printlogo


کد خبر: 265867تاریخ: 1402/5/22 00:00
اخبار

۲ تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب‌های شهید صدرزاده منتشر می‌شود
«پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» همراه با انتشار تقریظ‌‌‌های حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بر کتاب‌های «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» در نخستین رویداد ملی تکریم فعالان مساجد سراسر کشور با عنوان «مثل مصطفی» توسط موسسه‌ پژوهشی - فرهنگی انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفان برگزار خواهد شد.
به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی، کتاب «سرباز روز نهم» روایتی از زندگی و زمانه شهید مصطفی صدرزاده در ۶۳۲ صفحه است که توسط انتشارات راه‌یار منتشر شده و «اسم تو مصطفاست» زندگینامه داستانی این شهید مدافع حرم به روایت همسر شهید است که به قلم خانم راضیه تجار نوشته و توسط انتشارات روایت فتح در ۲۷۲ صفحه منتشر شده است.
مراسم انتشار تقریظ رهبر حکیم انقلاب بر این ۲ کتاب‌ که ۳۰ مردادماه همزمان با روز جهانی مسجد و نخستین رویداد تکریم فعالان مساجد سراسر کشور در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، به صورت زنده از رسانه  KHAMENEI.IR و شبکه‌های سیما پخش خواهد شد.
شایان ذکر است رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی‌(ره)‌، مساجد و هیئات سراسر کشور را هزاران هسته مقاومت دانستند و برخاستن یک جوان نورانی و شخصیت منور مانند شهید صدرزاده از یک روستا در اطراف شهریار را امیدآفرین خواندند و فرمودند: «ما از این مصطفی‌های صدرزاده در تمام سرتاسر کشور بسیار داریم، هزاران داریم؛ اینها همه امیدبخش است».
پیش از این دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در برنامه‌های جداگانه‌ای از نویسندگان و راویان کتاب‌های جهاد و شهادت از جمله «نورالدین پسر ایران»، «پایی که جا ماند»، «لشکر خوبان»، «من زنده‌ام»، «آن بیست‌و‌سه نفر»، «وقتی مهتاب گم شد»، «گلستان یازدهم»، «دختر شینا»،« آب هرگز نمی‌میرد»، «فرنگیس»، «در کمین گل سرخ»، «مربع‌های قرمز»، «عصرهای کریسکان»، «تنها گریه‌کن»، «حوض خون»، «مهاجر سرزمین آفتاب» و «خاتون و قوماندان» تقدیر کرده و یادداشت‌ها و تقریظ‌های رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب‌ها را منتشر کرده بود.
***
دیدار هیأت پارلمانی ایران با سیدحسن نصرالله
هیات پارلمانی ایران به ریاست وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که به لبنان سفر کرده است، روز گذشته با «سیدحسن نصرالله»، دبیر‌کل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز حضور داشت، بر اساس بیانیه ستاد اطلاع‌رسانی حزب الله، آخرین تحولات و اوضاع لبنان، فلسطین و منطقه بررسی شد.
 این هیات پارلمانی در ادامه سفر خود با فادی علامه، رئیس کمیسیون روابط خارجی و مهاجران پارلمان لبنان و برخی از اعضای این کمیسیون دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار، آخرین تحولات منطقه‌ای، همچنین راه‌های گسترش همکاری‌های پارلمانی ایران و لبنان بررسی شد. شایان ذکر است هیات پارلمانی ایران با حضور در محل ساختمان جدید سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت میزبان احزاب فلسطینی در لبنان بودند. در این دیدار ۲ طرف درباره موضوع فلسطین گفت‌وگو کردند و آخرین تحولات سرزمین فلسطین نیز بررسی شد.
***
بیش از 32 هزار نفر برای انتخابات مجلس پیش‌ثبت‌نام کردند
سخنگوی ستاد انتخابات کشور روز گذشته (21 مردادماه) اعلام کرد: تا ظهر امروز 32 هزار و 318 تن از متقاضیان داوطلبی مردم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اطلاعات و مدارک خود را در سامانه  پیش‌ثبت‌نام وزارت کشور بارگذاری کرده‌اند. 
محسن اسلامی در ادامه افزود: بر اساس اعلام سخنگوی دولت حضور بانوان و اهل سنت در پیش ثبت‌نام افزایش یافته است.
* وزیر کشور: استقبال از مرحله پیش‌ثبت‌نام، نوید مشارکت حداکثری را می‌دهد
وزیر کشور روز گذشته در حاشیه مانور منطقه‌ای زلزله در شهرستان ساوه اظهار کرد: وزارت کشور در چارچوب قانون و در راستای تحقق راهبردهای چهارگانه سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت ابلاغی رهبر معظم انقلاب، فعالیت انتخابات سال جاری را با اجرایی کردن مرحله پیش‌ثبت‌نام وارد مرحله اجرا کرده است. احمد وحیدی با بیان اینکه مرحله پیش‌ثبت‌نام بر اساس قانون جدید انتخابات این وزارتخانه انجام می‌شود، افزود: هم‌اکنون آمادگی لازم در سطح وزارتخانه، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برای اجرای تمام و کمال قانون به منظور تحقق راهبردهای چهارگانه مورد نظر رهبر معظم انقلاب وجود دارد.
وی در ادامه اظهار کرد: مشارکت بسیار خوب متقاضیان داوطلبی  پیش‌ثبت‌نام نشان می‌دهد یک انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری را در پیش داشته باشیم و وزارت کشور در این باره توضیحات و اقدامات لازم را برای همه رده‌های هیات‌های اجرای انجام داده است و آمادگی دارد بر اساس موارد زمانی پیش‌بینی شده در قانون به مراحل بعدی انتخابات از جمله ثبت‌نام نهایی در ۲۷ مهر گام بردارد.

Page Generated in 0/0056 sec