printlogo


کد خبر: 265891تاریخ: 1402/5/23 00:00
اخبار

برتری بانوان بسکتبالیست در نخستین بازی کاپ آسیا
تیم ملی بسکتبال بانوان کشورمان نخستین دیدار خود در کاپ آسیا را با برد پشت سر گذاشت. به گزارش فارس، تیم‌ ملی بسکتبال بانوان کشورمان برای شرکت در کاپ آسیا دیویژن B در تایلند حضور دارد که در نخستین دیدار به مصاف مالزی رفت. ملی‌پوشان کشورمان که دومین حضورشان را در این مسابقات تجربه می‌کنند در کوارتر اول بازی پایاپایی داشتند. این کوارتر با نتیجه ۱۸ بر ۱۷ به سود مالزی تمام شد. در کوارتر دوم برتری با شاگردان النی کاپوچیانی بود و تیم‌ ملی کشورمان نیمه اول را ۳۸ بر ۳۱ پیروز شد. کوارتر سوم هم با نتیجه ۵۷ بر ۴۸ به سود ایران پیگیری شد. ملی‌پوشان کشورمان در این بازی در نهایت با نتیجه ۶۵ بر ۵۹ پیروز شدند تا نخستین برد ایران رقم بخورد. بانوان بسکتبالیست کشورمان در این مسابقات با مالزی، اندونزی و مغولستان هم‌گروه هستند. ملی‌پوشان کشورمان روزهای ۲۳ و ۲۴ مرداد نیز مقابل مغولستان و اندونزی قرار می‌گیرند. تیم قهرمان این رقابت‌ها جواز صعود به دیویژن A آسیا را کسب خواهد کرد. 
***
روایت رئیس فدراسیون از ناپدیدشدن رکابزن ایران در اسکاتلند
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری توضیحاتی را درباره ناپدید شدن رکابزن ایران در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ اسکاتلند ارائه داد. رسول اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ناپدید شدن محمد گنج‌خانلو، رکابزن ملی‌پوش ایران، در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ بیان کرد: ظهر روز گذشته قرار بود مسابقه زیر ۲۳ سال مردان قهرمانی جهان را ببینیم و محل مسابقه حدود ۱۵۰ متر با هتل ما فاصله داشت. گنج‌خانلو به من گفت کمی استراحت می‌کند و به محل مسابقه می‌آید. دوباره که با او تماس گرفتم، عنوان کرد ناهار می‌خورد و اواخر مسابقه می‌آید که خسته نشود من هم فکر کردم می‌خواهد استراحت کند. زمانی که به هتل بازگشتم نگران او شدم، هر چقدر در زدم در را باز نکرد. از پذیرش درخواست کردم در اتاق را باز کند اما اعلام کرد نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد. پس از 2 ساعت پیگیری در نهایت در اتاق را باز کردند و متوجه شدم تمام وسایلش را جمع و هتل را ترک کرده است. من هم اطلاع دادم که این اتفاق رخ داده است. اسدی در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی چنین اتفاقی را نکرده بود؟ گفت: فکر نمی‌کردم هتل را ترک کند چون بازی‌های آسیایی هانگژو را پیش رو داشت. همچنین برای او دوچرخه سفارش داده بودیم و همه تلاش‌مان را هم کردیم که در قهرمانی جهان حضور داشته باشد. نمی‌دانم چه تصمیمی دارد اما در هر صورت کارش درست نبود و ما را نگران کرده است و امیدوارم بازگردد. او ادامه داد: وظیفه‌ام بود او را به قهرمانی جهان بیاورم و حقش بود دیده شود و بر اساس وظیفه خود این کار را انجام دادم و اکنون نمی‌دانم چه‌ چیزی باید بگویم. امیدوارم بازگردد چون ویزای مولتی 6 ‌ماهه انگلیس دارد و می‌توانست به ایران بیاید و بعدا خودش بازگردد و واقعا این کارش معنا نداشت. رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری درباره زمان بازگشتش به ایران گفت: ما (رئیس و مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون دوچرخه‌سواری) تا ساعاتی دیگر بلیت بازگشت به ایران را داریم و به فرودگاه می‌رویم تا بازگردیم. ما فقط نگران خودش هستیم که کجا رفته است. 
***
شوک بزرگ به ایتالیا؛ سرمربی استعفا کرد
روبرتو مانچینی ۱۰ ماه مانده تا شروع یورو ۲۰۲۴ پس از توافق با فدراسیون فوتبال ایتالیا از هدایت تیم ‌ملی کشورش کنار رفت. مانچینی که توانسته بود ایتالیا را در یورو ۲۰۲۰ قهرمان کند ولی در رساندن این تیم به جام‌جهانی ۲۰۲۲ ناکام ماند، سرانجام از سمت خود کنار رفت. او با فدراسیون فوتبال ایتالیا قرارداد بلندمدت داشت و هدفش در واقع بردن ایتالیا به جام‌جهانی ۲۰۲۶ و تکرار موفقیت در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ بود. در چند ساعت اخیر ولی اوضاع تغییر کرد و هنوز دلایل این خداحافظی مشخص نیست. شایعاتی وجود دارد درباره اینکه او قرار است هدایت تیم‌ ملی عربستان را قبول کند. روبرتو مانچینی تصمیم خود را دیروز به اطلاع فدراسیون رساند و آن را به مدیران اعلام کرد. البته اخیرا تنش‌هایی درباره آخرین دعوت لئوناردو بونوچی به تیم‌ ملی وجود داشت. با این حال، سوءتفاهم‌ها قابل حل به نظر می‌رسید و مطمئنا به گونه‌ای نبود که او را مجبور به ترک سمت مربیگری تیم‌ ملی در بحبوحه مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴ کند. مانچینی با قهرمانی در اروپا و 2 مقام سومی در لیگ ملت‌ها از سمت مربیگری کنار خواهد رفت. از ناکامی در راهیابی به جام‌جهانی قطر همواره به عنوان تلخ‌ترین ناکامی او در مربیگری یاد خواهد شد. در بیانیه منتشر شده توسط فدراسیون فوتبال ایتالیا آمده است که جانشین روبرتو مانچینی طی چند روز آینده مشخص خواهد شد. این خبر واقعا همه را شگفت‌زده کرد و اکنون دوره‌ای جدید در تیم‌ ملی ایتالیا شروع می‌شود. لوچانو اسپالتی، فابیو کاناوارو و جنارو گتوزو گزینه‌های جانشینی مانچینی هستند. 

Page Generated in 0/0154 sec