printlogo


کد خبر: 265834تاریخ: 1402/5/21 00:00
رئیس بنیاد مستضعفان: ۱۲ هزار خانواده محروم در سیستان‌وبلوچستان خانه‌دار می‌شوند
برنامه تأمین مسکن محرومان

گروه اجتماعی: زدودن چهره فقر و رفع محرومیت با ایجاد زمینه‌ اشتغال، تامین نیازهای ضروری زندگی چون مسکن و لوازم خانگی، کمک به بهبود معیشت، پرداخت کمک‌هزینه تحصیل، درمان و... امکان‌پذیر است و این امر از دولت به تنهایی ساخته نیست، از این رو دیگر نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز جهت نیل به این هدف در کنار دولت قرار گرفته و در این مسیر گام بردارند. 
تلاش برای رفع محرومیت در مناطق کم‌برخوردار همچنان ادامه دارد، به طوری که رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به زاهدان اعلام کرد: این بنیاد در مناطق محروم استان سیستان‌وبلوچستان در حوزه‌های مختلفی از جمله مسکن، معیشت، ورزشی، آموزشی، بهداشت و درمان طرح‌هایی را اجرا کرده است. 
سیدپرویز فتاح در جلسه شورای اداری استان سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در ساخت بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان سیستان‌وبلوچستان مشارکت دارد، افزود: این تعداد شامل طرح‌های خانه‌دار شدن خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، محرومان فاقد پوشش حمایتی و البته تکمیل خانه‌های نیمه‌کاره محرومان در مناطق مختلف این استان می‌شود و این در حالی است که ساخت بخش عمده این واحدها تا دهه فجر امسال به اتمام می‌رسد. رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه از سال ٩٩ تا امروز، بنیاد بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان کمک نقدی به خانواده‌های محروم استان داشته است، گفت: این مبلغ در بخش‌های مختلفی از جمله مشارکت در احداث مسکن، تامین تجهیزات و لوازم خانگی آسیب‌دیدگان سیل این استان، کمک به ایتام، کمک‌های کرونایی، تحصیلی، ودیعه مسکن و تجهیزات توانبخشی  میان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استان و همچنین محرومان فاقد پوشش حمایتی هزینه شده است. فتاح با اشاره به اجرای طرح حمایت از مادران باردار و شیرده مناطق محروم با هدف رفع سوءتغذیه گفت: بنیاد مستضعفان سال گذشته بیش از ۱۸۰ هزار بسته معیشتی را میان محرومان سیستان‌وبلوچستان توزیع کرده که بیش از ۸۲ هزار بسته غذایی مربوط به مادران باردار و شیرده استان بوده است. احداث ۴۶ زمین چمن ورزشی مصنوعی، ۳۵۰ کلاس درس، مرکز بهداشت قصرقند و همچنین تخصیص ۴ دستگاه آمبولانس و تامین ۳۰۰ ترانس برق، از دیگر اقدامات بنیاد مستضعفان برای رفع محرومیت در این استان بوده است. فتاح در ادامه با اعلام تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه این استان در سال جاری گفت: بنیاد مستضعفان سال گذشته نیز ٩٠ میلیارد تومان را در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه برای کمک به اشتغال و گره‌گشایی استان تخصیص داده بود. وی با اعلام ساخت ۲۰ زمین چمن مصنوعی دیگر به عنوان یکی از مصوبات جلسه این گفت: توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی و همچنین پرداخت ٤٠ میلیارد تومان به کمیته امداد و بهزیستی استان (هرکدام ٢٠ میلیارد تومان) براى حمایت از مددجویان تحت پوشش و کمک‌های موردی به فاقدان پوشش حمایتی از دیگر مصوبات این جلسه بود. رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه با بیان اینکه پیشنهادات مطرح‌شده برای سرمایه‌گذاری اقتصادی بیشتر بنیاد در این استان را بررسی می‌کند، گفت: در حال حاضر نیروگاه سیکل ‌ترکیبی چابهار که با سرمایه‌گذاری بنیاد احداث شده در مدار است و با توجه به اینکه اعلام شد بزودی سوخت گاز در دسترس این نیروگاه قرار خواهد گرفت، ما برای سرمایه‌گذاری بیشتر به منظور توسعه این نیروگاه البته به شرط تامین گاز، اعلام آمادگی کردیم. فتاح در پایان با تاکید بر اهمیت مردم استان سیستان‌وبلوچستان برای مسؤولان کشور و بویژه رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: نظام تمام قد پای این استان و مردم آن ایستاده و برای رفع مشکلات آنها که بعضا حل آنها سخت و زمانبر است، تلاش خواهد کرد.
***
تاکید رئیسی بر رفع مشکلات مردم
رئیس‌جمهور بر رفع محرومیت و حل مشکلات مردم بخصوص در مناطق کم‌برخوردار تاکید کرده است. سید ابراهیم رئیسی تفویض اختیارات ویژه به استاندار سیستان‌وبلوچستان برای حل مشکلات و پیشبرد امور استان را ضروری دانست و بر تداوم هماهنگی همه مدیران استان برای رفع مشکلات تاکید کرد. نشست ویژه اعضای شورای راهبردی توسعه استان سیستان‌وبلوچستان در حضور رئیس‌جمهور برگزار شد. سیدابراهیم رئیسی در این نشست با اشاره به خدمات برجسته‌ای که در طول دوران انقلاب اسلامی برای توسعه و آبادانی این استان انجام شده است، بر ضرورت استمرار این خدمات تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای برجسته مردمی برای سرعت بخشیدن به روند توسعه استان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. رئیس‌جمهور تفویض اختیارات ویژه به استاندار سیستان‌وبلوچستان برای حل مشکلات و پیشبرد امور استان را ضروری دانست و بر تداوم هماهنگی همه مدیران استان برای رفع مشکلات تاکید کرد. در این جلسه تأمین اعتبار برای طرح‌های آبرسانی استان، پیگیری اعتبارات مربوط به خط ریلی زاهدان - چابهار، سرعت بخشیدن به طرح‌های اشتغال‌زایی از جمله فعال‌کردن معادن استان، تخصیص بودجه برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی، همچنین برگزاری جلسات هماهنگی برای هم‌افزایی بین مناطق آزاد، استانداری و ستاد توسعه سواحل مکران مورد بررسی قرار گرفت. تسریع در رسیدگی به مسائل ناشی از حوادث سال گذشته زاهدان و پرداخت خسارت آسیب‌دیدگان نیز از جمله موارد مورد تاکید بود.

 


Page Generated in 0/0051 sec