printlogo


کد خبر: 265837تاریخ: 1402/5/22 00:00
اخبار

حجت‌الاسلام انصاریان در حرم امام حسین(ع) مورد تقدیر قرار گرفت
نهمین دوره جشنواره بین‌المللی تراتیل سجادیه با شعار «پیام علم و تربیت علما در سیره و میراث امام سجاد(ع)» روز گذشته در حرم حضرت امام حسین علیه‌السلام و با حضور علمای کشورهای اسلامی برگزار شد و از اثر عربی «شرح و تفسیر الصحیفه السجادیه» به ‌قلم حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان رونمایی شد.
در این مراسم، حجت‌الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت حرم امام حسین علیه‌السلام، به ‌پاس زحمات چندین ‌ساله استاد انصاریان درباره صحیفه سجادیه از وی تقدیر کرد و در ادامه تندیس ویژه نهمین دوره این جشنواره به وی اهدا شد. جشنواره بین‌المللی تراتیل سجادیه به ‌همت آستان مقدس امام حسین هر سال همزمان با شهادت حضرت امام زین‌العابدین علیه‌السلام برگزار می‌شود و تا 22 مرداد ادامه دارد.
***
نمایش و نقد «فصل ماهی سفید» در فرهنگسرای ارسباران
فیلم سینمایی «فصل ماهی سفید» به کارگردانی قربان نجفی امروز در فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن نقد و بررسی می‌شود. فیلم سینمایی «فصل ماهی سفید» ساخته‌ قربان نجفی امروز یکشنبه 22 مرداد 1402 ساعت 18 در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور قربان نجفی (نویسنده و کارگردان)، کورش جاهد (کارشناس مجری) و جمعی دیگر از عوامل فیلم نقد و بررسی می‌شود. این فیلم قصه یک خانواده ایرانی را روایت می‌کند که درگیر مشکلات بسیاری است و برای حل این مشکلات از روش‌هایی استفاده می‌کند که سرانجام مشخصی ندارد. محمدرضا فروتن، لادن مستوفی، میلاد کی‌مرام، بیژن بنفشه‌خواه، شقایق دهقان، بهزاد خداویسی، ژاله علو، المیرا دهقان و رها خدایاری گروه بازیگران «فصل ماهی سفید» را تشکیل می‌دهند. علاقه‌مندان برای حضور در پانصد‌وهشتادوچهارمین نشست باشگاه فیلم تهران می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه کنند یا با شماره‌های 20- 22872818 تماس بگیرند. همچنین برای رزرو صندلی نیز می‌توانند به سایت سینماتیکت مراجعه کنند.
***
شاهزاده‌ روم و فیلشاه کتاب می‌شوند
رمان فیلم‌های انیمیشن «شاهزاده روم» و «فیلشاه» به صورت اقتباسی به نگارش درمی‌آید. حامد جعفری، تهیه‌کننده فیلم‌های «شاهزاده روم» و «فیلشاه» از اقتباس از این فیلم‌ها برای نگارش کتاب خبر داد و گفت: «فیلشاه» و «شاهزاده روم» 2 اثر مجموعه «هنر پویا» هستند که طی سال‌های گذشته ساخته شده‌اند اما هنوز این فیلم‌ها مخاطب خود را دارند و حتی بر اساس گزارش‌های دریافتی، نمایش آنها در پلتفرم‌ها همچنان بازخوردهای قابل توجهی دارد. وی درادامه اضافه کرد: به همین دلیل محصولات جانبی این آثار که بر اساس کاراکترهای فیلم‌ها تولید و عرضه شده‌اند، برای مخاطب کودک و نوجوان هنوز جذابیت دارند و در راستای تکمیل زنجیره ارزش و مرچندایز این فیلم‌ها و با هدف حفظ و استمرار ارتباط مخاطبان با این آثار، بنا داریم کتاب رمان این آثار هم به نگارش درآید. البته برنامه‌های دیگری هم برای این دو اثر برنامه‌ریزی شده که به‌تدریج آنها را پیش برده و اخبارش را اعلام خواهیم کرد. این تهیه‌کننده درباره نحوه نگارش رمان این آثار عنوان کرد: بناست اقتباسی از فیلمنامه‌های این آثار صورت گرفته و بر اساس آن رمان مورد نظر به نگارش درمی‌آید. جعفری با اشاره به جلسات اخیری که از طرف کانون پرورش فکری کودکان با حضور نویسندگان و تصویرگران حوزه کودک برای انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» برگزار شده است، گفت: در جلساتی که در پی فراخوان در کانون پرورش فکری برگزار شد، ما در پی نگارش و انتشار چند عنوان کتاب داستان مرتبط با «بچه‌ زرنگ» بودیم و عده‌ای هم در طی این فرآیند برای نگارش رمان فیلم‌های انیمیشن «شاهزاده‌ روم» و «فیلشاه» اقبال نشان دادند. وی در پایان گفت: طی این جلسات که در چند ماه اخیر برگزار شد با نویسندگان مذاکره‌هایی داشتیم و بناست این فیلم‌ها به رمان تبدیل شده و به بازار عرضه شوند.
***
سریال تاریخی «رحیل» اوایل ماه‌صفر از شبکه 3 پخش‌ می‌شود
سریال تاریخی «رحیل» با درونمایه عاشورایی در اولویت پخش از شبکه 3 سیما قرار گرفت. مرکز سیمافیلم ضمن پوزش از مخاطبان به علت تغییر در پخش باکس سریال شبکه 3 اعلام کرد: سریال تاریخی «رحیل» که روایتگر قصه‌ای زنانه در اواخر دوره قاجار است، خوشبختانه آماده پخش شد. از این رو با توجه به درونمایه عاشورایى، سریال در اولویت پخش قرار گرفت و در اوایل ماه صفر از شبکه 3 پخش‌ می‌شود. سریال تاریخی «رحیل» یک روایت دست‌ اول از پایان دوران قاجار و ابتدای پهلوی به مخاطب ارائه می‌کند. این مجموعه، قصه‌ای زنانه دارد و روایتگر فردی به اسم «مها» از دربار قاجار است که تلاش می‌کند دیگر زنان اندرونی را با خود متحد و یک تعزیه عاشورایی اجرا کند. بازیگرانی چون حمیدرضا آذرنگ، اندیشه فولادوند، کاظم هژیرآزاد، ابتسام بغلانی، زنده‌یاد حسام محمودی و... در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. مسعود آب‌پرور کارگردان، رامین عباسی‌زاده تهیه‌کننده و فرهاد نقدعلی نویسنده این سریال ٤٠ قسمتی هستند که فصل نخست آن در ۲۰ قسمت در ایام ماه صفر و فصل دوم به مناسبت ایام فاطمیه روى آنتن مى‌رود. سریال «محرمانه» هم که پیش‌تر پخش آن از شنبه ۲۱ مرداد اعلام شده بود، پس از پخش «رحیل» از همین شبکه روانه آنتن می‌شود.

Page Generated in 0/0158 sec