printlogo


کد خبر: 265851تاریخ: 1402/5/22 00:00
استقلال در دیدار اول لیگ همه را شوکه کرد
فاتح در آبادان

زهره فلاح‌زاده: شاید کمتر هواداری گمان می‌کرد تیم استقلال با وجود شرایط و حال بد بتواند روی پاهایش بایستد و در نخستین دیدار لیگ بیست‌وسوم در گرمای جهنمی آبادان با یک سبک متفاوت و بازی رو به جلو تیم صنعت نفت را با نتیجه قاطع 3-0 شکست دهد‌. در واقع با توجه به سبک تدافعی جواد نکونام در دوران مربیگری‌اش، هیچ علاقه‌مند به فوتبالی فکر نمی‌کرد سبک او در استقلال هجومی و شناور باشد‌. نکونام حتی پس از به ثمر رساندن ۳ گل باز هم تعویض‌هایش هجومی بود و مهره‌های خط حمله‌اش را اضافه کرد‌. علاوه بر ترکیب و چیدمان درست در همان دیدار اول که نشان از آشنایی و اطلاعات کامل نکونام از بازیکنانش داشت، بدنسازی آبی‌ها با دونده بودن بازیکنان در دمای ۴۸ درجه که خود تیم میزبان کم آورده بود، کاملا مشهود بود. 
جواد نکونام قدم اول را محکم برداشت و به همگان نشان داد بی‌جهت مورد حمایت هواداران نیست. نکونام که هوادار به او ایمان داشت و او را به هر گزینه خارجی ترجیح داد، حداقل در دیدار اول و با وجود نبود چند مهره تاثیرگذار، نمره عالی گرفت.
اما هنوز حال استقلال نکونام خوب نیست. چند بازیکن و مربی هنوز نتوانسته‌اند قراردادهای خود را به دلیل پر بودن سقف بودجه باشگاه ثبت کنند و تا همین جا هم اگر این قراردادها ثبت شود، استقلال باز هم با کمبود مهره مواجه است. هنوز جای خالی سجاد شهباززاده که قرار بود بازیکن خارجی آن را پر کند، خالی است و جانشین محبی، ستاره فصل قبل تیم هم خریداری نشده است.
طبق شنیده‌هـای خبرنگـــار
«وطن امروز»، جواد نکونام علاقه‌ای به حضور منتظر محمد، هافبک عراقی که با نظر مدیریت باشگاه به ایران آمد و قراردادش را امضا کرد، ندارد. در واقع محمد گزینه نکونام نبوده و او چند روز است با تیم تمرین نمی‌کند‌. هر چند شنیده‌ایم او حتی در همان چند روزی که به تمرین آمده، با تاخیر بوده که حتی از سرپرست باشگاه هم تذکر گرفته بود.
از طرفی باشگاه استقلال اصرار دارد قرارداد منتظر محمد هر طور شده ثبت شود، این در حالی است که هیچ تلاشی برای ثبت قرارداد چند بازیکن که پیش از آمدن محمد به تیم اضافه شدند، با تیم هر روز تمرین می‌کنند و در بازی‌های دوستانه هم به میدان رفته‌اند، نشده است.
حال پرسش این است: باشگاه استقلال به چه علت اصرار دارد قرارداد بازیکنان مدنظر نکونام ثبت نشود اما قرارداد بازیکن مدنظر خود را ثبت کند؟
از طرفی می‌‌گویند یک مهاجم خارجی به نام جانگا با نظر مدیران باشگاه و بدون اطلاع جواد نکونام در ایران حضور دارد. اگر این بازیکن واقعا در ایران حضور داشته باشد و آفر رسمی دریافت کرده باشد، می‌تواند برای استقلال دردسرساز هم شود، چرا که وقتی شما یک بازیکن را به ایران می‌آورید، یعنی به او آفر رسمی داده‌اید و مبلغ قرارداد را درج کرده‌اید. در این صورت این بازیکن می‌تواند براحتی از استقلال شکایت کند. از طرفی این بازیکن را جواد نکونام نخواسته است!
 این یعنی باشگاه و سرمربی با هم در تعامل نیستند و باید به فکر چاره‌ای بود. گرفتاری‌ها و مشکلات استقلال به قدری زیاد است که نمی‌توان روی آن سرپوش گذاشت. جواد نکونام قدم مثبتش را با برد در هفته اول برداشته و حالا نوبت مدیران باشگاه است که یک قدم با برآورده کردن خواسته‌های نکونام، به او نزدیک شوند.
نکونام خواسته غیرمعقولی ندارد؛ او تنها امکانات می‌خواهد و خرید بازیکنان مدنظرش!
***
سقف استقلال پر شد، هیچ‌کس نمی‌آید!
با اعلام فدراسیون فوتبال، سقف قرارداد بازیکنان استقلال تکمیل شده و حتی امکان استخدام سعید مهری و سیدمهدی هاشمی‌نسب نیز وجود ندارد. اگرچه هفته گذشته استقلال برگه ثبت قرارداد بازیکنان و سقف بودجه را تحویل سازمان لیگ داد اما هواداران این تیم امیدوار بودند تیم‌شان در روزهای آینده بتواند بازیکن جدیدی را به خدمت بگیرد اما حالا منصور قنبرزاده، نایب‌رئیس فدراسیون خبر داده با توجه به اینکه استقلال به سقف بودجه خود رسیده، امکان ثبت قرارداد هیچ بازیکن و مربی دیگری وجود ندارد. وی درباره وضعیت استقلال عنوان کرد: باشگاهی مثل استقلال را داشتیم که سقفش پر شده بود. البته قرارداد هاشمی‌نسب را تا یکی دو روز قبل به سازمان لیگ نیاورده بودند اما سقف پر است و الان هر بازیکنی را بیاورند، نمی‌توانند ثبت کنند‌. فکر می‌کنم قرارداد 4-۳ بازیکن را نتوانستند ثبت کنند. نایب‌رئیس فدراسیون درباره نفراتی که قراردادشان ثبت نشده، اظهار داشت: آریا برزگر، یوسو سسما، هاشمی‌نسب و منتظر محمد.
نکته جالب اینکه حتی باشگاه استقلال در روزهای گذشته به صورت غیررسمی مذاکره با بازیکنان خارجی از جمله تورس را تایید کرده بود.

Page Generated in 0/0047 sec