printlogo


کد خبر: 265911تاریخ: 1402/5/23 00:00
اخبار

پیام تسلیت رئیس‌جمهور در پی درگذشت پدر شهیدان قربانی
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در پیامی درگذشت مرحوم حاج ‌حسین قربانی‌دستجردی پدر بزرگوار شهیدان گرانقدر احمد، محمد و قاسم را به خانواده محترم این پدر فداکار تسلیت گفت. پیام رئیس‌جمهور‌ به شرح زیر است: درگذشت مرحوم حاج حسین قربانی‌دستجردی پدر بزرگوار شهیدان گرانقدر احمد، محمد و قاسم قربانی‌دستجردی موجب تأثر خاطر شد. این پدر وارسته و فداکار که در سایه ارادت خالصانه به خاندان اهل بیت (ع) و پیروی از آموزه‌های اسلامی، ۳ فرزند برومند و رشید خود را در راه سربلندی اسلام و عظمت کشور تقدیم نمود، نام و یاد خود را در دفتر زرین ایثار و شهادت برای همیشه ماندگارکرد.
اینجانب با تسلیت به خانواده محترم این پدر فداکار، از خداوند بزرگ علو درجات برای آن مرحوم مغفور و همجواری با فرزندان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.
***
بررسی کلیات طرح ساماندهی تجمعات در کمیسیون امور داخلی
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از بررسی کلیات طرح ساماندهی تجمعات در نشست روز گذشته این کمیسیون و ارجاع آن به کارگروه مربوطه برای بررسی دقیق‌تر خبر داد.
ولی‌الله بیاتی در گفت‌وگویی ضمن تشریح جلسه روز گذشته کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: در جلسه امروز- دیروز - کمیسیون کلیات طرح ساماندهی تجمعات و راهپیمایی‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این طرح نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها مطابق با قوانین بالادستی تعیین تکلیف شده است‌.
وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس این طرح سازوکار برگزاری هرگونه اجتماعات و تجمعات در محیط عمومی  به منظور بیان دیدگاه‌ها و مطالبات درباره موضوعاتی از قبیل مسائل صنفی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مشخص خواهد شد. با تصمیم کمیسیون این طرح به کارگروه مربوطه ارجاع شد تا ظرف مدت یک ماه جزئیات آن مورد بررسی قرار گرفته و گزارش آن به صحن مجلس ارائه شود.
***
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خبر داد
بهره‌گیری از هوش مصنوعی در دفاع سایبری
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اولویت امسال این سازمان را بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای دفاع سایبری و تولید امنیت در زیرساخت‌ها دانست و از تهیه برنامه ملی حفاظت از زیرساخت‌ها برای نخستین‌بار در کشور خبر داد.
سردار غلامرضا جلالی روز گذشته در نشست رؤسا و دبیران کمیته‌های پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی کشور که با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و جمعی از مسؤولان پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی و مسؤولان سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، مهم‌ترین تهدیدات کنونی کشور را تهدیدات ترکیبی دانست و اظهار داشت: در این تهدیدات شاهد ترکیبی از ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و فناوری‌هایی هستیم که الگوهای متفاوتی از تهدید را به دنبال دارد. وی افزود: یکی از مولفه‌های تهدیدات ترکیبی، ترکیب فناوری‌‎ها با یکدیگر است. در چنین شرایطی هر طرف که تسلط و اشرافش بر فناوری بیشتر باشد، بیشتر می‌تواند آن را در جهت اهدافش به کار گیرد.  رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین با بیان اینکه در مقوله شناسایی تهدیدات انسان‌ساخت، یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها، تهدیدات درون‌زاست، تصریح کرد: به نظر می‌رسد یکی از موضوعات مهم برای همه دستگاه‌ها، مراقبت و شناخت تهدید درون‌زا در درون هر دستگاه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
برای این امر الگوهای دانشی وجود دارد که در مدیریت این تهدیدات بسیار موثر و کارآمد است. وی تهدیدات سایبری بویژه در زیرساخت‌های صنعتی وابسته به فضای سایبری را لایه دیگر تهدیدات دارای اولویت برشمرد و تصریح کرد: در این لایه از تهدید، دستگاه‌های دولتی و خدماتی که بیشترین سرویس و خدمت را به مردم ارائه می‌کنند، به عنوان هدف تهدید در نظر گرفته می‌شوند و هرقدر اثرگذاری پیامد قطع یک خدمت بر مردم بیشتر باشد، جذابیت هدف بالاتر است. رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه بر اساس تجربه تهدیدات سایبری سال گذشته، بخشی از حملات با استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی در سال گذشته انجام شده است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس امسال، در مقابله و موضوعات پدافند سایبری اولویت ما بهره‌گیری از هوش مصنوعی در جهت دفاع سایبری و تولید امنیت در زیرساخت‌هاست. در این زمینه تلاش برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار سازمان پدافند غیرعامل کشور قرار گرفته است.
وی همچنین از تدوین پیوست‌های رسانه‌ای در حوزه پدافند سایبری و زیستی خبر داد و تصریح کرد: هدف از این اقدام، ایجاد انسجام در اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و آرامش‌بخشی برای حفاظت از سلامت روان افکار عمومی علیه برنامه‌های تبلیغاتی دشمنان در صورت بروز حوادث احتمالی است. 

Page Generated in 0/0121 sec