printlogo


کد خبر: 265871تاریخ: 1402/5/22 00:00
فرمانده نیروی زمینی سپاه:
تروریست‌ها را از مرز‌ها به اقلیم عراق عقب‌ راندیم

گروه سیاسی: فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  روز گذشته در مراسم روز خبرنگار که در ستاد این نیرو برگزار شد، اظهار داشت: خیلی از مردم ‌کشورمان ‌نسبت به اقداماتی که نزسا طی 10 سال گذشته در مناطق مرزی کشورمان همچون مناطق مرزی شمال غرب کشور انجام داده است، مطلع نیستند. سردار محمد پاکپور ادامه داد: همچنین مردم کشورمان خبر ندارند تا سال 90 عناصر ضدانقلاب در بخش وسیعی از مرزهای‌ ایران در شمال غرب کشور و مناطق پیرامونی آن مستقر بودند و در مقابل ما هیچ ‌حضور فیزیکی ‌نداشتیم، لذا از سال 90 برای اینکه در این ‌بخش از مناطق میهن عزیزمان حضور داشته باشیم، ‌عملیات‌هایی را انجام دادیم و ‌شهدایی را هم تقدیم ‌کردیم. 
وی تصریح کرد: امنیت در جنوب شرق کشور‌ امروز به ‌شکلی پایدار شده است که امسال دسته‌های عزاداری امام ‌حسین(ع) در شهر به ‌راحتی حرکت ‌می‌کردند و‌ به عزاداری می‌پرداختند. البته برای برقراری این ‌امنیت، حلقه‌های ‌مختلفی را ایجاد کردیم تا عملیات انتحاری صورت ‌نگیرد، در حالی  که سال‌های قبل شاهد بودیم در تاسوعا عملیات انتحاری اتفاق افتاد. 
فرمانده نزسا در ادامه تأکید کرد: عامل انتحاری را گرفتیم که قاشق و‌ چنگال در جیبش بود و وقتی دستگیر شد در بازجویی‌ها عنوان ‌کرد «این وسایل را برای این همراه خود دارم که وقتی فردا شهید می‌شوم کنار رسول‌الله بتوانم با استفاده از آنها ناهار بخورم»؛ اینها را مردم مطلع نیستند اما وقتی رونمایی می‌شود مردم ‌به‌سرعت مطلع می‌شوند؛ چنین اقداماتی کمتر منعکس می‌شود. وی ‌اضافه کرد: 4 سال در شمال غرب عملیات انجام دادیم ‌تا امنیت در جوار مرزهای ‌غربی برقرار شود و این‌ منجر به این شده است که امروز تروریست‌ها از کنار مرزهای کشورمان به عمق اقلیم عراق عقب نشسته‌اند، در واقع عملیات‌های سپاه ادامه داشت تا مقامات دولت عراق از ما خواستار توقف عملیات شدند. وی ‌با بیان اینکه زمینه این عملیات‌های سپاه عقبه‌ای 10 ساله دارد، تصریح ‌کرد: زمانی که سردار سرلشکر شهید شوشتری را به فرماندهی جنوب شرق کشور منصوب ‌کردیم 420 کیلومتر خلأ حضور داشتیم، از این رو برای برقراری امنیت، مردم ‌منطقه را در ایجاد امنیت مشارکت دادیم و اکنون ‌توانسته‌ایم امنیت را مردمی کنیم.
***
دستگیری اعضای گرو تروریست انصار الفرقان در قصرقند
فرمانده انتظامی استان سیستان‌وبلوچستان از شناسایی و دستگیری 2 عضو مسلح گروهک تروریست انصار الفرقان در پی شهادت و مجروحیت بسیجیان شهرستان قصرقند در کمتر از چند ساعت با رصد اطلاعاتی دقیق ماموران پلیس خبر داد. سردار دوستعلی جلیلیان روز گذشته در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در پی شهادت و مجروحیت بسیجیان شهرستان قصرقند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی، مشخص شد 2 عضو گروهک تروریست انصارالفرقان در محور شهرستان قصرقند به تلنگ با 2 خودرو در حال تردد هستند. این مقام ارشد انتظامی در ادامه تصریح کرد:  پس از رصد لحظه به لحظه اقدامات و تحرکات این افراد، سرانجام پس از شناسایی و با اشراف دقیق اطلاعاتی، طی یک عملیات منسجم و هماهنگ، افراد منافق دستگیر می‌شوند. فرمانده انتظامی استان سیستان‌وبلوچستان افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد این افراد که دارای تابعیت ایرانی هستند با یک برنامه‌ریزی هدفمند عصر روز گذشته در این منطقه اقدام به شهادت و مجروحیت بسیجیان شهرستان قصرقند برای گروهک تروریست انصار الفرقان به همراهی 2 نفر دیگر کرده‌اند. سردار جلیلیان در پایان با اشاره به توقیف خودروهای آنان و معرفی به مراجع قضایی تصریح کرد: با توجه به سرنخ‌های به‌دست آمده، دستگیری اعضای دیگر این گروهک تروریستی در دستور کار ماموران پلیس قرار دارد. 

Page Generated in 0/0059 sec