printlogo


کد خبر: 265819تاریخ: 1402/5/21 00:00
اخبار

عضو گروهک تروریستی داعش در سراوان دستگیر شد
فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان از شناسایی و دستگیری عضو گروهک تروریستی داعش با رصد اطلاعاتی دقیق مأموران انتظامی و سربازان گمنام امام‌زمان (عج) در شهرستان سراوان خبر داد.
سردار دوستعلی جلیلیان در تشریح جزئیات این خبر گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی مشخص شد عضوی از گروهک تروریستی داعش در یکی از محلات شهرستان سراوان ساکن شده است. این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پس از رصد لحظه به لحظه‌ای اقدامات و تحرکات این فرد، سرانجام مخفیگاهش شناسایی و با اشراف دقیق اطلاعاتی طی یک عملیات منسجم و هماهنگ با سربازان گمنام امام زمان (عج) در فرماندهی انتظامی و اداره اطلاعات، فرد داعشی در سطح شهرستان سراوان دستگیر شد.
جلیلیان افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد این فرد که دارای تابعیت ایرانی است، با یک برنامه‌ریزی هدفمند در این منطقه به تبلیغ برای گروهک تروریستی داعش اقدام می‌کرده است.
***
سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شد
بازداشت یک شهروند ایرانی  یهودی به‌اتهام جاسوسی برای ایران
بنا بر گزارش رسانه‌های صهیونیستی، سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت)، روز گذشته یک شهروند ایرانی‌ یهودی متهم به جاسوسی برای ایران را در فرودگاهی در اسرائیل بازداشت کرد و مانع ورود او به سرزمین‌های اشغالی شد.
به گزارش جروزالم‌پست، مظنون که در اسرائیل خویشاوندانی دارد، پس از خروج از هواپیما در فرودگاه رژیم صهیونیستی بازداشت شد. جروزالم پست همچنین مدعی شد فرد بازداشت‌شده اعتراف کرده هدف از سفرش جمع‌آوری اطلاعات و گرفتن عکس برای مقامات امنیتی ایران بوده است.
این ادعا در حالی است که صهیونیست‌ها تاکنون هیچ جزئیاتی از نام و تصویر فرد بازداشت‌شده منتشر نکرده‌اند.
شین بت، بازداشت فرد مورد اشاره را «بخشی از تلاش گسترده ایران برای ایجاد محورهای جاسوسی و ترور در اسرائیل» خوانده است.
اما بازداشت و ممانعت از ورود این مظنون ایرانی یهودی به سرزمین‌های اشغالی در حالی است که دادگاه اسرائیل چند روز پیش‌تر ۲ زن و یک مرد اسرائیلی ایرانی‌تبار را از اتهام جاسوسی برای ایران تبرئه کرده بود. 
این افراد عضو گروهی 5 ‌نفره از اسرائیلی‌های ایرانی‌تبار بودند که ژانویه سال گذشته میلادی به اتهام ارتباط با شخصی ایرانی به نام رامبد نامدار به منظور جمع‌آوری اطلاعات برای جمهوری اسلامی، از سوی شین‌ بت و پلیس اسرائیل بازداشت شده بودند.
***
امام جمعه موقت تهران: 
استقلال و اقتدار جمهوری اسلامی نتیجه مردم‌سالاری است
خطیب موقت جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته با اشاره به پیش‌ثبت‌نام انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید به این واقعیت و اصل محوری توجه داشت که مردم‌سالاری جوشیده از متن اندیشه سیاسی اسلام است. اگر این پیوند بین ملت و دولت نبود، در این درجه از اقتدار نبودیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، انتخابات را مظهر حاکمیت ملت و حضور مردم در عرصه مدیریت کشور دانست و گفت: رهبر انقلاب فرمودند انتخابات بر 4 راهبرد محوری استوار است و مسؤولان نظام را به اجرای این راهبردها رهنمون کردند. 
وی با اشاره به بحث سلامت انتخابات در جمهوری اسلامی تاکید کرد: همه سیاستمداران منصف درباره راهبرد سلامت، اذعان دارند که جمهوری اسلامی در این راهبرد موفق است. راهبرد مشارکت نیز مورد تاکید رهبری بود که راه برای مشارکت به دست توانای ملت گشوده شد. 
خطیب موقت جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه این استقلال و اقتدار بدون تردید نتیجه مردم‌سالاری جمهوری اسلامی است، به تاثیر انقلاب اسلامی در رویارویی با استکبار در چپاول منابع و نفت کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: این روزها سخنان بدون کمترین پشتوانه اخلاقی و علمی سفیر انگلستان را شنیدید. این عناصر منحرف که از جنایات بریتانیا اطلاع دارند، سخنان موهوم را بر زبان می‌آورند، در حالی که با آمریکا و دیگر کشورها برای به دست آوردن نفت کشورهای منطقه خاورمیانه با یکدیگر درگیری دارند.
***
پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس از 25 هزار نفر عبور کرد
محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور روز جمعه در تشریح آخرین وضعیت پیش‌ثبت‌نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مجموع کل متقاضیان پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس، از 25 هزار نفر گذشت. پیش‌ثبت‌نام از متقاضیان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از دوشنبه ۱۶ مرداد آغاز شده است و تا یکشنبه ۲۲ مرداد ماه ادامه خواهد داشت. همچنین متقاضیان باید ثبت‌نام خود را طی ۷ روز از تاریخ ۲۷ مهرماه امسال نهایی کنند.

Page Generated in 0/0053 sec