printlogo


کد خبر: 265848تاریخ: 1402/5/22 00:00
اخبار

نیمار در الهلال!
حساب توئیتری نیوزاسپورت عربستان مدعی شد نیمار با سران الهلال به توافق رسیده و راهی این تیم خواهد شد. به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد جدایی نیمار از پاری‌سن‌ژرمن تا حدود زیادی قطعی شده است. این بازیکن برزیلی در فهرست لوئیس انریکه برای فصل بعد قرار ندارد و این باعث شده به دنبال مقصد بعدی خود باشد. با آنکه گمانه‌زنی‌ها درباره بازگشت نیمار به بارسلونا بالاست اما طبق اعلام رسانه‌های سرشناس اروپایی فوق‌ستاره برزیلی از لیگ عربستان و آمریکا هم پیشنهاد دارد. نیمار یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان است و دستمزد بالایی که دریافت می‌کند باعث شده مشتریان کمی داشته باشد. نیوزاسپورت عربستان مدعی شد نیمار با سران الهلال به توافق رسیده و راهی این تیم خواهد شد. الهلال براحتی می‌تواند رقم جذب نیمار را پرداخت کند. با آنکه این باشگاه عربستانی ۲۲۵ میلیون یورو در تابستان خرج جذب بازیکنان جدید کرده است اما سرمربی این تیم اعلام کرده بازیکنی در حد و نام کریم بنزما و کریستیانو رونالدو می‌خواهد و این باعث شده احتمال حضور نیمار در این تیم زیاد باشد. الهلال تابستان برای جذب لیونل مسی هم رسما به این بازیکن پیشنهاد داد و با او وارد مذاکره شد اما مسی تصمیم گرفت راهی لیگ آمریکا شود. 
***
رکورد طولانی‌ترین ضربات پنالتی تاریخ جام‌جهانی فوتبال شکست
استرالیا و فرانسه طولانی‌ترین ضربات پنالتی تاریخ جام‌جهانی را ثبت کردند. در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال زنان، تیم‌های استرالیا و فرانسه ۲۰ پنالتی زدند تا برنده مشخص شود. استرالیایی‌ها در ضربات پنالتی قوی‌تر ظاهر شدند  و در نهایت با نتیجه ۷ - ۶ به برتری رسیدند. این طولانی‌ترین ضربات پنالتی در تاریخ مسابقات جام‌جهانی (مردان و زنان) بود. این دیدار در بریزبن برگزار شد و در نهایت میزبان راهی دور بعد رقابت‌ها شد. وقت اصلی و اضافی با تساوی بدون گل به پایان رسید و در ضربات پنالتی استرالیایی‌ها ۷ - ۶ برنده شدند. رکورد قبلی طولانی‌ترین ضربات پنالتی در جام‌های جهانی ۱۲ پنالتی بود که بین آلمان و فرانسه در جام‌جهانی ۱۹۸۲ و سوئد و رومانی در جام‌جهانی ۱۹۹۴ رخ داد. استرالیا برای نخستین‌بار در تاریخ خود به نیمه‌نهایی جام‌جهانی صعود کرد. 
***
انتقاد نویل از گواردیولا: فرگوسن از این کارها نمی‌کرد
گری نویل به انتقاد از رفتار پپ گواردیولا نسبت به ارلینگ هالند در زمین بازی پرداخت. به گزارش اکسپرس، فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر انگلیس جمعه با انجام یک بازی شروع شد که در آن منچسترسیتی مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها و برنلی به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود سیتی به پایان رسید. ارلینگ هالند، مهاجم سیتی در نیمه اول 2 گل به ثمر رساند اما سرمربی سیتی به نظر راضی نبود و بلافاصله پس از سوت پایان نیمه اول شروع به بحث با ارلینگ هالند کرد. در آن لحظه یک فیلمبردار در کنار مربی و بازیکن بود که گواردیولا خوشش نیامد و فیلمبردار را کنار زد. گری نویل بعد از این دیدار با اشاره به درگیری بین گواردیولا و هالند گفت: هستند کسانی که این نوع رفتار و این نوع تنش را دوست دارند و می‌گویند به همین دلیل گواردیولا بهترین مربی روی کره زمین است اما شاید بعضی‌ها بگویند نباید در انظار عمومی اینطور رفتار کرد و دست یک بازیکن را جلوی دوربین گرفت. من زیر نظر یکی از احساساتی‌ترین مربیان تاریخ یعنی سر الکس فرگوسن بازی کردم. او هرگز این کار را در زمین انجام نمی‌داد. 
***
دمبله به پاری‌سن‌ژرمن پیوست
عثمان دمبله با عقد قراردادی تا سال ۲۰۲۸ رسما به پاری‌سن‌ژرمن پیوست. پاری‌سن‌ژرمن رسما از خرید جدیدش رونمایی کرد. عثمان دمبله با آنکه با بارسلونا قرارداد داشت اما از این تیم اسپانیایی جدا شد تا پیراهن پاری‌سن‌ژرمن را بر تن کند. به این ترتیب ماجراجویی
6 ‌ساله دمبله با آبی‌واناری‌ها به پایان رسید و او به فوتبال فرانسه بازگشت تا این بار پیراهن پاری‌سن‌ژرمن را بر تن کند. 
قرارداد دمبله با پاری‌سن‌ژرمن تا سال ۲۰۲۸ اعتبار دارد و باشگاه پاریسی با پرداخت رقم فسخ قرارداد
یک ساله‌اش که ۵۰ میلیون یورو بود، او را جذب کرد. او خرید جدید لوئیس انریکه برای تیم پاریسی است. 
عثمان دمبله تابستان ۲۰۱۷ از بروسیادورتموند راهی بارسا شد. این بازیکن فرانسوی نخستین بازی‌اش را برای آبی‌و‌اناری‌ها سپتامبر ۲۰۱۷ مقابل اسپانیول انجام داد. او در بازی مقابل ختافه که نخستین بازی‌اش در ترکیب اصلی بود، از ناحیه همسترینگ آسیب دید که نیاز به جراحی داشت. مصدومیت باعث شد او تنها در ۲۳ بازی برای تیمش به میدان برود. او فصل بعد ۱۴ گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رساند و 8 پاس گل هم داد. علاوه بر این، دمبله در پیروزی ۲ بر یک مقابل سویا در سوپرکاپ اسپانیا گلزنی کرد. پس از یک فصل امیدوارکننده، مصدومیت دوباره‌ای برای مهاجم فرانسوی پیش آمد و او تقریبا کل فصل را از دست داد. آمدن ژاوی هرناندس باعث شد دمبله بهترین فرمش را به دست آورد و 11 گل به ثمر برساند و ۲۱ پاس گل هم بدهد. دمبله در مجموع پس از ۱۸۵ بازی و ۶۲ گل و با کسب 3 عنوان قهرمانی لالیگا، 2 کوپا دل‌ری و 2 سوپرکاپ اسپانیا باشگاه کاتالان را ترک کرد. 

Page Generated in 0/0063 sec