printlogo


کد خبر: 265909تاریخ: 1402/5/23 00:00
اخبار

نصب ۵۰ هزار کنتور هوشمند در سطح استان تهران
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: درگذشته بیشتر سیم مسی به سرقت می‌رفت اما این روزها سایر تجهیزات نیز به سرقت می‌رود و میزان سرقت آنها در استان بسیار بالاست. قاسم شهابی میزان برق غیرمجاز استان تهران را بین ۵۰ تا ۶۰ هزار مشترک اعلام کرد. وی ادامه ‌داد: سرقت تجهیزات برقی بیشتر در مرتضی‌گرد، دماوند، فرون‌آباد و چند منطقه دیگر انجام می‌شود. مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با بیان اینکه مقرر شده امسال به مشترکان غیرمجاز، برق موقت داده شود، خاطرنشان‌ کرد: در شهرهای استان تهران افزون بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک برق داریم که از این تعداد ۲ میلیون مشترک در بخش خانگی، ۵۰ هزار مشترک در بخش صنعتی و بقیه در بخش کشاورزی، اداری و تجاری هستند. به گفته شهابی طبق برنامه کلان مدیریت مصرف برق در سال ۱۴۰۲، مهم‌ترین اولویت همه شرکت‌های توزیع برق استانی جلوگیری از خاموشی برق خانه‌هاست. به همین منظور در یک اقدام منسجم مقرر شده است همه ادارات در ساعت‌های اداری نسبت به پارسال ۳۰ درصد و در ساعت غیراداری ۶۰ درصد مصرف برق خود را نسبت به پارسال کاهش دهند. همچنین از واحدهای تجاری درخواست شده از کاربرد لامپ‌های روشنایی مدادی و پرمصرف جدا خودداری کنند. وی افزود: در همین حال، همه چاه‌های کشاورزی استان تهران به ۲ گروه تقسیم شده‌اند که گروه نخست، هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۶ بعدازظهر و گروه دوم، هر روز از ساعت یک بعدازظهر تا ۱۸ خاموش خواهند شد. مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران اضافه‌ کرد: در بخش صنعتی نیز از واحدهای تولیدی درخواست شده تا یک روز در هفته مصرف برق خود را مدیریت و فعالیت تولیدی خود را به‌روز دیگر منتقل کنند. شهابی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار کنتور هوشمند در سطح استان نصب شده و هم‌اینک با استفاده از این کنتورها، مصرف برق ۱۰۰ واحد صنعتی، ۱۰۰ درصد چاه‌های کشاورزی و ۹۰ درصد واحدهای اداری استان تهران رویت‌‌پذیر و قابل ‌کنترل شده است. وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در سال جاری ۱۰۰ هزار دستگاه کنتور هوشمند در استان نصب می‌شود و پایش مصرف برق را ساده‌تر خواهیم کرد. از این تعداد تاکنون ۵۰ هزار کنتور در بخش خانگی و ۱۷ هزار کنتور در بخش صنعتی نصب شده است.
***
هیچ‌گونه بحثی درباره افزایش قیمت بنزین نیست
وزیر نفت با اعلام اینکه بیش از ۱۵۰ میلیون لیتر ذخایر بنزین داریم، گفت: هیچ‌گونه بحث افزایش قیمت بنزین نداریم و تامین سوخت در همه جایگاه‌های کشور فعال است. جواد اوجی با تکذیب شایعات کمبود یا افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: ذخایر بنزین بیش از ۱۵۰ میلیون لیتر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است و همان‌طور که مصرف افزایش پیدا کرده، همه پالایشگاه‌های ما نیز تولید را افزایش داده‌اند. وی با بیان اینکه هیچ گونه بحث افزایش قیمت بنزین نداریم و تامین سوخت در همه جایگاه‌های کشور فعال است، افزود: راهکارهای خوبی از جمله اصلاح فرآیندهای فرآورشی در پالایشگاه‌ها شکل گرفته است و خوشبختانه پالایشگاه‌ها با حداکثر ظرفیت در حال تولید هستند و تأمین سوخت به ‌وفور انجام می‌شود. اوجی گفت: هر کس که صاحب خودرو است می‌تواند ماهانه از ۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای به قیمت ۱۵۰۰ تومان و ۱۵۰ لیتر بنزین با قیمت ۳ هزار تومان استفاده کند که یعنی نزدیک به ۲۱۰ لیتر سهمیه هر خودرو است و برای مازاد آن مقدار هم می‌توانند از کارت جایگاه استفاده کنند. وی با اشاره به سفرهای تابستانی، اظهار کرد: بیشتر مسافرت‌ها در این فصل اتفاق می‌افتد و مصرف بنزین افزایش یافته است که در مقایسه با سال گذشته ۱۳ میلیون لیتر افزایش مصرف بنزین داریم. اوجی درباره صاحبان خودروهای صفر کیلومتر هم که کارت سوخت دریافت نکرده‌اند، گفت: قبلا ۶ ماه طول می‌کشید تا صاحبان خودروهای صفرکیلومتر، کارت سوخت دریافت کنند اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در شرکت پالایش و پخش فرآوردهای نفتی این موضوع در کمتر از یک ماه بعد از اعلام درخواست بررسی و کارت سوخت صادر می‌شود. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز با تاکید بر اینکه هرگونه شایعه درباره کمبود یا افزایش قیمت بنزین صحت ندارد، اعلام کرد: در پی افزایش تقاضای مصرف بنزین به دنبال افزایش سفرهای تابستانی، فرآیند تامین سوخت برخی جایگاه‌ها با تاخیر مواجه شده است. در تلاشیم تامین سوخت این جایگاه‌ها ادامه یابد.
***
پرداخت ۱۲۸ هزار میلیارد تومان یارانه برای خرید گندم
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ۱۲۸ هزار میلیارد تومان یارانه برای خرید ۹ میلیون تن گندم پرداخت می‌شود. حیدرعلی نصر با تأکید بر اینکه ۱۳۵ استاندارد ملی در ارتباط با گندم، آرد و نان وجود دارد و موضوع نان به عنوان پرمصرف‌ترین ماده غذایی و منبع اصلی تغذیه مردم کشورمان از لحاظ ساختاری باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، افزود: با توجه به بالا رفتن قیمت مواد مختلف غذایی، مصرف آرد کشور یک درصد افزایش یافته است. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، استفاده از نان کامل و تأثیر آن بر بهبود کیفیت تغذیه مردم را مورد تأکید قرار داد و گفت: حفظ دستوری قیمت نان با توجه به خروج نیروهای کیفی از صنعت نان و نانوایان ماهر از نانوایی‌ها، به مرور زمان نه‌تنها به این صنعت که به خود مردم لطمه می‌زند. عضو هیات‌مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران با تأکید بر اینکه در مدارس معتبر اقتصادی دنیا، فرآیند حساس کار تبدیل گندم به نان به عنوان یک مدل پیچیده اقتصادی تدریس می‌شود، خاطرنشان کرد: برای خرید ۹ میلیون تن گندم خریداری شده از کشاورزان عزیز، ۱۳۵ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود در صورتی که سقف درآمدی که از این میزان گندم دریافت می‌شود، حداکثر ۷ هزار میلیارد تومان است و به عبارتی، مابه‌التفاوت ۱۲۸ هزار میلیارد تومانی آن در قالب یارانه دولت به مردم پرداخت می‌شود.

Page Generated in 0/0096 sec