printlogo


کد خبر: 265912تاریخ: 1402/5/23 00:00
وزارت اطلاعات از کشف و بازداشت شبکه گسترده بهایی اخلالگر در حوزه دارو خبر داد
بهایی علیه انسانیت
9 نفر از عوامل اصلی این شبکه با حکم مرجع قضایی بازداشت و 40 داروخانه و انبار توقیف شد

گروه سیاسی: وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای از بازداشت شبکه‌ گسترده‌ خانواده‌ بهایی اخلالگر در موضوع دارو خبر داد.
متن بیانیه به شرح زیر است: به‌دنبال وصول گزارش‌هایی پیرامون بروز اختلالات مرموزی در عرضه‌ برخی داروهای حیاتی بیماران و تشدید ناموجه این اختلالات در مقاطع خاص (همچون دوره‌ فراگیری ویروس کرونا در کشور)، این وزارتخانه بررسی و ریشه‌یابی مساله را در دستور کار قرار داد.
اگرچه در مراحل اولیه‌ تحقیقات، حضور و تأثیرگذاری منفی باندهای قاچاق و احتکار دارو کشف و مورد پیگیری قرار گرفت اما به موازات گسترش و عمق یافتن جستارهای اطلاعاتی ـ امنیتی، علاوه بر باندهای خلافکار و انگیزه‌های سودجویانه، سرنخ‌هایی از ارتباطات خارجی و قرائنی از دخالت برخی فرق ضاله نیز در این عرصه کشف شد. تنها در یک نمونه، یکی از خانواده‌های بهایی در شهر تهران با تملک آشکار و پنهان 20 داروخانه و 3 شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی و انبارهای متعدد غیرمجاز به ارتکاب انواع تخلفات و جرائم از قبیل قاچاق و احتکار دارو، تقلب در داروهای مسافرتی، پولشویی با شیوه‌های بسیار پیچیده و چندلایه و فرار مالیاتی پرداخته بود.
تبانی با معدودی از پزشکان متخلف برای تجویز داروهای مورد نظر باند یا داروی بیش از حد نیاز بیماران یا الزام بیمار به تهیه دارو از داروخانه‌های خاص از انواع دیگر تخلفاتی بود که کشف شد و در مصادیق یافت‌شده، ماهانه ارقام نجومی به پزشکان متخلف می‌پرداختند. در ادامه‌ تحقیقات، علاوه بر موارد مزبور، تعداد 20 انبار مخفی متعلق به این خانواده حاوی داروهای قاچاق و احتکارشده و سایر اقلام بهداشتی و آرایشی نیز شناسایی شد. در ضربه‌ وارده به باند فاسد مورد اشاره، تعداد 9 نفر از عوامل اصلی با حکم مرجع محترم قضایی بازداشت و 40 باب داروخانه و انبار توقیف شد.
یقیناً این اقدام گامی در مسیر سالم‌سازی فرآیند تأمین و توزیع داروی کشور و حمایت از وجهه‌ جامعه‌ شریف و فداکار پزشکی کشور است که همیشه و از ‌جمله در مقطع همه‌گیری ویروس کرونا، مراتب وفاداری و جان‌فشانی خود را نسبت به ملت عزیز ایران اثبات کرده و از بذل جان خود نیز دریغ نورزیده‌اند. سربازان گمنام امام زمان (عج) ضمن سپاس بی‌پایان از همراهی مردمی و همکاری جامعه‌ متعهد پزشکی در مراحل شناسایی و برخورد با این باند فاسد، از همه‌ هموطنان گرامی استدعا دارند هرگونه اطلاعات پیرامون شبکه‌های مشابه احتمالی را به ستاد خبری وزارت اطلاعات (شماره 113) گزارش کنند.
* بهائیت؛ مزدوری و جاسوسی
اما این نخستین باری نیست که هسته‌ای از بهایی‌ها که در راستای اهداف ضد امنیت ملی ایران فعالیت می‌کنند، دستگیر می‌شوند. این فرقه ضاله علاوه بر حوزه دارویی و سلامت مردم ایران، در حوزه‌های آموزشی و جاسوسی برای سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و صهیونیستی نیز فعالیت می‌کنند. در روزهای ابتدایی مردادماه امسال بود که اداره کل اطلاعات استان گیلان و سازمان اطلاعات سپاه استان گیلان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند شماری از اعضای هسته مرکزی حزب جاسوس بهائیت در استان گیلان را بازداشت کردند. در بیانیه مذکور آمده بود: متهمان بازداشت‌شده که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با کانون صهیونیستی موسوم به «بیت‌العدل» مستقر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در ارتباط تشکیلاتی بودند، مأموریت راهبردی احیای تشکیلات فرقه ضاله بهائیت در استان گیلان را تحت عنوان خط تبلیغ «تهاجمی» و جمع‌آوری هدفمند اطلاعات برعهده داشتند. این گروه همچنین مأموریت تبلیغ آموزه‌های استعمار ساخته بهائیت و نفوذ در محیط‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و آموزشی را در سطوح مختلف و به طور خاص در آموزشگاه‌های موسیقی برای کودکان و نوجوانان، فعالیت در عرصه کارگردانی و بازیگری تئاتر و نفوذ در سریال‌های شبکه سراسری صداوسیما و استانی باران برعهده داشتند. 
یکی از مصادیق صرفاً تشکیلاتی بودن بهائیت، تأکید مفرط سردمداران به تبلیغ و اشاعه تفکرات دیکته‌شده است. فرقه ضاله بهائیت، تبلیغ را از فرامین اصلی و جزء لاینفک خود می‌داند اما در حضور افراد ناآگاه، بهائیت را به عنوان یک باور قلبی معرفی می‌کنند که لزومی ندارد هیچ نمود بیرونی خاصی داشته باشد، تا پس از درگیر کردن افراد با موضوع، از طریق شست‌و‌شوی مغزی، خواسته‌های‌شان را به افراد القا کنند. عناصر بهایی پس از ناکامی در عرصه میدانی با تغییر در شیوه‌های جذب حضوری و توسل به فضای مجازی، در کنار تبلیغ فردی، بخش زیادی از اهداف و برنامه‌های خود را از طریق رسانه‌های نوین و شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای دنبال کردند و به صورت هدفمند به تحریک مخاطبان خود در فضای مجازی و تشویق به حضور میدانی در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ پرداختند و همچنین آنها را به شرکت فعال در کمپین‌های رسانه‌های جریان معاند از جمله کمپین‌های مرتبط با موضوع «بی‌حجابی و اغتشاشات ۱۴۰۱» دعوت کردند که با برخورد قاطع اداره کل اطلاعات استان گیلان و سازمان اطلاعات سپاه استان گیلان مواجه و جهت سیر مراحل قانونی، به مرجع قضایی معرفی شدند. البته مرداد سال قبل نیز سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات خبر از دستگیری چند عضو فرقه ضاله بهائیت دادند که در حال جاسوسی برای رژیم صهیونیستی بودند. وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای که در این رابطه منتشر کرد نوشته بود: سربازان گمنام امام زمان (عج) شماری از اعضای هسته‌ مرکزی حزب جاسوس بهائیت را بازداشت کردند. متهمان بازداشت شده مستقیما با کانون صهیونیستی موسوم به بیت‌العدل مستقر در فلسطین اشغالی در ارتباط تشکیلاتی بودند. یافته‌های مستند اطلاعاتی حکایت دارند که کانون پیش‌گفته، سال گذشته راهبرد احیای تشکیلات فرقه‌ ضاله‌ بهائیت در ایران را تحت عنوان «خط تبلیغ تهاجمی» و مأموریت ویژه جمع‌آوری هدفمند اطلاعاتی به شبکه‌ بازداشت‌شده ابلاغ کرده بود. در ادامه تاکید شده بود:‌ همچنین مأموریت‌های تبلیغ گسترده‌ آموزه‌های استعمار ساخته‌ بهائیت و نفوذ در محیط‌های آموزشی در سطوح مختلف و به‌طور خاص مهدکودک‌های سراسر کشور را محول کرده بودند. علاوه بر آن اعضای هسته‌ بازداشت‌شده، ملاقات‌های متعددی با کادر مرکزیت حزب صهیونیستی در خارج از کشور داشته و گزارش عملکرد نوبه‌ای پیرامون مأموریت‌های پیش‌گفته بویژه ترویج سازمان‌یافته‌ بی‌حجابی در ایران را به مرکز توطئه‌ مستقر در فلسطین اشغالی ارائه می‌داد.
گفتنی است بهائیت به عنوان مذهبی دست‌ساخته استعمار از ابتدای شکل‌گیری تلاش داشته با انحراف در اعتقادات دینی مردم آنها را به سمت مذهبی جعلی سوق دهد و سپس مردم را به بی‌دینی و کنار گذاشتن اعتقادات دینی بکشاند. این فرقه از ابتدا با مخالفت علما و مردم روبه‌رو شد. امیرکبیر به عنوان حاکمی اصلاح‌گر در تاریخ ایرانیان یکی از افرادی بود که با برچیدن تفکر استعماری بابیت نقشی مهم در مقابل طراحی استعماری دستگاه سلطنتی انگلیس بازی کرد. هرچند این اقدام وی در کنار سایر تلاش‌های او در راه مبارزه با استعمار برای صدراعظم گران تمام شد و زمینه‌ عزل و قتل او را فراهم کرد. پس از اعدام «علی محمد باب»، فرقه بهائیت با انشعاب از بابیت اعلام موجودیت کرد. در دوران رژیم پهلوی بهائیت جایگاه مهمی برای خود به دست آورد. از دهه 1330 بود که نفوذ بهائیان در ساختار حاکمیت منجر به آن شد که آنها حتی در تهران معبدی برای خود بنا کنند و برای اعتقادات مجعول خود به تبلیغ بپردازند. دوره 13 ساله نخست‌وزیری هویدا که خود نیز بهایی بود اوج نفوذ بهائیت در دوره پهلوی دوم به شمار می‌رود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این فرقه ضاله انجام اقدامات ضدملی را در دستور کار خود قرار داد. از جاسوسی برای سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه گرفته تا نفوذ و ایجاد خرابکاری در دیگر حوزه‌هایی که مربوط به جامعه ایرانی می‌شود، از جمله اقدامات بهائیت در سال‌های گذشته بود. در جریان اغتشاشات سال گذشته نیز که به بهانه فوت مهسا امینی در کشور به راه افتاد، فرقه ضاله بهائیت نیز از گروه‌های فعال در جهت ایجاد آشوب و ناامنی در داخل ایران بود. در همین رابطه می‌توان به فعالیت‌های ضدایرانی شبکه بهایی منوتو اشاره کرد که در ایام اغتشاشات مردم ایران بویژه قشر جوان را به ایجاد آشوب و خشونت دعوت می‌کرد.

Page Generated in 0/0178 sec