printlogo


کد خبر: 265885تاریخ: 1402/5/23 00:00
اخبار

سازمان سینمایی برگزار می‌کند
دومین جشنواره سراسری هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد سینمایی کشور
دومین جشنواره سراسری هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد سینمایی با عنوان «راه سیمرغ» توسط معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، 28 آبان تا 3 آذر سال جاری برگزار می‌شود.
به گزارش اداره ‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، در راستای انعکاس فعالیت‌ آموزشگاه‌های آزاد سینمایی کشور در جهت تربیت نیروی انسانی خلاق، کارآمد و متعهد در عرصه سینما، شناسایی ظرفیت‌ها، ارزیابی آثار و توانایی‌های هنرجویان و فارغ‌التحصیلان آموزشگاه‌ها، همچنین تشویق و ترغیب ایشان در جهت تولید آثار فاخر، دومین دوره جشنواره رقابتی توانمندی‌ها و تولیدات هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد سینمایی کشور را برگزار می‌کند. بر اساس این خبر، امیدآفرینی و ترویج نشاط اجتماعی، تقویت هویت ایرانی- اسلامی جوانان، آداب اجتماعی و اخلاق‌مداری، تکریم ایثارگران و قهرمانان ملی، تقویت بنیان‌های خانواده، زندگی معاصر و چالش‌های نسل جوان، مشارکت اجتماعی و مسؤولیت‌پذیری جوانان در جامعه از جمله اهداف این رویداد فرهنگی سینمایی تعریف شده است. گفتنی است دومین جشنواره سراسری هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد سینمایی به صورت رقابتی طراحی شده و آثار ارسالی از سوی هنرجویان در چهار شاخه فیلم کوتاه، بازیگری، فیلمنامه‌نویسی و عکاسی  پس از بررسی و رأی گروه‌های تخصصی هیات انتخاب به مرحله مسابقه راه‌یافته و از میان آثار منتخب، آثار برگزیده مشخص و توسط هیات داوران معرفی می‌شوند. لازم به ذکر است فراخوان این جشنواره طی روزهای آتی منتشر خواهد شد.
***
با استقبال مردم قیزیل حاجیلی برگزار شد
مداحی حماسی مهدی رسولی در گرجستان
حاج‌مهدی رسولی در گرجستان در مسجد امام حسن مجتبی(ع) قیزیل حاجیلی شهر تفلیس به مرثیه‌خوانی پرداخت که مورد استقبال مردم این کشور قرار گرفت.
مهدی رسولی، مداح سرشناس کشورمان به دعوت قرارگاه بین‌المللی شهید منتظری به مدت ۳ روز در کشور گرجستان حضور پیدا کرده است و همزمان با دهه سوم ماه محرم بناست به مرثیه‌خوانی بپردازد. او در نخستین مراسم شنبه ۲۱ مرداد از ساعت ۲۱ به وقت تهران در شهر تفلیس، حضور یافت و در مسجد امام حسن مجتبی(ع) قیزیل حاجیلی مداحی کرد. این مداح سرشناس کشورمان در ابتدای ورود به این مجلس عزاداری مورد استقبال مردم قیزیل حاجیلی قرار گرفت و دقایق بسیاری با آنان به گفت‌وگو پرداخت و حاضران عکس یادگاری با او گرفتند. حاج مهدی رسولی همچنین شب گذشته در مسجد امام علی(ع) شهر مارنئولی حضور یافت و به مداحی پرداخت. او امروز نیز در شهر تفلیس، سوغانلیق و در مسجد اهل بیت(ع) مداحی خواهد داشت.
***
برگزاری آیین تجلیل از اصحاب رسانه 
در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
آیین تجلیل از اصحاب رسانه با حضور سردار ناظر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار شد. دیروز آیین تجلیل از اصحاب رسانه و خبرنگاران با حضور سردار محمدقاسم ناظر مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس، سردار علی اصغر محسن‌شیخی جانشین مدیرعامل موزه، علیرضا عسگری مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار شد. در ابتدای این مراسم عسگری مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ضمن عرض خیرمقدم و گرامیداشت روز خبرنگار از همه اصحاب رسانه و خبرنگاران بابت زحمات یک سال گذشته در جهت انتشار و اطلاع‌رسانی به‌موقع و صحیح اخبار موزه تقدیر و تشکر کرد. سردار ناظر در این مراسم گفت: کارهای گسترده‌ای  در خارج کشور برای مقابله با اقدامات جمهوری اسلامی انجام می‌شود و تبلیغات گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی دیده می‌شود و شاهدیم چگونه مردم را نسبت به اتفاقاتی که در کشور می‌افتد و حتی باورهای دینی مردم را تحت‌الشعاع قرار دادند و تاثیر زیادی بر ذهن مردم ما گذاشتند. وی تاکید کرد: خبرنگاران امروز در نشان دادن اقدامات حکومت باید فعالیت کنند. معتقدیم می‌توانند تاثیر زیادی بر ذهن مردم بگذارند و همواره از اهمیت بسیار زیادی برای مجموعه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برخوردار بوده‌اند. 
وی ادامه داد: امروز خبرنگاران می‌توانند در اتفاقات هشت سال دفاع‌مقدس در بعد نظامی، اقتصادی و مدیریت مطالبی را انتقال دهند. سردار ناظر تصریح کرد: خبرنگاران در خط مقدم جنگ ترکیبی رسالت سنگینی را به عهده دارند. امروز رسانه‌های خارجی علاوه بر مقابله با نظام، علیه خود مردم نیز توهین‌آمیز رفتار می‌کنند.

Page Generated in 0/0125 sec