printlogo


کد خبر: 265796تاریخ: 1402/5/21 00:00
اخبار

بررسی «چرایی فقدان سینمای ضدصهیونیستی» در «نقد سینما»
مستندهای «وداع با اسلحه» و «فرحه» در بیست‌وهشتمین قسمت از برنامه تلویزیونی «نقد سینما» بررسی شدند. 
تازه‌ترین قسمت از برنامه تلویزیونی «نقد سینما» به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری که شب گذشته ۲۰ مرداد ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن شبکه ۴ سیما رفت، به نقد و بررسی مستندهای «وداع با اسلحه» و «فرحه» و گفت‌وگو درباره «چرایی فقدان سینمای ضدصهیونیستی» اختصاص داشت. 
مستند «وداع با اسلحه» در «میز نقد سینمای ایران» با حضور امیرحسین کاربخش، کارگردان اثر و محمد صابری روزنامه‌نگار سینمایی تحلیل شد. این مستند روایت صلح فلسطین و اسرائیل است که بعد از ۴۵ سال درگیری، رهبران آنها به این نتیجه می‌رسند که برای رسیدن به آزادی، صلح بهتر از مبارزه است!
«میز نقد سینمای جهان» نیز در این هفته سراغ مستند «فرحه» رفت؛ میهمانان این بخش آرش خوشخو و محمدرضا مقدسیان بودند. این اثر نخستین ساخته دارین سلام، فیلمساز اردنی است و از تجربه دختر ۱۴ ساله‌ای می‌گوید که توسط پدرش در طول اتفاقات روز نکبت در یک انباری زندانی می‌شود. در این روز، رژیم غاصب صهیونیست دست به پاکسازی قومی زد و بیش از 700 هزار فلسطینی را از خانه و سرزمین‌شان آواره کرد. همچنین «چرایی فقدان سینمای ضدصهیونیستی» سوژه میز گفت‌وگوی ویژه برنامه است و امیررضا مافی میزبان علی عبدی کارشناس مسائل فلسطین شد. فصل چهارم برنامه تلویزیونی «نقد سینما» به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری، میزبانی امیررضا مافی و با مشارکت سازمان سینمایی سوره، هر هفته جمعه‌ها ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه ۴ سیما به صورت زنده روی آنتن می‌رود.
***
میثم مطیعی در حسینیه داوود العاشور عراق مداحی کرد
مراسم عزاداری شب 22 ماه محرم به تقویم عراق در حسینیه داوود العاشور با مداحی میثم مطیعی برگزار شد.
مراسم عزاداری شب ۲۲ ماه محرم به تقویم عراق در حسینیه داوود العاشور چهارشنبه ۱۸ مرداد با مداحی میثم مطیعی در بصره برگزار شد. مطیعی در ابتدای این مراسم نوحه‌ای با مطلع «سلام حتی مطلع‌الفجر» خواند. نوحه بعدی مطیعی در محکومیت اهانت به قرآن بود که گوشواره آن لبیک یا قرآن بود که با استقبال عزاداران عراقی هم همراه شد.
مداح سرشناس کشورمان با زبان عربی در ادامه ذکر حسین مولانا گرفت و عزاداران عراقی با او سینه‌زنی کردند. بخش پایانی این مراسم هم نوحه شور میثم مطیعی بود و در نهایت هم او با دعا مجلس را خاتمه داد.
***
مدیران جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان معرفی شدند
دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در نشست ستاد اجرایی جشنواره با تأکید بر توجه کامل به محورهای هشت‌گانه ابلاغی رئیس سازمان سینمایی در برنامه‌ریزی‌های جشنواره، مدیران این رویداد سینمایی را معرفی کرد.
مجید زین‌العابدین در نشست ستاد جشنواره، در سخنانی با اشاره به بازنگری ساختار جدید بخش‌های اجرایی این رویداد بین‌المللی، از کامل شدن تفاهمات بنیاد فارابی و شهرداری اصفهان برای برگزاری پرشور جشنواره خبر داد و گفت: خوشبختانه در هفته گذشته جلسات مختلفی برای ارتقای برنامه‌های اجرایی و هنری بین طرفین برگزار شد که ثمرات آن باعث تقویت هر چه بیشتر جشنواره می‌شود.
دبیر شورای سیاست‌گذاری جشنواره سی‌وپنجم مطرح کرد: بعد از یک وقفه و فترت ۴ ساله از برگزاری حضوری جشنواره به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، این دوره نیازمند برنامه‌ریزی هر چه باشکوه‌تر برای حضور سینماگران حوزه کودک و نوجوان، اهالی فرهنگ و هنر و خانواده‌هاست.
مسعود احمدیان به عنوان مدیر اجرایی جشنواره، میثم بکتاشیان مدیر اجرایی اصفهان، سیدمهدی سجادی مدیر مالی و حقوقی، رائد فریدزاده مدیر امور بین‌الملل، سیمون سیمونیان مدیر دبیرخانه، وحید ملتجی مشاور عالی دبیر، حمیدرضا کتیرایی مدیر پشتیبانی، میلاد شکرخواه مدیر فناوری اطلاعات و مصطفی محمودی مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی جشنواره منصوب و معرفی شدند. سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با دبیری مجید زین‌العابدین از پانزدهم تا بیستم مهرماه سال جاری (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.
***
تجربه خبرنگاران حوزه کتاب در قالب تاریخ شفاهی در کشور منتشر شود
یاسر احمدوند در نشستی صمیمانه با خبرنگاران کتاب، ادبیات، چاپ و نشر گفت: ضرورت دارد تجربه خبرنگاران حوزه کتاب در قالب تاریخ شفاهی مستند و به صورت کتاب در کشور منتشر شود. به مناسبت روز خبرنگار، نشست صمیمانه یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیبا خبرنگاران کتاب، ادبیات، چاپ و نشر برگزار شد. در این نشست احمدوند گفت: از تلاش‌های شما خبرنگاران حوزه کتاب، ادبیات، چاپ و نشر به عنوان راویان این حوزه‌های شریف و نجیب تشکر می‌کنم. به رقم کاستی‌ها و مشکلاتی که در کار خبر و فعالیت‌های رسانه‌ای وجود دارد، حضور شما خبرنگاران چراغ اطلاع‌رسانی، ترویج و آگاهی‌بخشی این موضوعات را روشن می‌کند. وی افزود: امیدوارم رسانه‌های مرتبط با این حوزه در هر گرایش و سلیقه‌ای که فعالیت می‌کنند شاهد روزهای بهتری باشند و امیدوارم دستاورد آنها برای فرهنگ و صنعت کشور ما مفید و پیش‌برنده باشد. احمدوند در پایان گفت: ضرورت دارد تجربه خبرنگاران حوزه کتاب در قالب تاریخ شفاهی مستند و به صورت کتاب در کشور منتشر شود.

Page Generated in 0/0064 sec