printlogo


کد خبر: 265859تاریخ: 1402/5/22 00:00
نرخ بلیت سفر زمینی با اتوبوس از تهران تا مهران 680 هزار تومان تعیین شد
آغاز فروش بلیت اتوبوس اربعین
امکان صدور «گذرنامه زیارتی اربعین» در میدان آزادی فراهم شد

تمهیدات فراوانی برای تردد آسان و کم‌زحمت زائران اربعین اندیشیده شده است تا این سفر معنوی به بهترین نحو برای زائران انجام شود. آمادگی اتوبوس‌ها و قطار‌ها برای جابه‌جایی مسافران به عراق در ایام اربعین و تامین پارکینگ خودروهای شخصی نمونه‌ای از این اقدامات برای تسهیل مسافران این سفر معنوی است. معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: قیمت بلیت اتوبوس ایام اربعین که با توجه به یک سر خالی ‌بودن اتوبوس‌ها تعیین می‌شود، از تهران تا مرز مهران ۶۸۰ هزار تومان تعیین شده است. حمیدرضا شهرکی گفت: در مسیر جاده‌های منتهی به مرز‌ها در روز‌های منتهی به ایام اربعین شاهد ترافیک‌هایی خواهیم بود به همین دلیل زمان سفر نیز افزایش می‌یابد به‌طوری که در برخی مسیر‌ها اتوبوس به ‌مدت ۳ روز در مسیر است. معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین انجام شده، نحوه محاسبه بلیت با احتساب یک‌سر خالی در نظر گرفته شده است. شهرکی گفت: قیمت‌های بلیت اتوبوس اواخر هفته گذشته ابلاغ شد و از امروز، (شنبه) پیش‌فروش بلیت در مجموعه شرکت‌های حمل‌ونقل آغاز می‌شود. وی خاطرنشان کرد: البته این پیش‌فروش برای کشف میزان تقاضا با یک شیب ملایم انجام می‌شود. شهرکی افزود: قیمت بلیت اتوبوس در مسیر تهران - مهران در ایام اربعین ۲ برابر می‌شود به‌طوری که اتوبوس با امکانات ویژه (VIP) در ایام عادی 340 هزار تومان قیمت دارد که این عدد به 680 هزار تومان در زمان سفر‌های اربعین رسیده است. مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری نیز در این باره گفت: فعلا فروش بلیت اتوبوس تهران - مهران بر اساس تقاضا در حال انجام است و برای بازگشت نیز سامانه‌ای در حال طراحی است که زائران از کشور عراق می‌توانند بلیت بازگشت خود را رزرو کنند. 
* استقرار شعبه‌ای از اداره گذر‌نامه در میدان آزادی
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: مقرر شد شعبه‌ای از اداره گذرنامه در میدان آزادی تهران مستقر شده و در ساعات برگزاری «محرم شهر» که شهروندان به اینجا می‌آیند، خدمات گذرنامه‌ای ارائه شود؛ مجوز خروج بانوان و فرزندان زیر ۱۸ سال نیز در همین محل انجام می‌شود. 
سردار علی ذوالقدر با حضور در میدان آزادی از غرفه صدور گذرنامه که در ویژه برنامه «محرم شهر» برپا شده است، بازدید کرد. این مقام ارشد انتظامی در حاشیه این بازدید با اشاره به فعالیت این غرفه گفت: با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی و نیاز مردم به دریافت خدمات گذرنامه‌ای، طی تفاهمنامه‌ای که با اداره کل فرهنگی شهرداری داشتیم، مقرر شد شعبه‌ای از اداره گذرنامه در میدان آزادی تهران مستقر شده و در ساعات برگزاری «محرم شهر» که شهروندان به اینجا می‌آیند، خدمات گذرنامه‌ای ارائه شود. همکاران ما تا 31 مرداد هر شب تا ساعت 22 در محل برگزاری نخستین سوگواره آیینی شهر تهران حضور خواهند داشت. وی ادامه داد: شهروندان عزیز می‌توانند مدارک خود را برای صدور گذرنامه به مسؤول شعبه تحویل بدهند تا کارهای ابتدایی انجام شود، بنابراین پس از مراجعه حضوری به غرفه واقع در برنامه «محرم شهر» دیگر نیازی به مراجعه حضوری دیگری به شعبات دیگر نیست و گذرنامه بین 3 تا 5 روز به دست‌شان می‌رسد. او با اشاره به صدور گذرنامه زیارتی گفت: امسال برای نخستین‌بار طی مذاکراتی که با مقامات عراقی داشتیم، اقدام به صدور گذرنامه زیارتی کردیم. این گذرنامه از ابتدای ماه محرم با هزینه 50 هزار تومان به مدت 5 سال برای مردم صادر شد و بسیاری از کسانی که می‌خواستند به کربلا بروند، با داشتن همین گذرنامه به کشور عراق سفر کردند.

Page Generated in 0/0055 sec