printlogo


کد خبر: 265856تاریخ: 1402/5/22 00:00
اخبار

آغاز ثبت‌نام وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان تأمین اجتماعی
در حالی از دیروز شنبه ثبت‌نام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی به‌ مدت یک هفته آغاز شده که ۴۰ هزار فقره تسهیلات برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط این سازمان در نظر گرفته شده است. ثبت‌نام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی که از شنبه (دیروز) شروع شده به ‌مدت یک هفته تا روز جمعه ۲۷ مرداد انجام می‌شود و در سامانه ثبت‌نام مستقیم روی تارنمای رسمی این سازمان به نشانی es.tamin.ir فعال می‌شود. مطابق با اعلام سازمان تامین اجتماعی، در این مرحله پس از بررسی و احراز شرایط متقاضیان، تعداد ۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون ریالی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط که در مهلت مقرر در سامانه تسهیلات ثبت‌نام کنند، پرداخت می‌شود. بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات نیاز به مراجعه به هیچ مجموعه‌ای ندارند و درخواست خود را صرفاً باید به ‌صورت غیرحضوری و از طریق درگاه معرفی‌شده ثبت کنند. همچنین در صورت داشتن هرگونه سؤال یا ابهام به‌صورت ۲۴ ساعته، می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی تماس گیرند. برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان باید دارای شرایطی همچون دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان باشند.
***
مصرف مخدر و نوشیدنی الکلی مساوی با توقیف ۶ ماهه گواهینامه
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد استفاده از مواد روان‌گردان، مواد مخدر و نوشیدنی‌های الکلی منجر به توقیف خودرو تا ۶ ماه خواهد شد. به گزارش ایرنا از پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ رابعه جوانبخت در این باره گفت: استفاده راننده‌ها از مواد مخدر، ۱۰ نمره منفی برای سواری‌ها و ۲۰ نمره منفی برای خودروهای عمومی در پی خواهد داشت. وی ادامه داد: همراه با تشکیل پرونده قضایی و توقیف ۶ ماهه گواهینامه، بررسی سوابق رانندگانی که مواد مخدر و نوشابه‌های الکلی مصرف کرده‌اند نیز در دستور کار پلیس قرار می‌گیرد. رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: علاوه بر اینکه مصرف انواع مخدر در کشور به دلیل شرعی ممنوع است، طبق قوانین رانندگی، فردی که اقدام به استفاده از نوشیدنی‌های الکلی می‌کند، اصلا نباید پشت فرمان بنشیند و نباید رانندگی کند. سرهنگ جوانبخت بیان داشت: مجازات فردی که با آگاهی و هوشیاری اقدام به استفاده از مواد روان‌گردان و مواد مخدر و نوشابه‌های الکلی کرده و پشت فرمان نشسته باشد سنگین است.
***
دستگیری خواهران کلاهبردار اسباب‌بازی‌فروش
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری 2 کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان فروش اسباب‌بازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، خبر داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی اظهار داشت: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی فروش اسباب‌بازی از بنده کلاهبرداری کرده‌اند. وی ادامه داد: شاکی در ادامه گفت در فضای مجازی مشغول جست‌وجو بودم که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی از اسباب‌بازی‌های باکیفیت و جدید با قیمت‌های مناسب مشاهده کردم و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور، یک اسباب‌بازی خریداری کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردم. این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند و صفحه مذکور را شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرمان را که دو زن جوان بودند در یکی از مناطق شرقی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند. سرهنگ معظمی‌گودرزی در ادامه با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از ۳۰ نفر در روند رسیدگی پرونده و ارزش مالی حدود 8 میلیارد ریالی آن افزود: متهمان که 2 خواهر بودند پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشتند با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه فروش اسباب‌بازی با قیمت مناسب، مراجعه‌کنندگان را ترغیب به پرداخت بیعانه قبل از ارسال می‌کردیم و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودیم.

Page Generated in 0/0057 sec