printlogo


کد خبر: 265878تاریخ: 1402/5/22 00:00
معاون امور بین‌الملل قوه‌قضائیه: پرونده عظیمی برای 107 نفر از منافقین تشکیل شده است
اخراج یا محاکمه

گروه سیاسی: جمهوری اسلامی ایران پرونده عظیمی برای 107 نفر از اعضای گروهک تروریست منافقین تشکیل داده و به صورت جدی به دنبال محاکمه آنهاست. این خبری بود که روز گذشته کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه ‌قضائیه با اعلام آن اظهار کرد: ایران خواهان خلاصی جهان از شر تروریسم و گروهک‌های تروریست است.
وی با بیان اینکه به موازات فشارهای حقوقی، قضایی و سیاسی که جمهوری اسلامی ایران بر برخی از کشورهای میزبان منافقین وارد کرده، خود این کشورها هم به این نتیجه رسیده‎اند که منافقین واقعا یک گروهک تروریست است، اظهار کرد: این کشورها در حال محدود کردن منافقین هستند و ما از اقدام‌های صورت‌گرفته برای محدودسازی گروهک تروریستی منافقین استقبال می‌کنیم. اشاره غریب‌آبادی به برخوردهای اخیر دولت و پلیس آلبانی با گروهک تروریستی منافقین است. 31 خردادماه بود که پلیس آلبانی با حمله به مقر گروهک تروریستی منافقین واقع در تیرانا، ضمن بازداشت چند نفر از منافقین، تجهیزات و کامپیوترهای آنها را ضبط کرد. چند روز بعد نیز ادی راما نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد منافقین اگر به دنبال فعالیت علیه ایران هستند، جایی در آلبانی ندارند. اخیرا نیز بنا بر اعلام برخی رسانه‌ها، مشخص شد مریم رجوی سرکرده منافقین، از ورود به خاک آلبانی منع شده است. 
غریب‌آبادی در بخش دیگری از اظهاراتش، با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته از سوی آلبانی علیه منافقین گفت: ما طبیعتا به این سطح از اقدام‌ها قانع نیستیم و کشورهای میزبان منافقین باید یا آنها را اخراج یا محاکمه کنند. دبیر ستاد حقوق بشر همچنین با اشاره به این موضوع که پرونده عظیمی برای گروهک تروریستی منافقین و ۱۰۷ نفر از اعضای ارشد این گروهک تروریستی تشکیل شده و کیفرخواست آن به دادگاه ارسال شده است، عنوان کرد: شعبه ویژه‌ای تشکیل و نشر آگهی شده است، ضمن اینکه از طریق ایمیل به متهمان اطلاع‎رسانی شده است. 
معاون امور بین‎الملل قوه‌قضائیه اعلام کرد: این دادگاه بزودی برابر مقررات آیین دادرسی کیفری کار خود را آغاز خواهد کرد. روزهای ابتدایی مرداد ماه امسال دادگاه کیفری یک استان تهران با انتشار یک آگهی عمومی، از  اعضای سازمان تروریستی منافقین خواست وکیل قانونی خود را به این دادگاه معرفی کنند تا در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ای که برای آنها تشکیل شده از این افراد دفاع کنند. مسعود رجوی، مریم رجوی، مهدی ابریشمچی، زهره اخیانی، فهیمه اروانی، علی خدایی‌صفت، محمد طریقت منفرد، جمیله ابریشمچی و محمود قجرعضدانلو از جمله اعضای سازمان هستند که بنا بر اعلام دستگاه قضا، برای آنها پرونده تشکیل شده است. چند روز بعد نیز حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه‌ قضائیه با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده‌های گروهک‌هایی که اوایل انقلاب علیه مردم و کشور مرتکب جنایت شدند یکی از دستور کار‌های این دوره قوه‌ قضائیه است، اظهار کرد: گروه و ستادی را مامور و موظف کرده‌ایم برخی پرونده‌های عقب‌مانده بویژه پرونده‌های گروهک‌هایی را که اوایل انقلاب همچنین در طول سال‌های پس از انقلاب علیه اقشار و طبقات مختلف مردم و کشور دست به جنایت می‌زدند، به سرانجام برسانند. به گفته غریب‌آبادی، ایران درصدد است تا از تمام ظرفیت‌ها برای مقابله با تروریست‌ها بویژه منافقین استفاده کند. وی در پایان گفت: طبیعتا از ظرفیت‌های سیاسی با این هدف که از شر این گروهک تروریست خلاص شویم، استفاده می‌کنیم و بر این باوریم دنیا باید از شر این گروهک‌های تروریست خلاص شود؛ ما به اقدام‌های خود در این زمینه ادامه خواهیم داد.

Page Generated in 0/0043 sec