printlogo


کد خبر: 265823تاریخ: 1402/5/21 00:00
سردار شکارچی با اشاره به مواضع ضد ایرانی ارتش آمریکا تأکید کرد
ایران در خط مقدم امن‌سازی منطقه

گروه سیاسی: سردار ابوالفضل شکارچی، معاون تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح روز پنجشنبه در نشست خبری، مهم‌ترین آسیب به آمریکا را شکسته شدن هیبت این کشور در میان ملت‌های جهان عنوان کرد و گفت: شدت این آسیب‌ به قدری است که تا یکصد سال دیگر قابل بازسازی نیست. به عنوان مثال، در جنگ نفتکش‌ها در دفاع‌مقدس اکثر کشورهای جهان در خلیج‌فارس پرچم آمریکا را روی نفتکش‌های خود نصب می‌کردند اما امروز پرچم آمریکا روی نفتکش‌ها هم اعتبار ندارد. سردار شکارچی ادامه داد: با این وجود آنها ما را به ایجاد ناامنی در خلیج‌فارس متهم می‌کنند، در حالی که خلیج‌فارس خانه کشورهای منطقه است و باید به آمریکایی‌ها گفت شما اینجا چه کار دارید؟! این سوال را رسانه‌ها باید از آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها بپرسند‌‌. وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها ما را به ایجاد ناامنی در خلیج‌فارس متهم می‌کنند، تأکید کرد: این اتهام‌زنی در صورتی انجام می‌شود که ما تمام‌ تلاش خود را با همکاری سایر کشورهای منطقه انجام‌ می‌دهیم‌ تا به امنیت ‌منطقه خدشه‌ای وارد نشود. سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: آنها برای غارت منابع کشورهای منطقه آمده‌اند و ما را به ناامنی در آب‌های بین‌المللی متهم می‌کنند. اگر تهدید باشیم فقط برای آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هستیم و برای کشورهای منطقه هیچ تهدیدی نیستیم، چون با کشورهای منطقه منافع مشترک داریم.
سردار شکارچی تأکید کرد: یکی از الزامات این‌ منطقه ایجاد امنیت است که جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم امن‌سازی منطقه قرار دارد و برای انجام آن هزینه هم ‌می‌کند. آرایش برای امن‌سازی است نه ایجاد نا امنی. وی ادامه داد: دقیقا نقطه مقابل ما آمریکا قرار دارد که آرایش آن ‌ایجاد ناامنی است‌؛ سردسته همه دزدهای جهان در دریاها و‌ گردن‌کلفت همه نفت‌دزدها آمریکا است، بنابراین عقل سلیم‌ می‌گوید باید با این دزدی مقابله کرد، پس این ‌اسمش ایجاد ناامنی نیست. اینکه نباید گذاشت آمریکا آبراه‌ها را نا امن کند و تجارت آزاد و بین‌المللی را به چالش نکشاند و به بهانه امنیت و با شعار امنیت منطقه را ناامن ‌نکند، موضوعی است که باید رسانه‌ها در انجام آن کمک ‌کنند و آن را علاوه بر افکار عمومی داخل، به افکار عمومی بین‌المللی هم انتقال داد.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تصریح کرد: هر حرکتی که آمریکا در آبراه‌های بین‌المللی انجام می‌دهد این است که منافع همه ملت‌ها فدای منافع آمریکا و در این رابطه شعار می‌دهند که هر کس با‌ ما نیست، دشمن بشریت است، پس باید با این ‌تفکر امپریالیستی مقابله کرد. البته کشورهای منطقه هم‌ این را فهمیده‌اند، بنابراین اگر رزمایشی در منطقه انجام‌ می‌دهیم این رزمایش‌ها برای ایجاد ناامنی نیست، بلکه برای تقویت امنیت منطقه است. سردار شکارچی افزود: اما وقتی به دشمنان ما در اقلیم عراق پناه داده می‌شود و از آنجا تجهیز و‌ پشتیبانی می‌شوند تا استان‌های مرزی ما را ناامن کنند، ما باید با این دشمن مقابله کنیم، این حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است لذا جمهوری اسلامی هم در دفاع‌مقدس و هم بعد از آن و در راهبردهای آینده خود به هیچ عنوان نگاهی بر اشغال و تعرض به منطقه‌ای نداشته و ندارد و آنچه انجام‌ می‌دهد در راستای حفظ منافع ملی است و بسترهای عمق‌بخشی امنیت را در هر کجایی که لازم بداند ایجاد می‌کند.

Page Generated in 0/0051 sec