printlogo


کد خبر: 265914تاریخ: 1402/5/23 00:00
در حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد‌بن موسی(ع) تاکنون یک نفر شهید و 7 نفر زخمی شده‌اند
صفیر گلوله، سفیر ترور
تروریست مسلح در ورودی حرم شاهچراغ با مقاومت نیروهای انتظامات متوقف و سپس زنده دستگیر شد؛ این تروریست 240 تیر جنگی همراه داشت و تنها توانست 11 گلوله شلیک کند

گروه سیاسی: حرم مطهر شاهچراغ(ع) حدود ساعت ۱۹ روز گذشته بار دیگر هدف حمله تروریستی قرار گرفت. در پی این حمله تروریستی مسلحانه تعدادی از مردم بی‌گناه شهید و زخمی شدند. بر اساس این گزارش، یک فرد مسلح که از باب‌المهدی حرم حضرت شاهچراغ قصد ورود به حرم را داشت، با مقاومت و مواجهه نیروهای حفاظت از حرم مواجه می‌شود و اقدام به تیراندازی به خادمان و مردم می‌کند. محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس اظهار کرد: در جریان این حادثه یک نفر شهید و 7 نفر زخمی شده‌اند. حجت‌الاسلام موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس نیز با اشاره به اینکه 7 نفر مجروح شده‌اند، اظهار کرد: فرد تروریستی که اقدام به تیراندازی به سمت مردم کرده بود، بازداشت شده و در حال بازجویی است. فرد ضارب به محض ورود مورد تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد. این در حالی است که تولیت آستان حضرت شاهچراغ (ع) درباره این حادثه تروریستی اظهار کرد: 2 تروریست که قصد داشتند از باب‌المهدی وارد حرم شوند با نیروهای حفاظت از حرم درگیر می‌شوند و دست به شیلک کور می‌زنند. وی افزود: بر اساس اطلاعاتی که نیروهای امنیتی داده‌اند یکی از تروریست‌ها در صحنه دستگیر و فرد دیگر متواری شده است. البته فرمانده سپاه فجر استان فارس حادثه تروریستی را اینطور روایت کرد: تروریست مسلح به اسلحه جنگی با 8 خشاب اضافی از بیرون محوطه حرم شروع به تیراندازی می‌کند، سپس از باب‌المهدی وارد حرم مطهر می‌شود که 7 نفر از زائرین داخل حرم را مجروح می‌کند و یک نفر نیز به شهادت می‌رسد. به گفته سردار یدالله بوعلی، تروریست مسلح توسط نیروهای حفاظتی دستگیر شده است.
فرمانده سپاه فجر استان فارس همچنین اعلام کرد: ۴ نفر از عوامل انتظامات در ورودی حرم تیر خوردند و یک نفر به شهادت رسید. فرد تروریست که مسلح به اسلحه لول‌بلند، ۸ تیر به سمت اتاق نگهبان شلیک کرد. این فرد تروریست حدود ۲۴۰ تیر جنگی با خود به همراه داشت که موفق به شلیک ۱۱ تیر آن شد.
بوعلی درباره وضعیت مجروحان این حادثه تروریستی نیز اظهار کرد: مصدومان به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شده‌اند که ۲ نفر نیاز به عمل جراحی دارند و مابقی از وضعیت عمومی بهتری برخوردارند.
* باز هم پای داعش در میان است
22 تیرماه امسال موسسه العزائم، بازوی رسانه‌ای شاخه خراسان گروهک تکفیری - تروریستی داعش طی بیانیه‌ای اعلام کرد انتقام اعدام محمد رامز رشیدی و نعیم هاشم قتالی از عوامل اصلی حمله تروریستی داعش به حرم شاهچراغ(ع) را خواهد گرفت.
گفتنی است 17 تیر ماه 1402 حکم اعدام 2 نفر از عاملان اصلی حمله تروریستی داعش به حرم شاهچراغ(ع) که آبان سال گذشته رخ داد، اجرا شد.
در حمله سال گذشته داعش به حرم شاهچراغ که در بحبوحه اغتشاشات «زن، زندگی، آزادی» و در راستای ایجاد ناامنی در داخل ایران انجام شد، 13 نفر از هموطنان بی‌گناه به شهادت رسیدند.
از سویی اسماعیل قزل‌سفلی، معاون سیاسی استانداری فارس نیز با اعلام اینکه عامل حمله تروریستی شاهچراغ تکفیری بود، گفت: یک عامل تکفیری عصر امروز (دیروز) با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.
* اورژانس شیراز: آخرین آمار مجروحان ۸ نفر است
دارابی، مدیر اورژانس شیراز در گفت‌وگو با شبکه خبر اعلام کرد: آخرین آمار مجروحان ۸ نفر است. ۵ نفر به بیمارستان نمازی و ۳ نفر به بیمارستان مسلمان منتقل شده‌اند. تعدادی از مصدومان وضعیت وخیمی دارند و یک نفر به اتاق عمل منتقل شده است.
* دستور رئیسی برای شناسایی سریع عوامل حادثه شاهچراغ
رئیس‌جمهور شب گذشته در تماس‌های تلفنی با وزیر کشور و استاندار فارس بر به‌کارگیری همه امکانات درمانی برای مداوای مجروحان و همچنین شناسایی و تعقیب همه عوامل این جنایت تأکید کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی به وزیر کشور ماموریت داد ابعاد امنیتی این موضوع را با قاطعیت و فوریت بررسی و نتیجه را گزارش کند.
رئیس‌جمهور بر ضرورت شناسایی و مجازات همه عوامل دخیل در این جنایت نیز تأکید کرد‌.
رئیسی همچنین با تسلیت به بازماندگان خانواده شهید این حادثه تروریستی، از استاندار فارس خواست از به‌کارگیری همه امکانات درمانی لازم برای مداوای مجروحان اطمینان حاصل کند.
* دستور وزیر کشور به استاندار فارس در پی حمله تروریستی
وزیر کشور در تماس با استاندار فارس، دستور فوری جهت بررسی سریع ابعاد این حادثه تروریستی را صادر و به محمدهادی ایمانیه ابلاغ کرد. احمد وحیدی تاکید کرد: تدابیر لازم برای حفظ آرامش اجتماعی و همچنین پیگرد عوامل عملیات تروریستی انجام شده به عمل آید و رسیدگی به وضعیت مصدومان این حادثه به فوریت در دستور کار قرار گیرد.
بنا به گزارش ایسنا، اسامی مجروحان این حادثه تروریستی به این شرح است: اسماعیل مقدس، محمدحسین زارع، عباس عباسی، علی کاظم کرمعلی، غلامعباس عباسی، محمد جهانگیری و امیر زارع.

Page Generated in 0/0157 sec