printlogo


کد خبر: 265817تاریخ: 1402/5/21 00:00
افتتاح تونل ۷۳۰ متری ایلام - مهران، تزریق اعتبار به راه‌آهن اسلام آباد - ایلام و اندیشمک - دهلران و بهره‌برداری از پروژه ریلی همدان - سنندج در سفر مهرداد بذرپاش به غرب کشور
تونل امید در ایلام

گروه اقتصادی: اهتمام وزارت راه و شهرسازی در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان ایلام، موجب تزریق امید به دل مردم استان ایلام شود. 
در همین راستا وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح تونل شماره۲ محور ایلام - مهران درباره تکمیل این مسیر گفت: با توجه به اینکه حدود ۶۰ درصد زوار اربعین حسینی به صورت زمینی از پایانه مرزی مهران و مسیر استان ایلام به سرزمین عراق سفر می‌کنند، راه ایلام به مهران به عنوان یکی از  شاهراه‌های اصلی به شمار می‌آید و در چند سال اخیر اقدامات جدی برای توسعه، بهسازی و تعریض و اصلاح این معبر اصلی که بار بزرگی از ترافیک را در این برهه از زمان به دوش می‌کشد، انجام شده است.
مهرداد بذرپاش بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های مواصلاتی و راه‌های استان، توسعه اقتصادی را نیز به دنبال دارد و به عبارت دیگر توسعه اقتصادی هر منطقه و استان در گرو توسعه راه‌های اصلی آن منطقه و استان است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه تونل ۷۳۰ متری که افتتاح شد، از هفته آینده بازگشایی خواهد شد.
بذرپاش خاطرنشان کرد: پروژه‌های بهسازی و روکش آسفالت به طول ۹۳ کیلومتر نیز انجام و برخی مقاطع مسیر نیز تعریض شده است.
وی گفت: ۶ دستگاه پل با اعتباری حدود ‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان در این مسیر احداث شده و با وجود محدودیت منابع، پروژه‌های بزرگی در حوزه راهسازی در حال انجام است.
بذرپاش با بیان اینکه کشور تبدیل به یک کارگاه بزرگ راهسازی شده است، گفت: هر ماه یک پروژه بزرگ در این حوزه به بهره‌برداری می‌رسد و همکاری مدیران استان، پیمانکاران و مشاوران طرح‌ها با وزارت راه و شهرسازی قابل قدردانی است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مجموعا در بخش راه‌های استان در حوزه ساخت، بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان پروژه اجراشده و در حال اجرا وجود دارد و در حوزه راهداری و نگهداشت که شامل بهسازی راه‌ها از طریق نصب روشنایی راه‌ها، روکش آسفالت‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز، نصب علائم هشداردهنده و... می‌شود، بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هزینه شده است.
بذرپاش ادامه داد: تنها از دهه فجر تاکنون، حدود ۸۴۰ میلیارد تومان پروژه‌های راهداری در این استان در دست اجراست.
* اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام‌آباد - ایلام و اندیمشک - دهلران تزریق می‌شود 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت راه‌آهن ایلام گفت: بزودی منابع لازم از طریق ماده ۵۶ به پروژه ریلی اسلام‌آباد - ایلام به طول ۹۰ کیلومتر و پروژه ریلی اندیمشک - دهلران به طول ۱۱۰ کیلومتر تزریق می‌شود.
مهرداد بذرپاش با اشاره به اینکه پروژه ایلام-مهران اصلی‌ترین مسیر تردد زائران اربعین است، افزود: مهم‌ترین نیاز استان ایلام تکمیل و توسعه راه‌های مواصلاتی از جمله مسیر ایلام - مهران است که علاوه بر بحث اربعین، برای توسعه اقتصادی کل استان هم این پروژه اهمیت دارد.
بذرپاش به سیاست دولت برای توسعه راه‌آهن در استان‌ها برای خروج از بن‌بست ریلی اشاره و اضافه کرد: امسال پروژه ریلی همدان - سنندج به بهره‌برداری خواهد رسید و استان کردستان به شبکه ریلی متصل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه توسعه استان‌ها نیازمند گسترش راه‌های زمینی، ریلی و هوایی است، عنوان کرد: متصل کردن همه استان‌ها به شبکه ریلی جزو سیاست‌های اصلی دولت است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل کریدورهای ارتباطی در کشور جزو اصلی‌ترین اهداف دولت است؛ تکمیل این کریدورها به اندازه نفت می‌تواند برای کشور ما ثروت تولید کند.
وی اضافه کرد: همه پروژه‌ها و توسعه شبکه ریلی در راستای تکمیل شبکه کریدورهای کشور و استفاده از ظرفیت‌های جغرافیای سیاسی است؛ یکی از این پروژه‌ها احیای راه ابریشم است. بذرپاش گفت: تنها در طول دولت سیزدهم ۲۳ هزار میلیارد ریال در حوزه راهداری استان ایلام هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه تا پایان سال رقم قابل توجه برای توسعه راه‌های ارتباطی استان از طریق وزارت راه و شهرسازی اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: پیمانکاران پروژه‌های راهسازی از جمله در مسیر ایلام - مهران مطالباتی دارند که بزودی اعتبار لازم از طریق خزانه به این پیمانکاران اختصاص خواهد یافت.

Page Generated in 0/0070 sec