزینه اجرای طرح حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است که از محل منابع شرکت عمران شهرهای جدید تامین خواهد شد. جعفری شروع عملیات اجرایی این طرح را از نیمه دوم امسال عنوان و درباره مزیت‌های اجرای این طرح گفت: اتصال شهر جدید پرند به آزادراه غدیر، کاهش زمان سفر شهروندانی که قصد سفر به جنوب و جنوب شرقی استان تهران، استان‌های شرقی و استان‌های غرب تهران را دارند، از جمله مزیت‌های این طرح است. 
***
پرداخت مالیات مشاغل در ۶ قسط
بر اساس بخشنامه رئیس کل سازمان امور مالیاتی امکان افزایش ۲ ماهه اقساط مالیات صاحبان مشاغل در صورت درخواست مؤدی و تایید اداره کل مالیاتی فراهم شده است. محمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در بخشنامه‌ای مصوبه امکان تقسیط مالیات مؤدیان از ۴ ماه به ۶ ماه در صورت درخواست افراد را ابلاغ کرد. در این بخشنامه آمده است: حسب درخواست مؤدی مالیاتی و موافقت اداره کل امور مالیاتی ذی‌ربط، مدت زمان تقسیط پرداخت مالیات موضوع بند ۴ دستور‌العمل شماره 3/۱۴۰۲/200 مورخ 27/۲/1402 در ارتباط با مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۴۰۱ برخی صاحبان مشاغل در اجرای حکم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب 31/۴/1394 با رعایت مفاد بند «ل» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور حداکثر به مدت ۲ ماه مازاد بر ٤ ماه تعیین شده در دستورالعمل یاد شده، قابل افزایش است.
***
دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد
وزیر اقتصاد با بیان اینکه هیچ طرحی برای افزایش قیمت بنزین مطرح نیست، گفت: درباره افزایش قیمت نان نیز وزیر کشور توضیحاتی دارد که چون در استان‌های مختلف متفاوت است، بزودی اعلام می‌کند. سیداحسان خاندوزی درباره پول‌های بلوکه ایران در چین نیز گفت: تنها منابع ما در کشور چین فقط به عنوان اجرای پروژه‌های فاینانسی است که چین در کشور ما دارد؛ البته باید گفت این مسیر ورودی و خروجی دارد و روزانه این حساب متغیر است و الان اطلاعات دقیقی ندارم. خاندوزی درباره لایحه مقابله با وصول کالا بیان کرد: متن لایحه به این دلیل که برخی دستگاه‌ها همچون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وزارت کشور نکاتی داشتند که در زمینه گمرک و اموال تملیکی اختلاف‌نظر بود، لایحه را در کمیسیون مربوط نگه داشتند که این اختلاف‌نظر دستگاه‌ها برطرف و به دولت ارسال شود. وی ادامه داد: این لایحه 2 بخش مهم دارد که نیازمند اصلاح قانون اموال تملیکی و گمرکی است تا پس از اصلاح ارائه ‌شود. وزیر اقتصاد درباره عدم پرداخت تسهیلات مسکن از سوی بانک‌ها گفت: بانک مرکزی به عنوان نهاد تنظیم‌گر تلاش کرده سهم 7 درصدی بخش مسکن از کل تسهیلات به بیش از ۱۴ درصد برسد. خاندوزی گفت: در قانون جهش تولید مسکن عدد ۲۰ درصد برای پرداخت تسهیلات بانک مسکن آمده است اما باز هم به لحاظ قانونی بانک‌ها باید امسال بیش از سال گذشته تسهیلات مسکن اتفاق بیفتد. وی اظهار داشت: بانک مرکزی و وزیر راه و شهرسازی تمام تلاش خود را به کار بستند تا بانک‌هایی که در زمینه اعطای تسهیلات مسکن عقب‌افتادگی داشتند، جبران کنند. وزیر اقتصاد درباره فروش اوراق مالی در دولت سیزدهم و ادعای محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت قبل درباره فروش ۳۱۳ هزار میلیارد تومان اوراق در دولت سیزدهم و درخواست مناظره گفت: نیازی به مناظره نیست و افراد باید پاسخگو باشند که چرا بدهی ایجاد کردند. خاندوزی تاکید کرد: بیش از نیمی از کل اوراق ۱۴۰۱ تنها برای بازپرداخت بدهی دولت قبل پرداخت شده است.
***
بانک مرکزی جزئیات عرضه ارز اربعین را اعلام کرد
بانک مرکزی جزئیات و تمهیدات عرضه ارز اربعین حسینی از طریق 5 بانک عامل در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. بر اساس اعلام این بانک فروش ارز (اسکناس) به زائران به صورت دینار عراق حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار به هر زائر به نرخ فروش اسکناس ETS که معادل ریالی آن حدود ۶۲ تا ۶۵ میلیون ریال است، انجام می‌شود. همچنین فروش ارز به زائران بالای 5 سال، از تاریخ ۲۸ مرداد تا ۱۴ شهریور خواهد بود. فروش ارز اربعین در بانک‌های منتخب ملی ایران، صادرات، تجارت، سپه و پست‌بانک انجام می‌شود. بر اساس اعلام بانک مرکزی، فروش ارز به زائران، محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند. سرپرستان خانوار با در دست داشتن همه مدارک هویتی خود و اعضای خانوار می‌توانند نسبت به خرید ارز اربعین اعضای خانوار خود (همسر و فرزندان) از طریق بانک‌های تعیین‌شده اقدام کنند. فروش ارز فقط به زائرانی انجام خواهد شد که در سامانه «سماح» ثبت‌نام کرده‌ و مجوز خرید ارز (کد پیگیری مربوط) را دریافت کرده‌ باشند. مدارک مورد نیاز برای مراجعه به بانک و دریافت اسکناس دینار عراق، ارائه اصل کارت ملی و گذرنامه (یا برگه تردد اربعین) معتبر زائر است.

Page Generated in 0/0063 sec