printlogo


کد خبر: 265793تاریخ: 1402/5/21 00:00
توضیحات سازمان سینمایی درباره برخورد با «کاباره»
فیلم فاقد مجوزهای قانونی است

فیلم سینمایی «کاباره» به دلیل عدم کسب مجوزهای لازم، ارتکاب تخلف و عدم رعایت قوانین و مقررات از سوی دستگاه‌های انتظامی و امنیتی متوقف شد. حبیب ایل‌بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت سینمایی گفت: از سال گذشته جریانی در خارج از کشور به واسطه شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های معاند به منظور ساخت فیلم‌های ساختارشکنانه، هنجارگریز و زیرزمینی اقدام به انتشار فراخوان کرد که صرفا با هدف بر هم زدن آرامش در داخل کشور و با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته بود.  
وی خاطرنشان کرد: ‌در این فراخوان از سینماگران درخواست کردند بدون رعایت حجاب و شئونات قانونی در صحنه و جلوی دوربین‌ها ظاهر شوند و در این راستا، سرمایه‌گذاری مادی و تبلیغاتی هنگفتی نیز انجام شد تا در داخل ایران اینگونه فیلمسازی زیرزمینی و قاچاق شکل گیرد.  
معاون ارزشیابی و نظارت سینمایی افزود: در پشت صحنه این پروژه سیاسی و ضدملی علاوه بر حمایت از این آثار در فستیوال‌های خارجی، در راستای حمایت مادی و پشتیبانی مالی از آنها نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت.  
وی اضافه کرد: شکی نیست این جریان مشکوک درصدد بر هم زدن آرامش در سینمای ایران است و در خارج از ایران، انجمن جعلی را با نام فیلمسازان مستقل راه انداخت که سرحلقه آن یکی دو نفر معلوم‌الحال هستند تا با اهداف سیاسی و اغراض غیرسینمایی، سینماگران را که همگی با عزت، شرافت و قانونمند فعالیت می‌کنند اغوا کنند. ایل‌بیگی با اشاره به اینکه فیلم «کاباره» نیز در همین راستا در حال تولید بوده است، عنوان کرد: به ‌رغم اعلام قبلی مبنی بر عدم همکاری با فیلم‌های فاقد مجوز و تاکید بر احترام و رعایت قوانین و مقررات، فیلم مزبور در حال تولید، غیرقانونی بوده است و از سوی دستگاه‌های مربوط نیز با آن برخورد شد. 
وی توضیح داد: قاطبه سینماگران ما نجیب، شریف و قانون‌مدارند؛ ممکن است افرادی به دلیل عدم اطلاع با پروژه‌ای همکاری کنند که جا دارد پیش از هرگونه همکاری از طریق خانه سینما، صنوف مربوط و سازمان سینمایی درباره داشتن مجوزهای قانونی فیلم مورد نظر اطمینان یابند تا دچار مشکل و خسارت‌های بعدی نشوند. ساخت فیلم قاچاق، غیرقانونی، زیرزمینی و بدون کسب مجوزهای رسمی با برخورد مراکز انتظامی، امنیتی و قضایی مواجه می‌شود. 

Page Generated in 0/0054 sec